همه چیز درباره‌ی کرم شب
کد خبر: ۲۶۷۴
تاریخ انتشار: 2015 June 20    -    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کرم شب حاوی قوی‌ترین و دیرجذب‌ترین مرطوب کننده‌ها است که برای جذب در زمان چندین ساعت طراحی شده‌اند؛ و از آنجایی که نگرانی‌ای از بابت قرار گرفتن در معرض خورشید وجود ندارد، کرم شب همچنین حاوی بیشترین تمرکز مواد ضدپیری مانند رتینول، اسید گلیکولیک و اسید هیالورونیک هستند که تنها بدون دخالت ضدآفتاب‌ها قادر به انجام فعالیت‌هایشان هستند.

کرم شب چیست؟

شب هنگامی است که پوست کارهای سنگین‌اش را انجام می‌دهد. پوست نیز مانند دیگر قسمت‌های بدن قسمت عمده‌ی فعالیت‌های ترمیمی، بازسازی و بازگردانی را هنگامی که خواب هستیم انجام می‌دهد، پس کرم شب بر مرطوب کردن و بازسازی متمرکز است. کرم شب حاوی قوی‌ترین و دیرجذب‌ترین مرطوب کننده‌ها است که برای جذب در زمان چندین ساعت طراحی شده‌اند؛ و از آنجایی که نگرانی‌ای از بابت قرار گرفتن در معرض خورشید وجود ندارد، کرم شب همچنین حاوی بیشترین تمرکز مواد ضدپیری مانند رتینول، اسید گلیکولیک و اسید هیالورونیک هستند که تنها بدون دخالت ضدآفتاب‌ها قادر به انجام فعالیت‌هایشان هستند.

نتیجه این است که کرم شب اغلب غلیظ، غنی و سنگین‌تر از کرم روز است. البته چندان هم مهم نیست، چرا که هنگام خواب از لوازم آرایش استفاده نمی‌کنیم و کرم معمولا تا زمان بیدار شدن جذب می‌شود.

چرا باید از کرم شب استفاده کنیم؟

دو مدل عمده‌ی کرم شب وجود دارد:

۱-ضدپیری:

هم چنین سفت کننده، ضدچروک و لیفتینگ نیز نام دارد. این محصولات اغلب حاوی مواد اولیه‌ای مانند رتینول، اسید گلکولیک، اسید سالیسیلیک و استات رتینیل است. تمام این مواد اولیه به پوست در افزایش ترمیم پوست (به معنی جایگزینی سریع‌تر پوست قدیمی توسط پوست جدید) کمک می‌کنند، که می‌تواند به از بین بردن لکه‌های پیری، چروک‌ها و خطوط کمک کند. با این حال، این مواد اولیه می‌توانند باعث حساسیت نیز شوند. حساسیت پوستی زمانی افزایش می‌یابد که پوست در معرض اشعه‌های فرابنفش قرار گیرد، پس بهتر است هنگام استفاده از کرم‌های ضدپیری، از قرار گرفتن در معرض خورشید اجتناب کنید. به همین دلیل بهترین راه اجتناب از قرار گرفتن در معرض اشعه‌های فرابنفش، استفاده از این کرم‌ها در شب است!

how-to-banish-eye-bags-forever-1

۲-مرطوب کننده‌ی قوی:

هم چنین اولترا-مرطوب کننده، مغذی عمیق و مسترد کننده نام دارند. این محصولات اغلب از سطوح بالاتری از نرم کننده‌ها استفاده می‌کنند، به همین دلیل بیشتر از کرم های روز خاصیت مرطوب کنندگی دارند. اگر احساس می‌کنید پوست‌تان از کرم مرطوب کننده‌ای که در روز استفاده می‌کنید، رطوبت کافی دریافت نمی‌کند و نیازمند مرطوب کننده‌ی قوی‌تری هستید، از این کرم‌ها استفاده کنید.

آیا به کرم شب احتیاج داریم؟

با توجه به نظر متخصصان پوست، موضوع پراهمیت ابتدا دانستن نوع پوست است. به عنوان مثال، پوست‌های چرب نیازی به کرم شب ندارند، مگر برای درمان‌هایی از قبیل کاهش التهاب و یا خلاص شدن از لکه‌های تیره.

نوع پوست براساس ترکیبی از موارد زیر است:

  • چرب در برابر خشک
  • حساس در برابر مقاوم (حساس به معنی جوش، قرمزی، سوزش و التهاب است)
  • لکه دار در برابر بدون لکه
  • چروک در برابر غیرچروک (سفتی پوست)

به طور کلی، اگر پوست‌تان خشک است، نیازمند کرم شب آبرسان هستید. پوست حساس نیازمند کرم شب ضد التهاب است. برای پوست لکه دار به دنبال مواد اولیه‌ی روشن کننده در کرم شب تان باشید، در حالیکه برای پوست‌های چروک باید از کرم شب دارای رتینول و آنتی اکسیدان استفاده کنید.

پس اگر می‌خواهید پوست‌تان برای مدت طولانی‌تری زیبا به نظر برسد، برای درمان روز و شب از محصولات جداگانه استفاده کنید.

بامیلو بلاگ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار