ایده‌های جذاب برای نورپردازی خانه با چراغ خطی
کد خبر: ۲۶۶۸۶۱
تاریخ انتشار: 2022 December 31    -    ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
نورپردازی فضای داخلی خانه‌ها امروزه جز مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون بخش‌های مختلف یک فضای مسکونی است. با توجه به این نیاز و با پیشرفت صنعت روشنایی و ترکیب آن با معماری، امروزه چراغ‌های بسیار زیبایی از جمله چراغ‌های خطی، در نورپردازی بخش‌های مختلف خانه‌ها به کار گرفته می‌شوند.

۷ ایده جذاب برای نورپردازی خانه با چراغ خطی (بیتوته)

۷ ایده جذاب برای نورپردازی خانه با چراغ خطی (بیتوته)«تابناک با تو» - نورپردازی فضای داخلی خانه‌ها امروزه جز مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون بخش‌های مختلف یک فضای مسکونی است. با توجه به این نیاز و با پیشرفت صنعت روشنایی و ترکیب آن با معماری، امروزه چراغ‌های بسیار زیبایی از جمله چراغ‌های خطی، در نورپردازی بخش‌های مختلف خانه‌ها به کار گرفته می‌شوند.

تنوع شیوه‌ها و راه‌های مختلف نورپردازی با چراغ خطی و قابلیت سفارشی سازی این چراغ‌ها که آن‌ها را به یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های هر معمار و طراح دکوراسیون تبدیل کرده است، باعث شده تا در این مقاله به پیشنهاد راهکار‌های جذاب برای نورپردازی فضای داخلی خانه با چراغ‌های خطی بپردازیم.

نورپردازی فضای نشمین و پذیرایی

۷ ایده جذاب برای نورپردازی خانه با چراغ خطی (بیتوته)

نورپردازی اتاق نشیمن یا پذیرایی جزو مهم‌ترین بخش‌های نورپردازی منازل است چرا که افراد حاضر در خانه و علاوه بر آن میهمانان، بیشتر اوقات خود را در این فضا سپری کرده و یا بیشترین عبور را از این فضا دارند؛ بنابراین نورپردازی فضای نشمین نباید به هیچ وجه همراه با ایجاد خیرگی و یا آزار چشم باشد. از این جهت چراغ‌های خطی با پخش نور دیفیوز شده، بدون ایجاد خیرگی، هم روشنایی فضا را به طور عمومی تامین کرده و هم جلوه‌ای مدرن و زیبا به فضای شما می‌دهند.

۱- به دلیل حجم نسبتا زیاد اسباب و اثاثیه قرار گرفته در اتاق پذیرایی نظیر مبلمان و میز و صندلی و یا در خیلی از مواقع تلویزیون و دستگاه پخش، بهتر است چراغ خطی به کار گرفته شده در این فضا از نوع توکار باشد، چرا که بدنه چراغ کمتر دیده شده و کانسپت مینیمال فضا، حسی از آرامش و زیبایی به افراد حاضر منتقل می‌کند.

البته این یک پیشنهاد به صورت کلی بوده و ممکن است بسته به طراحی فضا، چراغ‌های خطی روکار و یا آویز نیز مناسب باشند.

۲- علاوه بر این سعی کنید در نورپردازی اتاق نشمین به جای ترکیب نور آفتابی و مهتابی، از نور طبیعی ۴۰۰ کلوین استفاده نمایید تا هم نوری یکدست‌تر و زیباتر داشته و هم چشم افراد حاضر در فضا کمتر دچار خستگی شود.

۳- در طراحی نورپردازی فضای خود با چراغ خطی از خطوط نوری زاویه دار (مثلا ۹۰ درجه) استفاده نمایید. این کار با ایجاد خطوط نوری هندسی بر روی سقف، هم روشنایی شما را یکدست‌تر نشان داده و هم ابعاد اتاق را بزرگتر نمایش می‌دهد. علاوه بر این می‌توانید با به کار گیری این چراغ‌ها در خطوط متفاوت، افراد حاضر در خانه را به جهتی خاص هدایت نمایید.

شما می‌توانید برای نورپردازی فضای داخلی خود از چراغ‌های خطی توکار اکووات استفاده نمایید. علاوه بر رعایت همه جزییات طراحی و ساخت در این چراغ ها، چیپ استفاده شده در آنها، نوری با شاخص نمود رنگ بالاتر از ۹۵ درصد و بدون ایجاد چشمک زدن ساطع می‌کند تا هم رنگ واقعی اجسام موجود در اتاق نشمین به درستی نمایانده شده و هم چشم دچار خستگی نشود.

نورپردازی فضای نهارخوری

۴- فضای نهارخوری جایی است که نورپردازی آن در ایجاد یک حس خوب و راحتی کافی به هنگام صرف غذا بسیار تاثیرگذار است. بهتر است در این فضا و بالای میز نهارخوری روشنایی بیشتر و در حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ لوکس ایجاد شده تا هم فرایند میل غذا به آسودگی انجام شده و هم جلوه زیباتری از غذا‌ها و دورهمی افراد به وجود آید.

در نتیجه استفاده از چراغ خطی آویز در بالای میز نهار خوری از بهترین و زیباترین انتخاب‌های ممکن است چرا که چراغ‌های آویز به دلیل فاصله بیشتر از سقف، نور بیشتری تامین نموده و علاوه بر این، به دلیل ارتفاع معمولا کم اجسام قرار گرفته روی میز نهار خوری، این چراغ‌ها می‌توانند به نسبت چراغ‌های دیگر در فاصله کمتری از میز قرار بگیرند.

به عنوان مثال کابل‌های آویز مخصوص چراغ خطی و ریلی اکووات، توانایی نصب تا ارتفاع ۱.۵ متر پایین‌تر از سقف و تحمل وزن ۲۰ کیلوگرم را دارند. شما می‌توانید در نصب یک چراغ خطی آویز از این کابل استفاده نمایید.

۷ ایده جذاب برای نورپردازی خانه با چراغ خطی (بیتوته)

نورپردازی آشپزخانه

۵- آشپزخانه‌ها از مهم‌ترین بخش‌های خانه خصوصا برای بانوان است. در نتیجه هرچه بیشتر بر روی نورپردازی این بخش تمرکز کنید، بازخورد بهتری خواهید گرفت. در نورپردازی آشپزخانه می‌توان از چراغ‌های آویز و یا روکار در بالای کانتر یا جزیره استفاده نمود. این عمل و بازتاب چراغ خطی روی قسمت سنگی پیشخوان، جلوه‌ای زیبا و مدرن به دکوراسیون فضای شما می‌دهد.

حتما در نظر داشته باشید که در نورپردازی فضای آشپزخانه از چراغ‌های بدون فلیکر و با شاخص نمود رنگ بالا استفاده نمایید. مورد اول برای جلوگیری از خستگی چشم افراد حاضر در آشپزخانه و مورد بعد برای نمایش رنگ واقعی مواد غذایی در زیر نور چراغ.

۷ ایده جذاب برای نورپردازی خانه با چراغ خطی (بیتوته)

نورپردازی اتاق خواب

۶- اتاق خواب‌ها در خانه معمولا به دو دسته نور نیاز دارند. اولی نور مستقیم با شدت بیشتر روشنایی به منظور تامین روشنایی کافی برای مطالعه و کار و فعالیت‌هایی از این دست، و دسته دوم نور غیر مستقیم و با شدت کم برای ایجاد یک فضای نیمه روشن برای استراحت و یا استفاده به عنوان چراغ خواب.

در این مورد بهترین کار، استفاده از یک چراغ خطی آویز دو طرفه است. در این چراغ‌ها در بالا و پایین چراغ منابع روشنایی قرار گرفته تا بتوان در زمان نیاز به روشنایی عمومی از نور دانلایت و در زمان نیاز به نور غیر مستقیم، از نور آپلایت که به سقف می‌تابد استفاده نمود.

۷- اگر در روی دیوار و یا اطراف تخت خواب امکان نصب چراغ خطی وجود دارد می‌توانید در طراحی خود یک چراغ خطی توکار با عرض برش ۶ سانتی متر را به صورت یکپارچه از دیوار تا وسط سقف در نظر بگیرید. این شیوه نورپردازی، اتاق شما را بسیار خاص و ویژه می‌نمایاند.  

منبع: بیتوته

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار