تغذيه مناسب قبل از يائسگي
کد خبر: ۲۶۸۰
تاریخ انتشار: 2015 June 20    -    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
بيشتر زنان پس از 49 سالگي يائسه مي شوند، بنابراين تغذيه مناسب قبل از اين سن لازم است تا بتوان به آساني اين دوران را پشت سر گذاشت. اگر دچار تغيير خلق و خو شده ايد، اين برنامه غذايي را دنبال کنيد تا برخي علايم کنترل شود.

شکستگي هاي مکرر: مصرف ماهي، بادام، انواع سبزي و برگ هاي سبز در بهبود تراکم استخوان موثر است. ذخيره استروژن هنگام و پس از يائسگي کاهش مي يابد و اين امر زنان را به پوکي استخوان مستعد مي کند.

استخوان درد: در اين دوران تراکم استخوان کاهش پيدا مي کند، بنابراين مصرف فرآورده هاي لبني را افزايش دهيد. فرآورده هاي لبني غني از کلسيم مصرف کنيم، از مصرف کافئين و غذاهاي حاوي سديم که روند از دست دادن استخوان را تسريع مي کند، بپرهيزيد.

خشکي واژن: علت اين مشکل عموما افت ميزان استروژن است و براي پيشگيري از آن روزانه آب کافي مصرف کنيد.

عدم تعادل هورموني: براي ايجاد تعادل هورموني در هنگام يائسگي، لازم است که برنامه غذايي مناسبي داشته باشيد. تخمه کدو تنبل و آفتابگردان غني از روغن هاي طبيعي است که به حفظ تعادل هورموني کمک مي کند. اين دانه ها همچنين با نفخ که به علت تغييرات هورموني به وجود مي آيد، مقابله مي کند.

خستگي مفرط: براي مقابله با علايم يائسگي، مواد غذايي حاوي غلات مصرف کنيد، از جمله جو، برنج قهوه اي، جودوسر که غني از ويتامين B طبيعي است و به بالا بردن انرژي کمک مي کند.

اين مواد غذايي با استرس ناشي از يائسگي نيز مقابله مي کند و در نتيجه سيستم گوارشي را سالم نگه مي دارد.

خواب آلودگي: در زمان يائسگي، فرد هميشه احساس خستگي مي کند که به علت کمبود اسيدفوليک است.

با مصرف غذاهايي چون کلم بروکلي، لوبيا، نخودسبز و عدس، مي توانيد ميزان اسيدفوليک را در بدنتان افزايش دهيد.

گرگرفتگي: براي کنترل کردن گرگرفتگي مقداري دانه کتان روي ماست، سبزيجات آب پز شده، سالاد و ... بريزيد. دانه کتان حاوي ترکيبي است که گرگرفتگي را کاهش مي دهد.

اختلالات خلق و خو: با داشتن يک برنامه غذايي مناسب مي توانيد به راحتي با علايم يائسگي مقابله کنيد. غذاهاي غني و سرشار از پروتئين مانند پنير، جودوسر، گياهان بنشني، ماهي، سويا و مرغ را به برنامه غذايي خود اضافه کنيد. مصرف اين غذاها در بهبود خلق و خو موثر است.

اختلال خواب: براي مقابله با اختلال خواب پروتئين مصرف کنيد. سويا و تخم مرغ را به برنامه غذايي روزانه خود اضافه کنيد.

سلامت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار