تاثیر سرویس روتختی بر روی دکوراسیون اتاق خواب
کد خبر: ۲۶۸۰۶۲
تاریخ انتشار: 2023 January 12    -    ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
در اتاق خواب به وضوح نیاز به ایجاد فضایی راحت، صمیمی و دلنشین احساس می‌شود. طرح و جنس روتختی (ملحفه)، نقش ویژه‌ای در طراحی اتاق خواب، ایفا می‌کند. صرف نظر از سبک داخلی، هر اتاق خوابی نیاز به نرمی، گرما و فضایی صمیمی دارد. به عنوان یک قاعده، جزء اصلی اتاق خواب، تخت و ملحفه آن است.

تاثیر سرویس روتختی بر روی دکوراسیون اتاق خواب(مجله قرمز)

تاثیر سرویس روتختی بر روی دکوراسیون اتاق خواب(مجله قرمز)«تابناک با تو» - در اتاق خواب به وضوح نیاز به ایجاد فضایی راحت، صمیمی و دلنشین احساس می‌شود. طرح و جنس روتختی (ملحفه)، نقش ویژه‌ای در طراحی اتاق خواب، ایفا می‌کند. صرف نظر از سبک داخلی، هر اتاق خوابی نیاز به نرمی، گرما و فضایی صمیمی دارد. به عنوان یک قاعده، جزء اصلی اتاق خواب، تخت و ملحفه آن است.

یک ست ملحفه خوب نقش مهمی در زیبایی اتاق شما دارد. زیبایی اتاق بیشتر به سرویس ملحفه سرویس خواب بستگی دارد، بنابراین روتختی باید با رنگ اتاق شما مطابقت داشته باشد تا هارمونی مضاعف ایجاد و حس آرامش بیشتری احساس شود. البته هر چیزی که برای تزئین اتاق خواب لازم است، مهم می‌باشد؛ اما در میان همه این موارد، رو تختی سرویس خواب از اساسی‌ترین اجزا در دکوراسیون و تعیین سبک اتاق خواب شما است. در نتیجه خرید یک ملحفه مناسب یک تصمیم سرمایه گذاری بزرگ است. فاکتور‌های زیادی در هنگام خرید روتختی مهم تلقی می‌شود، از جمله:

*جنس روتختی باید کیفیت بسیار خوبی داشته باشد
*سایز روتختی باید کامل باشد
*رنگ و طرح ملحفه باید با دکور اتاق همخوانی داشته باشد
*چشم نواز باشد.

پس خرید بهترین و مناسب ملحفه به طوری که با پرده‌ها و سایر عناصر دکوراسیون اتاق خواب به خوبی هماهنگ شود، بسیار مهم است.

تاثیر سرویس روتختی بر روی دکوراسیون اتاق خواب(مجله قرمز)

رنگ روتختی در طراحی اتاق خواب

چند دهه پیش، هنگام انتخاب ملحفه، مشتریان با یک اصل هدایت می‌شدند: رنگ ملحفه باید با رنگ پرده ترکیب شود. نمی‌توان گفت که اکنون این قاعده کاملاً به فراموشی سپرده شده است، اما به این شدت عمل نمی‌کند.

اصلا لزومی ندارد که رنگ رو تختی و پرده‌های اتاق خواب کاملاً با یکدیگر همخوانی داشته باشند، با این حال مطلوب است که بافت این اکسسوری‌ها به هم مرتبط باشند. به عنوان مثال، اگر در اتاق خواب پرده‌های تیره وجود دارد، روتختی ساتن یا بسیار روشن کاملا هماهنگ به نظر نمی‌رسد. مجموعه‌ای از پرده‌های ملیله یا مخمل و رو تختی از همان جنس بسیار زیباتر به نظر می‌رسد. در مورد تطبیق رنگ رو تختی و طراحی اتاق خواب، در این مورد چندین قانون وجود دارد:

* رنگ رو تختی و پرده هنوز هم قابل ترکیب است. اما اکنون این روش عمدتا برای بازسازی سبک‌های کلاسیک سختگیرانه استفاده می‌شود. اگر فضای داخلی اتاق خواب شما وسایل کمی دارد، می‌توانید ملحفه رنگی انتخاب کنید که یک یا دو رنگ آن با رنگ پرده، هماهنگی داشته باشد یا برعکس. اگر می‌خواهید از ملحفه تک رنگ استفاده کنید، می‌توانید از اکسسوری‌های تزئینی مثل کوسن‌های رنگی برای ایجاد هماهنگی با رنگ پرده ها، استفاده کنید.

تاثیر سرویس روتختی بر روی دکوراسیون اتاق خواب(مجله قرمز)

* از سوی دیگر، فضای داخلی اتاق خواب بسیار زیبا به نظر می‌رسد اگرکه در آن رنگ روتختی با رنگ کاغذ دیواری مطابقت داشته باشد. در این مورد، استفاده از هر دو ترکیب کامل و جزئی از سایه‌ها نیز مناسب است. به عنوان مثال، اگر درکاغذ دیواری اتاق خواب نقاشی یا الگویی وجود دارد، برای ست تخت خواب، رنگ همان طرح و الگو را بردارید.
* رنگ روتختی را می‌توان با رنگ مبلمان نیز ترکیب کرد. این راه حل به ویژه در صورتی موفق به نظر می‌رسد که تخت بخشی از یک مجموعه مبلمان باشد.
* رنگ روتختی اتاق خواب اغلب با رنگ اصلی داخلی مطابقت دارد و در این ترکیب لزوما نباید رنگ‌ها یکسان باشند. به عنوان مثال، اگر اتاق خواب به رنگ آبی روشن دکور شده باشد، ملحفه می‌تواند آبی کاربنی، تیره، فیروزه‌ای و ... باشد.
* در فضای داخلی مدرن اغلب از ست روتختی شاخص استفاده می‌شود، یعنی رنگ آن نباید با طراحی کلی مرتبط باشد. با این حال، این روش فقط در صورتی هماهنگ به نظر می‌رسد که اتاق خواب با رنگ‌های خنثی یا پاستلی تزئین شده باشد و تخت، مکان مرکزی اتاق را اشغال کند. به عنوان مثال رنگ کاغذ دیواری و دکور را می‌توان در رنگ‌های بژ و شنی و رنگ ملحفه را به رنگ نارنجی ارائه داد. اگر این شیوه طراحی به نظر شما کمی شیک نیست، رنگ ملحفه را با سایه‌های لوازم اتاق خواب گره بزنید. برای مثال می‌توان این اکسسوری را با آباژور یا فرش ترکیب کرد.

تاثیر سرویس روتختی بر روی دکوراسیون اتاق خواب(مجله قرمز)

جنس روتختی در طراحی اتاق خواب

بافت متریال به روش خاص خود نوع طراحی داخلی را تعیین می‌کند. به عنوان مثال، یک پتوی خز روی تخت، فضای اتاق خواب را راحت‌تر و گرم‌تر نشان می‌دهد. اگر در فضای داخلی اتاق خواب اغلب اکسسوری‌های براق است، روتختی ابریشمی یا ساتن بردارید که بافت آن مکمل دکوراسیون است. روتختی‌های لحافی روی تخت، به خصوص اگر نقاشی‌هایی روی آن‌ها وجود داشته باشد، برای فضای داخلی نوستالژی و رمانتیک ایده آل هستند.

همچنین انتخاب پارچه برای ملحفه به اندازه تخت بستگی دارد. به عنوان مثال، روی یک تخت دو نفره، رو تختی‌های ساخته شده از مواد ضخیم بهتر به نظر می‌رسند، در حالی که تخت یک نفره را می‌توان با ملحفه سبک تری به طور هماهنگ تزئین کرد.

تاثیر سرویس روتختی بر روی دکوراسیون اتاق خواب(مجله قرمز)

انواع سرویس روتختی بر اساس طرح

-اسپرت
-نیمه اسپرت
-ساده
-ساده ترکیبی
-عروس
-هاوایی
-بچه گانه
-سنگی
-سلطنتی
-کلاسیک
-هتلی

روتختی اسپرت

طرح‌های روتختی اسپرت ساده است. در واقع ویژگی منحصر به فردی که باعث می‌شود انواع روتختی اسپرت از سایر ست ملحفه‌های بازار متمایز شوند، طرح بندی آن‌ها است. هیچ شلوغی و بی نظمی در طرح رو تختی‌های اسپرت وجود ندارد و به همین دلیل سادگی طرح ها، جوانان را بیشتر جذب خود می‌کند. با اینکه رنگبندی ملحفه‌های اسپرت متنوع است، اما از یک یا دو رنگ بیشتر در دوخت آن‌ها استفاده نمی‌شود. دلیل این کار در سادگی طرح‌های اسپرت است. در واقع طرح‌های اسپرت به عنوان طرح‌های مدرن هم به شمار می‌روند و یکی از مهمترین المان‌هایی که باعث می‌شود یک روتختی مدرن به نظر برسد، پرهیز از هر گونه شلوغی در طرح و رنگ است.

برای طراحی این سبک ملحفه، سعی می‌شود که از ترکیب رنگ‌های متضاد هم استفاده کنند که از سادگی کامل خارج شود. مثلا از ترکیب رنگ مشکی و سفید، رو تختی‌های شیک و زیبایی طراحی می‌شوند. همچنین تولیدکنندگان از رنگ‌های شاد در این اکسسوری استفاده می‌کنند تا سلایق بیشتر مشتریان را پوشش دهند.

اگر ظاهر اتاق شما مدرن و امروزی است، قطعا استفاده از روتختی‌های گلدوزی یا سلطنتی و … کار درستی نیست. شما می‌بایست برای ست تخت خواب هم از طرح‌های مدرن و امروزی استفاده کنید تا به زیبایی فضا و دکوراسیون اتاق بیفزایید. انواع ملحفه اسپرت، به مدرن سازی و زیبایی هر چه بیشتر فضای اتاق می‌افزایند.

منبع: مجله قرمز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار