راهنمای خرید سرویس خواب عروس
کد خبر: ۲۶۷۹۱۸
تاریخ انتشار: 2023 January 11    -    ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
در هنگام خرید سرویس خواب عروس و به طور کلی سرویس تخت‌خواب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ طرح، رنگ و مدل سرویس خواب عروس بر روی جذابیت و زیبایی دکوراسیون کلی اتاق خواب تأثیر زیادی دارد. اگر در حین تهیه این سرویس به نکات مهم خرید آن توجه نکنید ممکن است سرویسی که خریداری کرده‌اید مناسب شما نباشد.

راهنمای خرید سرویس خواب عروس

راهنمای خرید سرویس خواب عروستابناک باتو ــ سرویس خواب عروس همیشه جزو اولین لوازمی است که زوج‌های جوان در زمان ازدواج به خرید آن فکر می‌کنند. درواقع شاید بتوان گفت که در دیزاین و چیدمان اتاق خواب اصلی‌ترین وسیله دکوری، سرویس خواب است. این سرویس اولین موردی است که به‌محض ورود به اتاق خواب توجه همه را جلب می‌کند.

اتاق خواب همیشه فضایی بوده که یکی از مؤلفه‌ها و ویژگی‌های اصلی آن، آرامشی است که بر آن حکم‌فرماست. جایی است که خستگی‌های کل روز از تنمان بیرون می‌رود و حس سرزندگی دوباره در وجودمان ایجاد می‌شود. سرویس تخت خوابی که انتخاب می‌کنید حتماً باید در راستای این ویژگی‌ها باشد تا بتواند هماهنگی لازم را با اتاق خواب به وجود آورد.

سرویس خواب عروس شامل چه اجزایی است؟

بسیاری از افراد به‌اشتباه فکر می‌کنند که سرویس خواب فقط شامل تخت خواب است. این در حالی است که سرویس خواب فقط به تخت خواب محدود نبوده و اجزای دیگری نیز دارد. بعضی از این اجزا جزو المان‌های همیشگی یک سرویس خواب هستند درحالی‌که بعضی دیگر بسته به سلیقه زوج‌ها می‌توانند متفاوت باشند.

یک سرویس خواب کامل شامل تخت خواب، کمد لباس، دراور، میزهای کنار تختی، میز توالت و آینه همراه آن، پاف جلو مبلی، آینه‌ی قدی و همچنین موارد دیگری است که بسته به سلیقه افراد در حین خرید می‌توانند اضافه یا کم شوند. به‌عنوان‌مثال می‌توان به‌جای میز توالت و آینه همراه آن از یک کنسول جذاب برای بهتر شدن دیزاین استفاده کرد.

راهنمای خرید سرویس خواب عروس

در هنگام خرید سرویس تخت‌خواب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

طرح، رنگ و مدل سرویس خواب عروس بر روی جذابیت و زیبایی دکوراسیون کلی اتاق خواب تأثیر زیادی دارد. اگر در حین تهیه این سرویس به نکات مهم خرید آن توجه نکنید ممکن است سرویسی که خریداری کرده‌اید مناسب شما نباشد.

توجه به استفاده از متریال مرغوب در ساخت سرویس خواب

سرویس‌های خواب معمولاً از متریالی مانند چوب راش و یا فلزهایی مانند استیل ساخته می‌شوند. نوع متریال استفاده‌شده در این تخت خواب‌ها رابطه مستقیمی با طول عمر و میزان کیفیت سرویس تخت خواب دارد. بنابراین در زمان تهیه آن‌ها به جنس بدنه توجه نمایید. معمولاً تخت خواب‌هایی که از چوب راش ساخته می‌شوند، کیفیت بهتری داشته و مناسب‌تر هستند.

راهنمای خرید سرویس خواب عروس

توجه به استحکام اتصالات سرویس خواب

یکی از مشکلاتی که تعداد زیادی از افراد پس از خرید تخت خواب با آن مواجه می‌شوند، صدای اتصالات تخت است که می‌توانند در طول خواب باعث آزار فرد و حتی دیگران شود. بنابراین باید در زمان خرید سرویس تخت خواب عروس به اتصالات موجود نهایت دقت را داشته باشید. اگر اتصالات کیفیت مناسبی ندارند، بهتر است از خرید سرویس خواب موردنظر خودداری کنید.

توجه به رنگ سرویس خواب در هنگام خرید

ایجاد هارمونی بین اجزای مختلف دکوراسیون اتاق خوابتان یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که باید مدنظر داشته باشید. رنگ، یک عنصر اصلی برای ایجاد هماهنگی بین قسمت‌های مختلف اتاق و همچنین منزلتان است. بنابراین در حین خرید سرویس خواب عروس باید به رنگ آن توجه نمایید. با هماهنگی رنگ تخت خواب با دیگر عناصر موجود در اتاق می‌توانید زیبایی فضا را چندین برابر کنید.

راهنمای خرید سرویس خواب عروس

سایز و ابعاد تخت خواب، یکی دیگر از نکات مهم

معمولاً اشتباهی که بسیاری از افراد در هنگام خرید سرویس خواب عروس دچار آن می‌شوند، عدم توجه کافی به سایز تخت خواب است. برای انتخاب سایز مناسب ابتدا باید محیط اتاق و بزرگی یا کوچکی آن را در نظر بگیرید.

اگر اتاق خواب شما بزرگ است، متناسب با آن می‌توانید تختی را انتخاب کنید که سایز بزرگی دارد. همین موضوع در حالت عکس نیز صدق می‌کند. بااین‌حال اگر اتاق کوچک اما تخت خواب سایز بزرگی داشته باشد، ناهماهنگی در فضا ایجاد می‌شود. بزرگ بودن بیش‌ازحد سرویس خواب نسبت به فضای اتاق باعث کوچک به‌نظر رسیدن اتاق خواهد شد.

مدل و نوع طرح کلی سرویس تخت خواب

با نگاهی به انواع سرویس‌های خواب متوجه می‌شوید که این سرویس‌ها در انواع طرح‌ها و مدل‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند. مدل‌هایی مانند طرح‌های کلاسیک، مینیمال، سلطنتی و مدرن نمونه‌هایی هستند که گستردگی انتخاب در این زمینه را نشان می‌دهند. دراین‌بین حتی سرویس‌هایی مانند سرویس خواب نوجوان که برای فرزندان شما مناسب است نیز به چشم می‌خورند.

شما باید در زمان خرید، سبک کلی دکوراسیون خانه خود را مدنظر داشته باشید. اگر محیط خانه‌تان کوچک است بهتر است از مدل‌های مینیمال که مناسب‌ترین گزینه برای چنین فضاهایی هستند، استفاده نمایید. اگر محیط خانه شما فضایی بزرگ با ارتفاع زیاد دارد، مناسب‌ترین گزینه، سرویس خواب سلطنتی است. به‌همین ترتیب شما می‌توانید با توجه ‌به دیزاین داخلی منزل خود، نوع مدل سرویس تخت خواب خود را نیز انتخاب کنید.

سرویس خواب عروس در طرح‌های مختلف

این سرویس همان‌گونه که گفته شد، توجهات خاص خود را در هنگام خرید دارد. سرویس تخت خواب، خود به‌تنهایی در حالت‌های مختلفی ساخته می‌شود. تخت‌های جک‌دار، تخت‌های مبلی، تخت‌های تاشو و تخت‌های کشودار نمونه‌هایی از این طرح‌های مختلف هستند.

تهیه سرویس خواب از فروشگاه‌های معتبر که سابقه درخشانی در فروش انواع سرویس خواب دارند روش مطمئنی است که می‌تواند دغدغه شما را برای خرید محصولی باکیفیت و استاندارد کاهش دهد.

منبع: نیک صالحی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار