تمام چیزهایی که باید درباره سقف کاذب بدانید
کد خبر: ۲۶۷۷۰۷
تاریخ انتشار: 2023 January 09    -    ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
سقف کاذب یک سقف ثانویه است که زیر ساختار اصلی سقف نصب می شود و از انواع سقف های مدرن به شمار می رود. به دلیل تنوع بالای مصالح مورد استفاده در آن انواع گوناگونی از طرح ها را می توان روی آن پیاده کرد. سقف کاذب درمنزل بسیار اهمیت دارد سقف کاذب زیبا محیط راگرم و زیبا جلوه خواهند داد.

تمام چیزهایی که باید درباره سقف کاذب بدانید(پرشین وی)

تمام چیزهایی که باید درباره سقف کاذب بدانید(پرشین وی)«تابناک با تو» - سقف کاذب یک سقف ثانویه است که زیر ساختار اصلی سقف نصب می شود و از انواع سقف های مدرن به شمار می رود. به دلیل تنوع بالای مصالح مورد استفاده در آن انواع گوناگونی از طرح ها را می توان روی آن پیاده کرد.

سقف کاذب درمنزل بسیار اهمیت دارد سقف کاذب زیبا محیط راگرم و زیبا جلوه خواهند داد. قبلا طاق را صرفا با یک نقاشی و گچ کردن به اتمام می رساند اما امروزه سلیقه‌ها تفاوت پیدا کرده است برای دیدن انواع سقف کاذب ساده با ما همراه باشید.

سقف کاذب ساده

سقف شاخه‌ای از معماری داخلی است که برای پوشش سقف اصلی به‌کار می‌رود.از پیشینهٔ این رشته اطلاعات موثقی در دست نیست.معلوم نیست اولین کسانی که از سقف استفاده کرده‌اند چه‌قدر از کاربردهای مختلفِ این حرفه آگاهی داشتند، اما سقف در زمانی کوتاه جای خود را در صنعت ساختمان پیدا کرد.

تمام چیزهایی که باید درباره سقف کاذب بدانید(پرشین وی)

سقف می‌تواند به‌صورت گچی، چوبی، فلزات رنگین، پی‌وی‌سی، شیشه‌ای، آهنی، ورق‌های فلزی روکش‌دار، آلومینیومی، کامپوزیت و غیره نصب شودکه در هر صورت قابلیت اجرا به‌صورت واحد و یا با هم را داراست.حضور سقف کاذب در ساختمان، دغدغهٔ پوشش و مخفی نگه داشتن عوامل زیر سقف را از بین می‌برد، و این،یکی از ویژگی‌های این رشتهٔ ساختمانی نیز هست.

سقف در مواردی که ذکر می‌شود قابلیت خود را بروز می‌دهد: پوشش تأسیسات زیر سقف اصلی، آکوستیک کردنفضا، ایجاد حجم‌ها دکوراتیو، هدایت و جلوگیری از اتلاف دما و رطوبت، نورپردازی مناسب با شرایط کار و زندگی و…پوشاندن، مهم‌ترین کارکرد سقف کاذب است، در کنار پوشش، کارکرد دکوراتیو و نورپردازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

تمام چیزهایی که باید درباره سقف کاذب بدانید(پرشین وی)

انواع سقف کاذب

سقف با رابیتس و اندوداین سقف پرکاربردترین نوع سقف می باشد.رابیتس ورق فولادی مشبکی است که با مفتول یا سیم آرماتور بندی به شبکه فرعی متصل می شود. ویژگی مهم رابیتس آن است که اکثر ملات ها به آن می چسبند و ترک برنمی دارند.رابیتس در دو نوع مسطح و برجسته ساخته می شود .نوع مسطح در دهانه های کوچک و نوع برجسته در دهانه های بزرگتر بکار می رود ، برای اندودکاری روی کانال های کولر و تأسیسات نیز از رابیتس استفاده می شود.

سقف آکوستیک آکوستیک نوعی ایزولاسیون صوتی است، که با مصالحمختلف نظیر پارچه چین دار، پلاک های گچی، پلاک های چوبی یا ورقه های مقوایی فشرده سفید رنگ و سوراخدار ساخته شده و در مکان هایی مانند سالنهای سخنرانی، سینما و…که باید از انعکاس صوت جلوگیری شود استفاده می شود.سقف پی وی سی نوع دیگر از سقف که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد سقف کاذب پی وی سی است جنس این دسته از سقف های کاذب پیوی سی می باشد که زیبایی بی نظیری را به محیط می بخشد.

تمام چیزهایی که باید درباره سقف کاذب بدانید(پرشین وی)

در برخی از ساختمان ها که به دلیل بافت فرسوده با هر دلیل دیگری سقف اصلی آسیب دیده و ترک بر میدارد باعث بد جلوه دادن نمای داخلی ساختمان می شود. در چنین زمانی بهترین ایده برای آن که نه تنها سقف را ترمیم کره بلکه به آن جلوه ای اساسی ببخشیم بهره بری از سقف کاذب است.

تمام چیزهایی که باید درباره سقف کاذب بدانید(پرشین وی)

سبک دکوراسیون

حتما در برخی از ساختمان ها سقف هایی را مشاهده کرده اید که دارای طراحی زیبا و خارق العاده ای می باشد و با بهره بری از نورپردازی های خیره کننده فضای دلنشینی را ایجاد کرده است. در معماری داخلی به چنین سقف هایی، سقف کاذب گفته می شود که به جهت ایجاد فضای زیبا و همچنین پوشش نمای سقف اصلی استفاده می شود.

سقف با توجه به کاربرد و قابلیت هایی که دارد و همچنین جذابیتی که در نمای داخلی ساختمان ایجاد می کند توانست در مدت زمان کوتاهی جای خود را در صنعت معماری و ساختمان سازی پیدا کند و ب یکی از محبوب ترین سازه های ساختمان تبدیل گردد. این سقف ها در انواع و طرح های گوناگونی موجود هستند که شامل سقف های آهنی، شیشه ای ، پی وی سی، گچی(سقف تایل گچی)، چوبی و… می باشند و امکان نصب به صورت تکی یا باهم را دارند.

منبع: پرشین وی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار