هرآنچه باید برای چیدمان اتاق موسیقی در خانه بدانید
کد خبر: ۲۶۷۰۸۵
تاریخ انتشار: 2023 January 05    -    ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کمتر کسی را می‌شناسیم که شنیدن موسیقی را دوست نداشته باشد و تقریبا در تمام لحظات مهم زندگی یک موسیقی در حال پخش شدن بوده است. حتی با شنیدن موسیقی‌ها می‌توانیم خاطرات خاصی را به یاد آوریم و کاملا در حال‌وهوای آن لحظه قرار بگیریم. همین علاقه‌ی شدید به موسیقی است که افراد را به سمت نواختن یک یا چند ساز هدایت می‌کند.

هرآنچه که باید برای چیدمان اتاق موسیقی در خانه بدانید(دیجی کالا مگ)

هرآنچه که باید برای چیدمان اتاق موسیقی در خانه بدانید(دیجی کالا مگ)«تابناک با تو» - کمتر کسی را می‌شناسیم که شنیدن موسیقی را دوست نداشته باشد و تقریبا در تمام لحظات مهم زندگی یک موسیقی در حال پخش شدن بوده است. حتی با شنیدن موسیقی‌ها می‌توانیم خاطرات خاصی را به یاد آوریم و کاملا در حال‌وهوای آن لحظه قرار بگیریم. همین علاقه‌ی شدید به موسیقی است که افراد را به سمت نواختن یک یا چند ساز هدایت می‌کند. فرقی ندارد کودکی ۱۰ ساله باشید یا یک فرد بالغ در آغاز میانسالی، نواختن موسیقی به روح و جان شما آرامش می‌بخشد.

مهم‌ترین مساله در مسیر یادگیری موسیقی، تمرین به میزان لازم است. برای تمرین هم باید در فضایی قرار بگیرید که تمرکزتان از بین نرود و چند ساعتی روی نواختن تمرکز کنید. به همین دلیل است که در نظر گرفتن یک اتاق به عنوان اتاق موسیقی به پیشرفت شما در این زمینه کمک می‌کند.

در این مطلب می‌خواهیم با هم ببینیم برای چیدن اتاق موسیقی به چه وسایلی نیاز است و باید از کجا شروع کنید.

 

خصوصیات اتاق یک موزیسین

وقتی قرار است مکانی برای تمرین موسیقی داشته باشید باید حداقل‌هایی را در آن رعایت کنید تا بتوانید تمرین با کیفیت‌تری داشته باشید. اولین خصوصیت اتاق موسیقی احساس راحتی نوازنده در آن فضا است. باید از وسایلی برای دکوراسیون اتاق موسیقی استفاده کنید که به شما حس خوبی منتقل می‌کند، خاطره انگیز است یا فضا را به فضای ذهنی ایدئال شما برای نواختن نزدیک می‌کند.

مورد بعدی که باید به آن توجه کنید سکوت فضای اطراف است. اتاق موسیقی را در ساکت‌ترین قسمت خانه انتخاب کنید تا صداها و نویزهای اطراف مانع تمرین شما نشود. البته اگر امکان عایق کردن دیوارها در برابر صدا را دارید بهتر است انجام دهید. با انجام این کار هم فضا حرفه‌ای‌تر می‌شود، هم مطمئن هستید که صدایی مانع تمرین موسیقی‌تان نمی‌شود.

 

برنامه‌ریزی برای تمرین موسیقی

اگر می‌خواهید یک نوازنده‌ی زبردست بشوید و به راحتی بنوازید، باید یک برنامه‌ریزی دقیق برای تمرینات خود داشته باشید. البته مهم‌تر از تنظیم برنامه‌ی تمرین، پایبندی به برنامه‌ریزی تدوین شده است. استادان موسیقی توصیه می‌کنند که روزانه حداقل یک ساعت تمرین کنید تا مفاهیم در حافظه‌ی شما باقی بماند و همچنین دست‌تان به نواختن عادت کند.

ممکن است در ابتدای مسیر کمی سخت باشد که هر روز در ساعتی مشخص و به مدت زمان تعیین شده تمرین کنید اما با گذشت زمان، وقتی پیشرفت‌تان را مشاهده کنید، با علاقه‌ی بیشتری تمرین کرده و حتی ساعت تمرین خود را هم افزایش خواهید داد.

هرآنچه که باید برای چیدمان اتاق موسیقی در خانه بدانید(دیجی کالا مگ)

دکوراسیون اتاق موسیقی

همیشه کارشناسان توصیه می‌کنند که برای بازدهی بیشتر مغز در زمان یادگیری، در محیطی آموزش ببینید یا تمرین کنید که با موضوع مورد بحث شما هماهنگ باشد. پس بهتر است فضای داخلی اتاق موسیقی هماهنگ با ساز و آواز باشد.

چند تابلو و پوستر از نوازندگان و خوانندگان حوزه‌ی موسیقیایی که به آن علاقه دارید روی دیوار بزنید و سعی کنید از رنگ‌هایی استفاده کنید که با حال و هوای موزیک شما هم‌خوانی داشته باشد. مثلا اگر موسیقی سنتی کار می‌کنید از رنگ‌های سبز پرشین، قرمز روناسی و آبی فیروزه‌ای استفاده کنید. اگر موسیقی کلاسیک کار می‌کنید به سراغ رنگ‌ها و عناصر طبیعی مثل مبلمان چوبی و موکت سبز یا کرم بروید.

وقتی فضای کلی را آماده کردید نوبت به چیدن سازها می‌شود. اگر چند نفر در خانه‌ی شما ساز می‌نوازند بهتر است تمام سازها را در کنار هم در اتاق موسیقی قرار دهید. سازهای زهی را روی پایه‌ی مخصوص بگذارید و سازهای پوستی را براساس اندازه و نوع کاربردشان روی میز یا دیوار نصب کنید. مثلا اگر دف می‌نوازید چند دف که روی آن طراحی و خوش‌نویسی شده است هم به دیوار بزنید و در همان گوشه هم به تمرین بپردازید. اگر بین سازهای شما پیانو هم هست در مکانی از اتاق قرار دهید تا نور طبیعی از سمت راست به آن بتابد. پایه‌های نگهدارنده‌ی نت را هم در کنار سازها بگذارید.

فراموش نکنید که به یک کتابخانه‌ی کوچک برای اتاق موسیقی نیاز دارید تا دفترچه‌های نت، کتاب‌های نت و کتاب‌های مربوط به حوزه‌ی هنری‌تان را در آن قرار دهید. در آخر هم چند گلدان در گوشه و کنار اتاق قرار دهید و یکی دو چراغ و آباژور هم به فضا اضافه کنید تا بتوانید به راحتی میزان نور را کم و زیاد کنید. اگر رادیوی قدیمی یا گرامافون هم دارید می‌توانید در این اتاق بگذارید تا فضا هرچه بیشتر هنری و دلچسب شود.

دکوراسیون اتاق موسیقی کودک

دکوراسیون داخلی اتاق موسیقی کودک کمی با اتاق بزرگسالان متفاوت است. کودکان برای یادگیری نیاز به فضایی شاد و رنگارنگ دارند تا خلاقیتشان شکوفا شود. به همان شکلی که اتاق موسیقی بزرگسالان را می‌چینید می‌توانید اتاق موسیقی کودک را هم بچینید فقط فراموش نکنید که برای انتخاب وسایل از رنگ‌های شاد و مورد علاقه‌ی کودکتان استفاده کنید. همچنین لازم است نور طبیعی به این اتاق بتابد و تعداد لامپ‌های اتاق هم به اندازه‌ای باشد که در طول شب نور کافی تامین کند تا فرزندتان در زمان تمرین خسته نشود.

هرآنچه که باید برای چیدمان اتاق موسیقی در خانه بدانید(دیجی کالا مگ)

آیا موسیقی می‌تواند باعث باهوش‌تر شدن کودک شما شود؟

موسیقی هنری است که همه از آن لذت می‌برند. فرقی ندارد شنونده باشید یا نوازنده، نت‌های موسیقی روح شما را لمس می‌کند و به آن آرامش می‌بخشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به نواختن ساز علاقه دارند پس بهتر است اتاق یا گوشه‌ای از خانه را به محل تمرین موسیقی تبدیل کنید تا بتوانید با تمرکز بیشتری تمرین کنید. در این مطلب به صورت خلاصه به دکوراسیون مناسب برای اتاق موسیقی اشاره شده است. اگر شما هم پیشنهادی برای بهتر شدن فضای تمرین موسیقی دارید می‌توانید در قسمت کامنت‌ها برایمان بنویسید.

منبع: دیجی کالا مگ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار