زورگیری از زنان با تهدید کاغذی+عکس
کد خبر: ۲۶۶۶
تاریخ انتشار: 2015 June 20    -    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸

پسر جوانی که با نشان‌دادن نوشته تهدیدآمیزی به زنان پول،‌ کارت بانکی و سایر اموال با ارزش آنها را به سرقت می‌برد دستگیر شد.

 ساعت ۱۵:۳۰ روز بیست و هفتم خرداد، ماموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان در حین گشت زنی در خیابان شهید گلاب به سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ مشکی رنگ مشکوک می شوند.

با وجود صدور دستور ایست از سوی مأموران، سرنشین موتور اقدام به فرار از دست پلیس کرده و نهایتاً طی یک تعقیب و گریز، موتورسیکلت متوقف و راننده آن دستگیر می شود.

در بازرسی از راننده موتورسیکلت به نام «سعید و.» (متولد ۱۳۶۳) یک قبضه سلاح سرد، یک عدد سیم چین، یک کیف دستی حاوی یک عدد کارت عابربانک متعلق به یک خانم و همچنین یک برگه کاغذ که در یک طرف آن نشانی آدرس منزل شخصی به نام آقای احمدی و در طرف دیگر آن جمله تهدید آمیزی نوشته شده بود، کشف شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «زورگیری» و به دستور قاضی کشیک دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده به همراه متهم در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

متهم در اظهارات اولیه مدعی شد که کارت عابربانک را در خیابان پیدا کرده اما با شناسایی مالک کارت و دعوت جهت حضور در پایگاه دوم آگاهی، مشخص شد که کارت وی به شیوه زورگیری و با تهدید سلاح سرد سرقت شده است.

پایگاه دوم

شاکی پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی بلافاصله اقدام به شناسایی متهم کرده و در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت: ساعت ۲ بعدازظهر روز بیست و هفتم خرداد ماه (روز دستگیری متهم)، در خیابان کاشانی به صورت پیاده در حال تردد بودم که یک دستگاه موتورسیکلت مشکی رنگ با یک نفر سرنشین به من نزدیک شد و یک کاغذ کوچک را به من نشان داد که روی آن نشانی یک خیابان نوشته شده بود؛ در حالی که روی برگه، نشانی خیابان باستان نوشته شده بود، راننده موتورسیکلت از من خواست تا پشت برگه را نیز بخوانم که ناگهان با متن تهدید آمیزی روبه رو شدم که نوشته بود: «اگر جیغ بزنی، با چاقو تو را می زنم».

وی در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: راننده موتورسیکلت بلافاصله برگه کاغذ را از من بازپس گرفت و پس از آن با تهدید چاقو اقدام به سرقت عابربانک و گرفتن رمز آن کرد و به سرعت از محل متواری شد.

با توجه به شیوه و شگرد زورگیری با استفاده از برگه تهدید آمیز، کارآگاهان به بررسی سرقت های مشابه پرداخته و موفق به شناسایی تعداد دیگری از خانم هایی شدند که همگی به همین شیوه و شگرد مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفته بودند.

پس از شناسایی تعدادی از شکات و حضور آنها در پایگاه دوم پلیس آگاهی، متهم از سوی تمامی آنها مورد شناسایی قرار گرفت؛ سعید که پس از شناسایی از سوی شکات و همچنین سلاح سرد و متن تهدید آمیز به دست آمده چاره ای جز اعتراف نداشت، صراحتاً به ده ها فقره زورگیری از زنان در مناطق مختلف مرکزی، غرب و شمال غرب تهران به ویژه در مناطق ستارخان، شهرزیبا، صادقیه، میدان فاطمی و همچنین چند فقره سرقت مشابه در شهرک ولی عصر(عج) تهران اعتراف کرد.

پایگاه دوم

در ادامه تحقیقات و با بررسی ارکان هویتی موتورسیکلت توقیف شده نیز مشخص شد که متهم تمامی سرقت های خود را با استفاده از موتورسیکلت های مسروقه انجام داده است.

متهم در این خصوص نیز به کارآگاهان گفت: هر بار پس از سرقت یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ اقدام به چندین فقره سرقت می کردم؛ پس از انجام چندین فقره سرقت، موتورها را در شهرستان اسلام شهر (محل سکونت متهم) رها کرده، مجدداً به تهران آمده موتورسیکلت جدیدی را سرقت می کردم و زورگیری از زنان را انجام می دادم. آخرین موتورسیکلت را نیز در خیابان جمهوری سرقت کرده بودم که در روز دستگیری مأموران به من مشکوک شدند و در حالی که قصد فرار داشتم، دستگیر شدم.

سرهنگ کارآگاه داوود مرادی رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ده ها فقره زورگیری از زنان با استفاده از دست نوشته تهدیدآمیز و تهدید سلاح سرد که در چندین فقره نیز همراه با ضرب و شتم مال باختگان بوده است، از کلیه شکات و مال باختگانی که بدین شیوه مورد تهدید، ضرب و شتم و سرقت اموال قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی ــ خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

خبرگزاری مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار