چگونه اتاق خوابتان را به سبک بوهو بچینید؟
کد خبر: ۲۶۷۷۱۸
تاریخ انتشار: 2023 January 10    -    ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
وقتی از اتاق خواب صحبت می‌کنیم همیشه آرامش، سکوت و احساس راحتی در ذهن تداعی می‌شود. این دقیقا همان فضایی است که برای داشتن یک خواب عمیق و آرام به آن نیاز داریم. کارشناسان سلامت توصیه می‌کنند برای داشتن خوابی آرام وقتی به تخت خواب می‌روید فقط برای خوابیدن بروید و حتی کتاب هم نخوانید.

چگونه اتاق خوابتان را به سبک بوهو بچینید تا خوابی آرام را تجربه کنید؟(دیجی کالا مگ)

چگونه اتاق خوابتان را به سبک بوهو بچینید تا خوابی آرام را تجربه کنید؟(دیجی کالا مگ)«تابناک با تو» - وقتی از اتاق خواب صحبت می‌کنیم همیشه آرامش، سکوت و احساس راحتی در ذهن تداعی می‌شود. این دقیقا همان فضایی است که برای داشتن یک خواب عمیق و آرام به آن نیاز داریم. کارشناسان سلامت توصیه می‌کنند برای داشتن خوابی آرام وقتی به تخت خواب می‌روید فقط برای خوابیدن بروید و حتی کتاب هم نخوانید. با این روش ذهن نسبت به تخت و اتاق خواب شرطی می‌شود و به محض ورود به آن فضا، برای خواب آماده می‌شود. به همین دلیل است که دکوراسیون اتاق خواب مهم است و باید به شکلی باشد که در آن احساس آرامش داشته باشید.

قبلا در دیجی‌کالا مگ درباره‌ی اشتباهات چیدمان اتاق خواب، گیاهان آپارتمانی مناسب برای اتاق خواب و بهترین رنگ‌ها برای استفاده در اتاق خواب صحبت کرده‌ایم اما در این مطلب می‌خواهیم درباره‌ی دکوراسیون بوهو برای اتاق خواب صحبت کنیم. سبکی که به شما احساس آزادی و راحتی می‌دهد و با همه نوع سلیقه هم هماهنگ می‌شود.

سبک دکوراسیون بوهو یا بوهمی چیست؟

چگونه اتاق خوابتان را به سبک بوهو بچینید تا خوابی آرام را تجربه کنید؟(دیجی کالا مگ)

سبک بوهمیایی هنر افرادی را تقلید می‌کند که از بافت‌ها، الگوها، رنگ‌ها و نقش‌های طبیعت برای دکوراسیون فضا استفاده می‌کنند. این سبک به صورتی است که می‌توانید به هر شکلی و با هر سلیقه‌ای از آن استفاده کنید. فرقی ندارد از فضای شلوغ خوشتان می‌آید، مینیمالییست هستید یا دوست دارید در خانه‌ای مدرن و شیک زندگی کنید. این سبک قابلیت تطبیق با تمام این حالات را دارد. حتی استایل بوهو هم همین خاصیت را دارد و می‌توانید با هر سلیقه و استایلی به سبک بوهو لباس بپوشید.

سبک بوهو به عناصر دنیای طبیعی وابسته است و می‌تواند زندگی، هوا و انرژی را به فضا تزریق کند. ترکیب رنگ‌های روشن و الگوهای هندسی الهام گرفته شده از طبیعت فضای داخلی را با طبیعتی هماهنگ می‌کند. حتی اگر نمی‌توانید از گیاهان در خانه نگهداری کنید می‌توانید از دیگر عناصر طبیعی مثل سنگ و چوب یا گل‌های خشک شده و حتی تابلوهای نقاشی با طرح گل و گیاه استفاده کنید.

ترکیب لایه‌های مختلف در دکوراسیون بوهو

سبک بوهو لایه لایه است و می‌توانید از چند بافت مختلف در آن استفاده کنید. مثلا می‌توانید یک تخت‌خواب چوبی انتخاب کنید و روی آن از ملافه‌های پنبه‌ای، کوسن‌ها پولیشی و پتوی دست‌بافت کاموایی استفاده کنید. سپس به دیوار پشت تخت یک وال دراپ طراحی شده نصب کنید یا با چند کلاه حصیری دیوار را بپوشانید. حتی می‌توانید چند پتوی نرم را روی یک نردبان چوبی قدیمی که به دیوار تکیه داده شده است قرار دهید تا هم فضای اتاق زیباتر شود و هم در زمان لازم به پتوهای مختلف دسترسی داشته باشید.

بافت‌های مختلف در دکوراسیون بوهو

چگونه اتاق خوابتان را به سبک بوهو بچینید تا خوابی آرام را تجربه کنید؟(دیجی کالا مگ)

با ترکیب بافت‌های مختلف طبیعی مثل حصیر و چوب می‌توانید یک فضای دنج ایجاد کنید. سبد‌ چوبی بافته شده، زیرانداز حصیری و گلدان سنگی یا صندوق‌ چوبی می‌تواند انتخاب مناسبی برای ایجاد این ترکیب باشد. همچنین استفاده از صندلی چوبی هم می‌تواند فضای اتاق خواب را آرام‌تر و گرم‌تر جلوه دهد. اگر تمایلی به استفاده از زیراندازهای حصیری ندارید می‌توانید از یک یا چند گلیم برای پوشاندن کف اتاق استفاده کنید. رنگ‌های طبیعی استفاده شده در گلیم احساس آرامش را به شما منتقل می‌کند.

دکوراسیون بوهو راحت است

یک اصل نانوشته در دکوراسیون بوهو وجود دارد و آن هم این است که هیچ قانونی برای دکوراسیون در این سبک وجود ندارد. هر چیزی که از تماشای آن لذت می‌برید، هر عنصر طبیعی که دوست دارید در اتاقتان باشد و هر طرح و نقشی که به شما احساس خوبی منتقل می‌کند را با هم ترکیب کنید تا اتاق خوابی به سبک بوهو داشته باشید.

چند پیشنهاد برای اجرای دکوراسیون بوهو در اتاق خواب

چگونه اتاق خوابتان را به سبک بوهو بچینید تا خوابی آرام را تجربه کنید؟(دیجی کالا مگ)

حالا که با سبک دکوراسیون بوهو آشنا شدیم و احساس راحتی در این چیدمان را درک کردیم بهتر است چند وسیله‌‌ی مناسب برای اجرای این سبک از دکوراسیون در اتاق خواب را با هم بررسی کنیم. البته اگر شما دوست دارید فضاهای دیگری از خانه را هم به این سبک چیدمان کنید می‌توانید از این عناصر استفاده کنید. مزیت سبک بوهو همین است، در هر فضا و مکانی قابل اجرا است.

دیوارها را پر کنید

برای پر کردن دیوارهای اتاق خواب می‌توانید از عناصر مختلفی استفاده کنید. یک قاب چوبی که در آن طرحی از طبیعت یا یک نقاشی مینیمال قرار داده شده است را به دیوار نصب کنید. اگر اهل موسیقی هستید یک گیتار کلاسیک بخرید و به دیوار آویزان کنید، اگر هم خودتان گیتار می‌نوازید می‌توانید آن را در کنار دیوار روی پایه‌ی مخصوصش قرار دهید. چند کلاه حصیری، یکی دو بافت مکرومه و چند گلدان دیواری هم نصب کنید تا قسمت‌های خالی دیوار پر شود و فضایی صمیمی‌تر داشته باشید.

چگونه اتاق خوابتان را به سبک بوهو بچینید؟

نورپردازی کنید

نورهای گرم و ملایم می‌تواند فضای اتاق خواب را رویایی کند و فضای مناسبی برای استراحت چشم‌هایتان داشته باشید. چند رشته چراغ ریسه‌ای با نور گرم آفتابی یا چراغ‌های چند رنگ انتخاب مناسبی برای نورپردازی اتاق است. اگر لامپ سقفی دارید می‌توانید آن را با یک لوستر حصیری بپوشانید تا علاوه بر هماهنگی با بخش‌های دیگر، نور ملایم‌تری در اتاق پخش کند. همچنین استفاده از آباژور یا چراغ‌خواب هم می‌تواند در مکان‌هایی که به نور بیشتری نیاز دارید نور متمرکز در اختیار شما قرار دهد.

مبلمان مناسب انتخاب کنید

به غیر از تخت خواب، صندلی و محل‌هایی برای نشستن هم در اتاق خواب نیاز دارید. بهتر است این بخش را هم از بافت چوبی انتخاب کنید تا احساس نزدیکی بیشتری با طبیعت داشته باشید. یک نیمکت چوبی، کُنده‌ی چوب یا یک صندلی چوبی ساده می‌تواند انتخاب خوبی باشد. همچنین اگر اهل مطالعه هستید می‌توانید یک صندلی راک چوبی تهیه کنید و در گوشه‌ای از اتاق قرار دهید تا برای استراحت و مطالعه از آن استفاده کنید. یک پتوی دست‌بافت یا قلاب‌بافی هم می‌تواند گوشه‌ی دنج مطالعه را کامل کند.

خارج از قوانین حرکت کنید

به جای قرار دادن لباس‌ها، کیف‌ها و کفش‌ها در کمد یک رگال درد گوشه‌ای از اتاق بگذارید و تمام وسایل را در آن بچینید. ترکیب رنگ لباس‌ها و طرح کفش‌هایتان می‌تواند به عنوان یک عنصر دکوراتیو که ارتباط مستقیمی با حال‌وهوای شما دارد استفاده شود.

چگونه اتاق خوابتان را به سبک بوهو بچینید؟

چگونه اتاق خوابتان را به سبک بوهو بچینید؟

چگونه اتاق خوابتان را به سبک بوهو بچینید؟

منبع: دیجی کالا مگ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار