هر آنچه باید در مورد درب ضد سرقت بدانید
کد خبر: ۲۶۶۵۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2022 December 28    -    ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
در طول تاریخ و از همان ابتدا انسان همیشه به دنبال راه‌هایی برای ایجاد امنیت و آرامش برای خود و خانواده و حتی دیگران بوده است و همیشه سعی کرده و می کند از بهترین راه‌ها برای ایجاد امنیت و آسایش در حریم خانه و محل کار خود استفاده کند. در طول تاریخ انسان‌ها از راه‌ها و وسیله‌های مختلفی برای ایجاد امنیت استفاده می‌کردند ...

هر آنچه که باید در مورد درب ضد سرقت بدانید! (بیتوته)

هر آنچه که باید در مورد درب ضد سرقت بدانید! (بیتوته)«تابناک با تو» - در طول تاریخ و از همان ابتدا انسان همیشه به دنبال راه‌هایی برای ایجاد امنیت و آرامش برای خود و خانواده و حتی دیگران بوده است و همیشه سعی کرده و میکند از بهترین راه‌ها برای ایجاد امنیت و آسایش در حریم خانه و محل کار خود استفاده کند.

در طول تاریخ انسان‌ها از راه‌ها و وسیله‌های مختلفی برای ایجاد امنیت استفاده میکردند و در گذشته‌ای نچندان دور هم از حفاظ‌های آکاردئونی برای محل کار و منزل خود استفاده میکردند، اما امروزه دیگر استفاده از این حفاظ‌های امنیتی کاهش یافته است، زیرا وسایل ایمنی زیادی در بازار یافت میشوند.

یکی از راه بهترین راه‌های ایجاد امنیت و راحتی در محل کار یا زندگی هر فردی استفاده از درب ضد سرقت میباشد که با نصب یک درب ضد سرقت مطمئن شما میتوانید خطرات و احتمالات را از خود و خانواده و وسایل شخصی خود دور کنید و دیگر هیچ نگرانی نداشته باشید.

پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با انواع درب ضد سرقت بیشتر آشنا شوید.

درب ضد سرقت چیست؟

همانگونه که از اسم درب ضد سرقت پیداست، دربی است که از ورود و نفوذ سارقین، هر نوع دستکاری، تخریب و اهرم شدن مقاومت و جلوگیری میکند و قابل اطمینان است، اما این اطمینان را نمیتوان صد در صد در نظر گرفت، اما به طور حتم میتوان گفت که درب‌های ضد سرقت از هر نوع و مدل درب‌های معمولی و حتی حفاظ‌های آکاردئونی مقاوم ترند و استحکام بالاتری دارند.

شاید درب‌های معمولی در مقابل فشار زیاد و اهرم سنگین و ... مقاومت زیادی نداشته باشند، اما درب‌های ضد سرقت دارای امنیت و مقاومت بسیار بالایی هستند و میتوانید به این نوع درب‌ها اعتماد کنید و هیچ نگرانی‌ای درمورد خود و خانواده و وسایلتان نداشته باشید.

درب‌های ضد سرقت کارایی و کاربرد‌های زیادی دارند، اما باید به این نکته توجه داشت که این کارایی‌ها زمانی نتیجه میدهند که یک سری نکات رعایت شود.

مثلا بهترین نوع درب ضد سرقت باید از ابزار و سراق آلات اصلی و با کیفیت ساخته شود، جنس و نوع درب ضد سرقت باید عالی باشد و ... که در ادامه با تمامی این موارد کاملا آشنا میشوید.

در این بین لازم به ذکر است که شرکت اتحاد درب یکی از بهترین و شناخته‌ترین شرکت‌های تولید و فروش انواع درب ضد سرقت با کیفیت بالا و قیمت مناسب میباشد که تمامی موارد استاندارد و اصولی تولید درب ضد سرقت را رعایت میکند تا بهترین درب ضد سرقت را به دست مشتریان برساند.

همانطور که میدانید هر محصولی برای تولید باید طبق اصول و استاندراد‌ها باشد تا بتواند کاربرد داشته باشد، اما متاسفانه امروزه شرکت‌ها یا فروشگاه‌های زیاد هستند که درب‌های مثلا ضد سرقت تولید میکنند که اصلا طبق استاندارد‌های جهانی و تایید شده نیستند، اما به اسم درب ضد سرقت به دست مشتریان میرسند پس دقت داشته باشید که هنگام خرید درب ضد سرقت باید یک سری نکات مهم را در نظر داشته باشید که بتوانید درب ضد سرقتی مناسب خریداری کنید. (این نکات را در ادامه برای ما خواهیم گفت.)

به طور کلی امروزه با توجه به شرایط اقتصادی و اوضاع بد جامعه افرادی زیاد هستند که بنا بر دلایلی دست به دزدی و خراب کردن آرامش و امنیت دیگران میزنند و درب ضد سرقت یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین راه‌ها برای این است که با خیالی راحت و آسوده از منزل یا محل کار خود خارج شوید و نگران هیچ چیزی نباشید. یکی از انواع درب ضد سرقت که در این سال‌ها مورد استقبال قرار گرفته است، انواع درب لابی ضد سرقت می‌باشد.

چه تفاوتی بین درب معمولی و درب ضد سرقت وجود دارد؟

۱. درب‌های ضد سرقت در مقایسه با درب‌های معمولی حتی انواع حفاظ‌ها دارای امنیت و ایمنی بیشتری هستند و میتوان ساختار آن‌ها را مشاهه کردو تشخیص داد.

۲. درب ضد سرقت بر خلاف درب‌های معمولی کاملا از چوب ساخته نمیشود بلکه از ورق فولادی هم داخل درب استفاده میشود تا تا از شکستن و سوراخ شدن درب جلوگیری کند.

۳. درب ضد سرقت بر خلاف دیگر درب‌ها به گونه‌ای نصب میشود که فضای خالی برای اهرم شدن وجود نداشته باشد.

۴. درب‌های معمولی دو لولا دارند و قابل مشاهده، اما درب‌های ضد سرقت دارای تعداد زیادی لولا هستند که قابل مشاهده هم نیستند.

۵. درب معمولی از یک طرف به چهارچوب قفل میشود، اما درب ضد سرقت از چند طرف به چهارچوب قفل میشود.

۶. در اطراف چهارچوب درب‌های ضد سرقتزه لاستیکی وجود دارد برای جلوگیری از نفوذ گرو خاک و حتی صدا.

۷. درب ضد سرقت امکان نصب انواع قفل با تعداد بالال را هم دارد.

۸. درب ضد سرقت دارای استاندارد‌های روز جهانی است و از یراق آلات با کیفیت ساخته میشود.

۹. نصب آسان درب ضد سرقت

۱۰. درب‌های ضد سرقت عایق حرارتی هستند.

۱۱. دارای طرح و رنگ‌های متفاوت در سایز و اندازه‌های مختلف هستند.

۱۲. استفاده از ورقی با ضخامت بیش از یک میلی متر برای امنیت بیشتر در درب ضد سرقت

۱۳. دارای قفل شب بند و چشمی و ...

اهمیت امنیت درب ضد سرقت

هر آنچه که باید در مورد درب ضد سرقت بدانید! (بیتوته)

همانطور که گفته شد درب ضد سرقت به خاطر ساختاری که دارد از سایر درب‌های مقاوم‌تر است و ایمنی و امنیت بیشتری را بر قرار میکند. قفل درب ضد سرقت هم جزو ساختار و یراق آلات مهم درب ضد سرقت میباشد که اگر اصل و با کیفیت باشد، در صورت قفل شدن اصلا بدون کلید یا کارت و رمز ورود باز نمیشود.

درب‌های ضد سرقت علاوه بر اینکه برای خانه یا محل کار ایجاد امینت میکنند، بلکه به خاطر اینکه برخی از این درب‌های ضد حریق و ضد صدا هم هستند در مکان‌های حساس نیز استفاده میشوند و کاربرد‌های زیادی دارند، همچنین علاوه بر صدا و حرارت، برخی درب‌های ضد سرقت عایق سرما و گرما نیز هستند.

قطعا یکی از مهم‌ترین قیمت‌های ایمنی درب ضد سرقت، قفل درب ضد سرقت است که یک درب ضد سرقت میتواند به انواع مختلف قفل‌های ضد سرقت با تعداد مختلف مجهز شود که هر یک از این قفل‌ها میتوانند درصدی امنت را افزایش دهند و ایمنی را بالا ببرند پس حتما هنگام خرید درب ضد سرقت به قفل درب ضد سرقت توجه کنید.

علاوه بر قفل درب ضد سرقت، لولا‌های درب ضد سرقت هم باید کاملا با چهارچوب چفت شوند تا نه فضای خالی وجود داشته باشد نه اهرم شود.

همچنین درب ضد سرقت معمولا از لایه‌های گوناگون تشکیل شده است. جنس لایه داخلی آن‌ها معمولا از جنس فولاد است که با یک لایه از جنس ام دی اف، اچ دی اف، فلز، شیشه وغیره روکش شده است.

البته نکته که برای امنیت درب ض سرقت اهمیت دارد این است که محل مورد نظر برای استفاده از درب ضد سرقت چه مکانی است.

اگر میخواهید برای خانه‌ای در ساختمان درب ضد سرقتی خریداری کنید میتوانید از درب‌های ضد سرقت فلزی که بسیار شیک و زیبا و ایمن هستند استفاده کنید که هم از نفوذ سر و صدا جلوگیری میکنند و هم مانع نفوذ سارقین به داخل خانه میشوند. یکی از شیک‌ترین و لوکس‌ترین مدل‌های درب ورودی ساختمان که به تازگی وارد بازار شده است، درب استیل می‌باشد.

اما اگر قصد دارید از درب ضد سرقت برای کارخانه‌های خارج از هر استفاده کنید، ما به شما توصیه میکنیم از درب‌های ضد سرقت ویژه و سفارشی استفاده کنید، زیرا در خارج از شهر سارقین میتوانند هر کاری برای نفوذ انجام دهند حتی برش درب.

در این مدل درب‌های مخصوص نه تنها ضخامت لایه‌های فولادی در دو طرف درب به دو میلیمتر افزایش می‌یابند بلکه لایه میانی نیز از طریق ایجاد شبکه مستحکم فولادی به همراه تزریق مواد ویژه ضد برش، ضد اسید، ضد تخریب و ضد مته در میان آن مقاوم گردیده و در برابر نفوذ مستحکم است.

ساختار درب ضد سرقت

تقریبا همه‌ی استراکچر‌های درب ضد سرقت ایرانی از ورق خم خورده درست می‌شوند و جهت استحکام بخشیدن به استراکچر از قوطی آهنی ٢٠*۴٠ استفاده می‌شود که متداول‌ترین آن در بازار ایران است. به منظور ساخت استراکچر درب ضد سرقت ایرانی ورق خام که قابلیت خم خوردن خوبی داشته باشد استفاده میشود که حداقل اس تی مورد نظر برای ورق مورد نظر می‌بایست ١٢ باشد.

این نوع ورق در ایران توسط شرکت‌های مثل فولاد مبارکه و هفت الماس قزوین از انواع مرغوب آن میباشد پس از ورود ورق به کارخانه ساخت درب ضد سرقت، در سایز‌های مورد نظر قطعات برش خورده، سپس پانچ میشود که جای قفل و یراق روی آن تعبیه گردد. البته دربرخی از کارخانه‌های تولید کننده درب ضد سرقت، ابتدا سوراخکاری توسط دستگاه سی ان سی انجام میگیرد، سپس به قسمت برشکاری میرود؛ که روش اول در ساخت درب ضد سرقت ایرانی متداول‌تر است؛ و ضمنا با دقت بیشتری همراه است.

پس از برش و پانچ، قطعات به قسمت خم رفته و توسط دستگاه، خم‌های تعریف شده روی قطعات مختلف با زاویه‌های از پیش تعریف شده زده شده و ورق بصورت پروفیل آماده برای ساخت چهاچوب یا لنگه در می‌آید.  

تا اینجای کار ما رسته کاری مستقلی در بازار درب ضد سرقت داریم؛ که کمتر در دید خریدار درب ضد سرقت است. چراکه کسانیکه که تا این مرحله‌ی کار را انجام میدهند، با تولید کنندگان درب ضد سرقت ایرانی سروکار دارند و با فروشندگان و فروشگاه‌ها سروکاری ندارند. بسیاری از اتفاقات ناهنجار در اسکلت درب ضد سرقت در این مرحله صورت میگیرد، چون اگر به هر دلیل، خم‌های مورد نظر خوب اجرا نشود، باعث پیچش‌هایی در کار میشود که هنگام جوشکاری نمایان شده، و پس از جوشکاری بصورت نقص در اسکلت درب ضد سرقت خودنمایی میکنند. ساخت لنگه‌های درب‌های ضد سرقت با ورق ١.٢۵ (یک و ربع) ساخته می‌شود. اما ساخت چهارچوب درب‌های ضدسرقت معمولا با ورق ١.۵ ساخته میشود. البته در سایز‌ها و ابعاد کوچکتر دربها، برای چهارچوب از ورق ١.٢۵ نیز استفاده میشود که این دستکاری کردن فقط بخاطر اقتصادی‌تر نمودن انجام میگیرد.

اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

هر آنچه که باید در مورد درب ضد سرقت بدانید! (بیتوته)

به طور کلی اجزای اصلی درب ضد سرقت عبارتند از: ۱- ساختار (استراکچر)؛ ۲- چهارچوب؛ ۳- پنل یا رویه؛ ۴- یراق آلات. با ما همراه باشید تا این اجزای تشکیل دهنده درب‌های ضد سرقت را به طور کامل بررسی کنیم.

۱. ساختار (استراکچر) درب ضد سرقت

استراکچر ساختار اصلی درب ضد سرقت محسوب میشود که تمامی اجزای درب ضد سرقت روی آن نصب میشود و در واقع استراکچر نقش شاسی یا متریال اصلی درب ضد سرقت را دارد و نقش مهمی در جلوگیری از نفوذ سارقین دارد.

هرچه کیفیت استراکچر درب‌های ضد سرقت بالاتر باشد امنیت درب‌های ضد سرقت هم به همان اندازه بالا میرود.

استراکچر کلی در‌های ضد سرقت از کلاف فلزی، کمربند‌های فلزی و صفحه فولادی و معمولاً به دو صورت کلی ساخته می‌شود:

• نوع اول استراکچر درب ضد سرقت

در این نوع استراکچر با پروفیل فولادی یک کلاف فلزی به صورت محیطی ساخته می‌شود و سپس یک ورقه فولادی با ضخامت ۷/۰-۵/۱ میلیمتر را روی این کلاف جوش می‌دهند. لازم به ذکر است این ورق فولادی قبلاً به صورت سینوسی ساخته شده است و به همین صورت در قسمت بیرونی درب نصب می‌شود تا درب را نسبت به خمش، ضربه و هر نیروی دیگر که توسط سارقین برای شکستن یا باز کردن درب اعمال شود، مقاوم کند. گاهی در بعضی از مدل‌های در ضدسرقت یک ورق فولادی با ضخامت ۷/۰-۵/۱ میلیمتر را در جهت مخالف کلاف فولادی جوش می‌دهند.

• نوع دوم استراکچر درب ضد سرقت 

در این نوع استراکچر نیز با پروفیل فولادی (نوع و سایز این پروفیل فولادی بنا بر ضخامت درب تعیین می‌شود) یک کلاف فلزی به صورت محیطی ساخته می‌شود. سپس ۳ الی ۴ کمربند فولادی (دقیقاً با سایزی که پروفیل فولادی ساخته شده) به صورت افقی به دو کمربند پروفیل عمودی محیطی جوش داده می‌شود تا درب به خوبی بتواند در برابر خمش مقاوت کند. در انتها نیز، یک ورقه فولادی با ضخامت ۷/۰-۵/۱ میلیمتر را روی این کلاف جوش می‌دهند. لازم به ذکر است، در این نوع استراکچر نیز درست مثل استراکچر سینوسی (نوع اول) یک ورق فولادی با ضخامت ۷/۰-۵/۱ میلیمتر را در جهت مخالف کلاف فولادی جوش می‌دهند.

• ورق فلزی میانی

یکی از خاص‌ترین و مهم‌ترین اجزای اصلی درب ضد سرقت یک ورق فلزی ۵.۱ میلی متری بسیار مقاوم است که در لایه میانی درب‌های ضد سرقت قرار میگیرد و باعث ایجاد استحکام بالا میشود و تقریبا میتوان گفت ورود غیر مجاز را غیر ممکن میسازد.‌ای ورق فلزی باعث سنگین‌تر شدن درب میشود که باعث میشود درب از چهارچوب به سختی جدا شود و همچنین اگر سارقین از روکش درب‌ها بگذرند، به این ورق ضخیم برخورد میکنند و دیگر راهی برای نفوذ ندارند، زیرا برش این ورق هم سخت و زمانبر است و هم سر و صدای زیادی دارد.

• لایه عایق

از دیگر اجزای استراکچر درب‌های ضد سرقت میتوان به لایه‌های عایق اشاره کر که در بین دیگر لایه‌های درب ضد سرقت قرار میگیرند و از نفوذ سر و صدا و سرما و گرما و حرارت جلوگیری میکنند. این لایه‌ها عبارتند از:

عایق پشم سنگ (Rock Wool): ماده اصلی تشکیل دهنده پشم سنگ، سنگ بازالت است که نوعی سنگ آتشفشانی محسوب می‌شود و در ایران به علت وجود آتشفشان‌های خاموش بسیار زیاد وجود دارد. عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی با تحمل دمای ۷۵۰+ درجه سانتیگراد و نقطه ذوب ۱۳۰۰ و نیز تحمل برودتی آن ۳۰- درجه سانتیگراد است.

از ویژگی‌های مهم عایق پشم سنگ، مقاومت در برابر آتش می‌باشد. عایق حرارتی پشم سنگ مانند نوعی حفاظ در برابر آتش شناخته می‌شود، چون آتش‌گیر نمی‌باشد و شعله‌ور نمی‌شود.

عایق پشم شیشه (Glass Wool): ماده اصلی تشکیل دهنده پشم شیشه، سنگ سیلیس است که پس از ذوب شدن به الیاف تبدیل خواهد شد و توسط ماشین‌های تولید کننده نیروی گریز از مرکز، به الیاف پشم تبدیل می‌شود. درواقع، ماده‌ای است مرکب از الیاف بسیار نازک شیشه که در موارد گوناگون، ازجمله به عنوان عایق مورد استفاده است.

 

عایق پلی استایرین (Polystyrene): این عایق که در کشورمان با نام تجاری یونولیت شناخته می‌شود یک نوع پلیمر سفید رنگ سبک و متخلخل است که در بسته‌بندی و عایق کاری کاربرد دارد.

 

نکته: در هنگام خرید هر نوع درب ضد سرقتی حتما به داشتن این لایه‌های عایق درون درب ضد سرقت توجه داشته باشید، زیرا متاسفانه شرکت‌هایی هستند که برای سود بیشتر از این لایه‌ها هنگام ساخت درب ضد سرقت استفاده نمیکنند.

۲. چهارچوب درب ضد سرقت

چارچوب یکی دیگر از مهمترین اجزای درب ضد سرقت می‌باشد. معمولاً چهارچوب درب‌های ضدسرقت از یک ورقه فلزی (ST۳۷) با ضخامت ۵/۱ الی ۲ میلیمتر و عرض ۷ سانتیمتر ساخته می‌شود. لازم به ذکر است این میزان ضخامت تأثیر زیادی در استحکام درب دارد و درب‌هایی که چهارچوب کمتر از این ضخامت داشته باشند عملکرد درستی نخواهند داشت.

• لولا

لولا یکی دیگر اجزای اصلی درب ضد سرقت میباشد که به طور عادی درب ضد سرقت ۴ عدد لولا دارد که اگر درب کامل و ۹۰ درجه باز نشود این لولا‌ها قابل مشاهده نیستند و همین مورد است که باعث جلوگیری از اهرم شدن درب میشود. نکته مهم این است که لولا‌های درب‌های ضد سرقت باید از با کیفیت‌ترین آلیاژ ساخته شوند تا بتوانند سنگینی درب‌های ضد سرقت را تحمل کنند.

• پیچ لولا 

یک پیچ طویل می‌باشد که برای محافظت از باز کردن درب ساخته شده است. به این صورت که اگر کسی بخواهد پین‌های لولای درب را باز کند، این پیچ مانع خواهد شد و در باز نخواهد شد.

• نوار درزگیر لاستیکی

این نوار به عنوان عایق و برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار، حرارت، صدا، و … بر روی همه چهارچوب‌ها تعبیه شده است.

• بدنه

از یک ورق فلزی بسیار مستحکم با ضخامت ۲ میلیمتر ساخته شده و با رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک، رنگ آمیزی شده است.

• قاب زبانه

جنس قاب زبانه از نوع استیل بسیار مقاوم می‌باشد، که برای نگهداری زبانه قفل در ۴ نقطه از درب ضد سرقت قرار داده شده است.

• ریل موقت

برای نگهداری ساختار چهارچوب درب و برای نصب دقیق چهارچوب در ابعاد طراحی شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

• فضای خالی

این فضا به منظور ثابت نگه داشتن چارچوب درب بر روی دیوار ایجاد شده است و معمولاً قابلیت چفت شدن با آجر‌های دیوار را دارد.

• زنجیر

یکی از اجزای اختیاری درب‌های ضدسرقت است و برای دیدن افرادی که پشت درب هستند استفاده می‌شود.

• چشمی

لنز‌های کوچکی هستند که برای دیدن محیط بیرون در (بدون باز کردن درب) استفاده می‌شوند. لازم به ذکر است برای درب‌هایی که برای فضای بیرونی ساختمان‌ها استفاده می‌شوند این گونه چشمی‌ها را به کار نمی‌برند.

• قفل پستچی

برای امنیت بیشتر بر روی درب‌های ضدسرقت نصب می‌شود. این امکان را فراهم می‌کند که درب حدود ۱۰ سانتیمتر باز شود و محیط پشت درب دیده شود.

• درکوب

معمولاً در کنار چشمی نصب می‌شود و درواقع می‌توان به عنوان زنگ نیز از آن استفاده کرد. درکوب‌های اکثر درب‌های موجود در بازار ایران به رنگ طلایی و نقره‌ای هستند.

۳. پنل یا رویه درب ضد سرقت

روکش و رویه درب ضد سرقت از نظر ظاهری یکی از اصلی‌ترین اجزای درب ضد سرقت میباشد که تاثیر زیادی روی ظاهر و زیبایی درب‌های ضد سرقت میگذارد و همچنین رویه‌های درب ضد سرقت با جنس‌های مختلف، در طرح و رنگ و مدل‌های مختلف تولید میشود که هر موقه از ظاهر درب ضد سرقت خود خسته دید میتوانید به راحتی روکش درب ضد سرقت را تعویض کنید.

رویه درب‌های ضد سرقت معمولا از جنس ام دی اف هستند و در انواع روکش طبیعی چوب، روکش برجسته لوکس، روکش پی وی سی، روکش سی ان سی، روکش ملامینه،‌های گلس، سی پی ال، لمینیت و … بصورت مدرن یا کلاسیک تولید می‌شوند.

لازم به ذکر است که ساخت درب ضد سرقت با پنل به صورت قاب تونیک تمام چوب هم امکان پذیر است، اما معمولاً به دلیل زمان بر و هزینه بر بودن این روش ساخت، از تولید آن صرف نظر می‌کنند.

روشک و رویه‌های درب‌های ضد سرقت هم در ترکیه تولید میشوند که کیفیت بالایی دارند و گران هستند، هم در ایران تولید میشوند که کیفیت خوب با قیمت مناسب دارند و هم در چین تولید میشوند که کیفیت پایینی دارند و ارزان هم هستند.

۴. یراق آلات درب ضد سرقت

یراق آلات هم جزء مهم درب‌های ضد سرقت هستند که هرچه با کیفیت‌تر باشند، کیفیت و امنیت درب ضد سرقت هم بالاتر میرود.

• قفل درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت به قدری مهم است که آن را به مغز درب تشبیه میکنند و مهم‌ترین نقش را در تامین امینت درب ضد سرقت ایفا میکند.

قفل‌های درب ضد سرقت معمولا دارای چند زبانه هستند که امنیت را افزایش میدهند و قفل‌های هفت زبانه درب ضد سرقت از رایج‌ترین و بهترین قفل‌های درب ضد سرقت در ایران هستند.

برند کاله یکی از بهترین برند‌های درب ضد سرقت است که ساخت کشور ترکیه است دارای کیفیت فوق العاده و امنیت بسیار بالایی نیز هست که نه زنگ میزند، نه خیلی زود خراب میشود و حتی نه میشکند.

• دستگیره درب ضد سرقت

دستگیره هم یکی از مهم‌ترین اجزای درب ضد سرقت است که اگر نباشد باز و بسته کردن درب بسیار سخت میشود. در گذشته دستگیره‌ها از فلز یا چوب بودند، اما امروزه از هر نوعی هستند و همچنین ظاهر زیبایی نیز دارند و فقط برای درب‌های ضد سرقت کاربرد دارند.

مشخصات فنی و ویژگی‌های درب ضد سرقت استاندارد

هر آنچه که باید در مورد درب ضد سرقت بدانید! (بیتوته)

۱- چارچوب درب از جنس فولاد نرم با ضخامت ۱۸ سانتی متر و قطر ورق ۱.۸ میلیمتر که به صورت طرح دار یا تخت می‌باشد.

۲- ضخامت لنگه درب ۷۰ میلیمتر و قطر ورق ۰.۹ میلیمتر که با عرض ورق ۴۸ سانتی متر به صورت یکپارچه توسط دستگاه رول فرمینگ فرم داده می‌شود.

۳- پوشش چارچوب و درب با رنگ الکترواستاتیک کوره ای.

۴- دوام بسیار بالای رنگ چارچوب‌ها به دلیل استاتیک بودن و جرم زدایی قبل از مرحله رنگ آمیزی.

۵- ساختار داخلی درب از ورق آهنی یکپارچه با ضخامت ۱ میلی متر که با پل‌های استحکام دهنده U شکل تقویت شده است.

۶- ساخت لنگه درب با دستگاه رول فورمینگ به صورت کاملا خم کاری بدون جوش و برش.

۷- رویه درب از ورق MDF به ضخامت ۸ میلیمتر

۸- پر شدن فضای خالی بین MDF و فلز با یونولیت برای عایق صدا کردن درب.

۹- قفل سویچی و امنیتی هر کدام سه زبانه.

۱۰- دارای ۳ عدد لولای مخفی قابل ریگلاژ.

۱۱- استفاده از نوار درزگیر دور تا دور لنگه جهت عایق صدا و گرد و غبار.

۱۲- کلیه یراق آلات استفاده شده کاله ترک.

۱۳- رویه‌های درب با روکش طبیعی راش، لامینت، رویه رنگی و PVC.

۱۴- ایجاد طرح‌های متنوع با دستگاه‌های تمام اتوماتیک CNC.

۱۵- دارای چشمی، درکوب، دستگیره ثابت و متحرک.

۱۶- دارای حداکثر بازشو (یک متر بازشو مفید).

۱۷- امنیت بسیار بالا به دلیل داشتن لولای مخفی پشت لنگه و جلوگیری از باز شدن لنگه حتی در صورت حذف لولا توسط سارق.

۱۸- قابلیت نصب آسان در کلیه مراحل ساخت به دلیل امکان نصب با فریم و بدون فریم.

۱۹- چارچوب‌ها در سه نوع فرانسوی طرح دار، تخت و طرح جدید ساخته می‌شوند.

۲۰- وزن کل درب ۱۰۰ کیلوگرم.

۲۱- اندازه استاندارد چارچوب تخت: ۲۱۳ * ۱۱۵،

۲۲- اندازه استاندارد چارچوب پرواز دار ۲۱۶ * ۱۱۸

درب ضد سرقت ترک

هر آنچه که باید در مورد درب ضد سرقت بدانید! (بیتوته)

درب ضد سرقت ترک اصل یکی از بی نظیر‌ترین درب‌های ضد سرقت است که در شرکت‌های مختلف ترکیه تولید میشوند و وارد ایران میشود که دارای کیفیت و قیمت‌های بالایی هم هستند.

درب ضد سرقت ترک به دو دسته دسته تقسیم میشود که دسته اول درب‌هایی هستند که داخل کشور ترکیه تولید میشوند و به ایران وارد میشوند، دسته دوم درب‌هایی هستند که مونتاژ ایران هستند.

این درب‌های ضد سرقت ساختار کاملا استانداردی دارند و از متریال و یراق آلات اصلی و با کیفیت برای ساخت آن‌ها استفاده میشود و همین دلایل باعث شده درب ضد سرقت ترک به عنوان بهترین و ایمن‌ترین درب ضد سرقت در جهان شناخته شود.

درب ضد سرقت ترک دارای اسکلت فلزی قوی شامل دو لایه روکش فلزی است که از جنس نورد سرد به ضخامت ۱.۵ میلی متر با رنگ و طرح چوب طبیعی است که ما بین آن‌ها لایه پلی اورتان فشرده تزریق شده است و به همین دلیل این نوع درب‌ها عایق صدا و رطوبت و حرارت هستند و همچنین در مقابل فشار و اهرم و یا حتی حوادث غیل قابل پیش بینی مثل زلزله و آتش سوزی بسیار مقاوم و مستحکم هستند.

چهارچوب این درب‌ها پیش ساخته بوده و از ورق به ضخامت ۱.۵ میلیمتر و عرض ۷ سانتی متر با پایه مقاوم ضد زنگ از جنس استینلس استیل ساخته می‌شود و معمولاً بخش داخل لنگه درب ضد سرقت از ورق فلزی مقاوم استفاده می‌شود تا نفوذ به داخل ساختمان را غیرممکن کرده و یا به تأخیر بیندازد.

درب ضد سرقت دارای ۴ عدد لولا میباشد که قابلیت رگلاژ هم دارند و همچنین این درب‌های دارای قفل شب بند و چشمی هم هستند.

ساختار و سیستم قفل درب‌های ضد سرقت ترک هم به گونه‌ای است که با قفل کردن درب، همزمان ۸ زبانه متحرک و ثابت از دو طرف به چهارچوب قفل میشوند.

چارچوب این درب‌ها دارای ضخامت ۱۷ سانتی متر بوده و قطر ورق آن‌ها نیز ۱٫۴ میلی متر می‌باشد. هم چنین لنگه درب در حدود ۹۰ میلی متر ضخامت داشته و پاشنه‌ی ان از جنس ورق استیل ضدزنگ می‌باشد. گفتنی است که ساختار داخلی درب از ورق استیل یکپارچه با پل‌های استحکام دهنده تشکیل گردیده است.

همچنین لازم است بدانید که تشخیص درب ضد سرقت ترک کار سختی است، اما اگر ویژگی‌ها و مشخصات درب ضد سرقت ترک اصل را بدانید میتوانید تشخیص دهید و به همین علت ما در ادامه ویژگی‌های درب ضد سرقت ترک را ذکر کرده ایم.

ویژگی‌های درب ضد سرقت ترک اصل

۱. درب‌های ضد سرقت ترکیه دارای چهارچوب کشویی به قطر ۲ میلی متراست که از ۱۸ سانت به ۲۴ سانت قابل تنظیم می‌باشد.

۲. قطر لنگه درب ۷ سانتی متر بوده و دارای قفل‌های ۱۴ زبانه مولتی لاک می‌باشد.

۳. درب دارای ۶ عدد پیم ثابت لولاست.

۴. درب ضد سرقت ترک دارای قفل سرایداری و روز بند می‌باشد که روزت‌هایی از جنس الماس دارد که امکان سوراخ کردن با دریل وجود ندارد.

۵. رویه درب ام دی اف به ضخامت ۸ الی ۱۰ میلی متر بوده که روکش‌های پی وی سی یا چوب طبیعی با طرح‌های متنوع می‌باشد.

۶. دور تا دور لنگه درب آلومینیوم وکیوم شده است.

۷. روی چهارچوب با کاور مخصوص همرنگ درب پوشیده می‌شود.

۸. دستگیره لوکس به همراه اهرم قفل شب بند و چشمی بر روی درب.

۹. ابعاد استاندارد درب‌ها پشت تا پشت چهارچوب ۲۱۰*۱۱۳ می‌باشد که بعد از نصب کاور پشت تا پشت چهارچوب ۲۱۲*۱۱۶ سانتی متر می‌شود.

۱۰. ابعاد استاندارد درب ضد سرقت ترک تک لنگه ۱۱۰*۲۱۰ سانتی متر، دو لنگه ۱۸۰*۲۱۷ سانتی متر.

۱۱. ساختار داخلی درب از ورق فولادی یکپارچه با پل‌های استحکام دهنده.

۱۲. استفاده از نوار دزدگیر دور تا دور لنگه یا چهارچوب جهت عایق صدا، گرد و غبار.

۱۳. کلیه یراق‌آلات مارک کاله و داف با ۵ سال گارانتی می‌باشد.

مزایا خرید درب ضد سرقت ترک

• حفاظت ۲۴ ساعته از منزل و محل کار شما توسط درب ضد سرقت ترک اصل

• قابل طراحی در عرض و طول‌های متفاوت بر اساس نیاز و سلیقه مشتریان، انبوه سازان و ساختمان سازان

• طراحی در رنگ‌های متفاوت با توجه به نیاز و درخواست مشتری که از رنگ‌های مرغوب و با کیفیت برای افزایش عمر و زیبایی درب استفاده شده است.

• طراحی با پنل‌های برجسته و سی ان سی: درب‌های ضد سرقت برجسته زیباتر از درب‌های سی ان سی هستند، اما به مراتب از آن‌ها گران‌تر هستند.

• قابل طراحی برای مهار آتش و آب: درب‌های ضد سرقت ترک قابلیت آن را دارند که در برابر آب، آتش، گرد و خاک و سر و صدا کاملا ایمن شوند

• نصب راحت درب ضدسرقت و ریگلاژ کردن درب پس از نصب به آسانی

• قابلیت تعویض روکش درب ضد سرقت ترک اصل در صورت شکستگی: شما می‌توانید در صورت شکستگی درب یا حتی جهت تعویض رنگ درب از روکش استفاده کنید.

• جلوگیری از ورود آب، آتش و گرد و غبار

• توانایی باز شدن حداکثری با داشتن لولا‌های ۱۳۰ درجه

درب ضد سرقت ایرانی

هر آنچه که باید در مورد درب ضد سرقت بدانید! (بیتوته)

در بازار و بورس درب ضد سرقت، درب ضد سرقت ایرانی بعد از درب ضد سرقت ترک بیشترین طرفداران و خریداران را دارد، زیرا هم از نظر کیفیت و ایجاد امنیت سطح بالایی دارد و میتوان به آن اعتماد کرد و هم به دلیل اینکه شاید قیمت درب ضد سرقت ترک بالا باشد، خیلی از افراد به درب ضد سرقت ایرانی روی میاورند.

در داخل درب‌های ضد سرقت ایرانی مناسب یک تیغه فولادی به همراه یک شبکه پشتیبان از قوطی فلزی قرار گرفته است تا امکان ورود به آپارتمان با شکستن درب ضد سرقت وجود نداشته باشد.

از نشانه‌های درب ضد سرقت ایرانی با کیفیت وزن سنگین آن است که به خاطر تیغه فولادی درون درب است. پس درب‌های سبک مناسب نیستند، زیرا این تیغه فولادی ذکر شده درون آن‌ها به کار نرفته است

معمولا شرکت‌های معتنبر تولید کننده درب ضد سرقت متریال و یراق آلات درب‌های ضد سرقت ایرانی را از با کیفیت‌ترین‌ها تهیه میکنند مثلا از قفل‌های برند کاله یا داف ترکیه استفاده میکنند که امنیت درب را بالا میبرد.

درب‌های ضد سرقت ایرانی به طور معمول دارای یک لایه فلزی (آهنی یا فولادی) درون درب هستند تا ورود به واحد مسکونی از طریق شکستن در ممکن نباشد. این لایه در برخی در بیشتر درب‌های ترکیه‌ای از دو ورق فولادی تشکیل شده است و از این رو برخی مدل‌های ایرانی هم به تقلید از آن‌ها دو لایه درونی دارند که البته معمول نیست و در بیشتر موارد این بخش تنها یک لایه است.

همچنین درب‌های ضد سرقت ایرانی هم دارای عایق‌های صدا، حرارت و سرما و گرما هم هستند و در برابر آتش و زلزله و حوادث غیر قابل پیش بینی دیگر کاملا مقاوم هستند.

لازم به ذکر است که علاوه بر قیمت‌های مناسب که درب‌های ایرانی دارند، دارای انواع مختلفی هستند با قابلیت‌های متفاوت و در طرح و رنگ و مدل‌های شیک و زیبا و فراوان.

درب ضد سرقت چینی

درب‌های ضد سرقت چینی هم مانند سایر اجناسی که از چین وارد ایران میشوند دارای قیمت‌های پایینی هستند و به همین اندازه هم کیفیت‌های کمی دارند، اما با این حال باز هم افرادی هستند که برای اینکه زیاد هزینه نکنند از این درب‌های خریداری میکنند.

البته لازم به ذکر است که تمامی درب‌های ضد سرقت چینی درارای قیمت و کیفیت پایین نیستند و درجه بندی‌های مختلف دارند که طبق سلیقه و درخواست مشتری سفارشات انجام خواهد شد.

چهارچوب درب‌های ضد سرقت چینی نیز معمولاً حداکثر ۱۰۵ در ۲۱۰ سانتی متر می‌باشد که البته عرض مفید آن‌ها بین ۹۰ تا ۹۲ سانتی متر است. اما این بدان معنی نیست که همه درب‌های ضد سرقت چینی در همین اندازه تولید می‌شوند. ابعاد درب ضد سرقت با توجه به استاندارد شرکت‌های مختلف متفاوت است.

لنگه درب‌های چینی هم ۷۰ به طور معمول ۷۰ میلیی متر ضخامت داشته و روکش آن‌ها از جنس MDF با رنگ پودری الکترواستاتیک است.

برخی درب‌های چینی به جای استفاده از ورق فولادی در درون آنها، خود روکش را از جنس فلز انتخاب می‌کنند که به آن‌ها درب ضد سرقت فلزی هم گفته می‌شود.

وزن درب‌های چینی به طور معمول پایین‌تر از درب‌های ضد سرقت ترک است به طوری که در بازار گفته می‌شود که وزن یک درب ضد سرقت ترک با دو درب چینی برابری می‌کند. البته این مسئله نباید باعث شود که فکر کنیم همیشه کیفیت درب‌های چینی پایین‌تر از مدل‌های ترکیه‌ای است.

مشخصات فنی درب ضد سرقت چینی

• درب‌های ضد سرقت چینی دارای گواهینامه استاندارد جهانی هستند.

• درصورتی که درب ضد سرقت چینی مورد استفاده شما از شرکت معتبری باشد دارای گارانتی و پشتیبانی خواهد بود.

• لولا‌های درب ضد سرقت چینی به صورت پنهان طراحی شده و این امر باعث بالا رفت هرچه بیشتر امنیت این نوع درب ضد سرقت شده است.

• درب ضد سرقت چینی دارای دو نوع کلید کارگر و اصلی است که کلید کارگر در زمان ساخت ساختمان مورد استفاده گرفته و به محض استفاده از کلید اصلی کلید کارگر از کار خواهد افتاد.

• درب ضد سرقت چینی به طور معمول به صورت کامل عرضه میشود یعنی به طول معمول دارای یراق و چهارچوب است و در بسته بندی عرضه می‌شود.

• درب ضد سرقت چینی دارای یک لایه درزگیر بوده و از عبور صدا، حرارت و گردو غبار جلوگیری می‌کند.

• نصب درب ضد سرقت چینی نسبت به دو نمونه درب ضد سرقت ایرانی و درب ضد سرقت ترک بسیار راحت و سریع‌تر است.

• درب ضد سرقت چینی به طور متوسط از ابعاد ۱۰۵*۲۰۵ سانتی متر برخودار می‌باشد.

قفل درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت یکی از مهم‌ترین اجزای درب ورودی آپارتمان می‌باشد. حتی اگر درب از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد (ورق فولادی ۱.۵ میلی متر) ساخته شده باشد، اما دارای قفل مطلوبی نباشد به راحتی توسط سارقین باز خواهد شد.

برند‌های مختلفی هستند که قفل درب ضد سرقت تولید میکنند، اما بهترین و معتبر‌ترین برند‌های تولید کننده قفل درب ضد سرقت کاله و داف ترکیه هستند که انواع قفل اعم از: قفل دیجیتال، قفل اثر انگشتی، قفل کلیدی، قفل کارتی و قفل بلوتوثی.

انواع روکش و رویه درب ضد سرقت

هر آنچه که باید در مورد درب ضد سرقت بدانید! (بیتوته)

رویه برجسته لوکس درب ضد سرقت

این رویه‌ها از ام دی اف‌هایی با ضخامت ۸ یا ۱۰ میلیمتر همراه با رویه چوب راش یا گردو و با چسباندن پروفیل‌های روکش شده ساخته می‌شوند. رویه درب‌های ضد سرقت ایرانی معمولا ۸ میل و درب‌های آلتین معمولا ۱۰ میل هستند. این رویه‌ها پس از نصب بر روی درب ضد سرقت باید رنگ آمیزی شوند.

رویه برجسته اکونومی درب ضد سرقت

ابتدا ام دی اف با روکش راش یا گردو روکش شده سپس قطعاتی از ام دی اف با طرح‌های مختلف که با دستگاه سی ان سی طرح داده شده روی ام دی اف اصلی چسبانده می‌شود، رویه درب ضد سرقت با رنگ پلی اورتان یا پلی استر نقاشی می‌گردد، ضخامت ام دی اف رویه درب در این حالت معمولاً ۸ میلی متر است و طرح رویه درب سمت داخل ساختمان از نوع سی ان سی انتخاب می‌گردد.

رویه درب ضد سرقت CNC 

روکش چوب درب ضد سرقت سی ان سی ابتدا ام دی اف ۸ میلی متر با روکش راش یا گردو روکش شده سپس در دستگاه سی ان سی طرح‌های مختلف روی آن حکاکی می‌شود، سپس رویه درب باریک پلی اورتان یا پلی استر نقاشی می‌گردد و معمولاً طرح رویه درب سمت داخل ساختمان از نوع سی ان سی انتخاب می‌گردد.

رویه درب ضد سرقت PVC 

نیازی به نگهداری ندارد. این به این معنی است که رویه PVC در مقایسه با سایر رویه در گذر زمان از لحاظ ماندگاری رنگ و نگهداری نسبت به روز اول خود هیچ فرقی نمیکند و نیازی به نگهداری ندارد.

رویه‌های درب ضد سرقت نوع ملامینه 

این نوع رویه‌ها از ام دی اف‌هایی به ضخامت ۵ تا ۸ میلیمتر ساخته می‌شوند. یک ورق نازک ملامینه روی این رویه‌ها پرس می‌شود.

نکاتی که هنگام خرید درب ضد سرقت باید رعایت کنید

زیبایی: هنگام خرید درب ضد سرقت یک خانه اولین گام توجه به زیبایی آن است. زیرا قبل از امنیت، ظاهر درب بر بیننده اثر می‌گذارد و ظاهر درب باید به گونه‌ای باشد که با نوع معماری خانه و آپارتمان موردنظر همخوانی داشته باشد. برای مثال خانه‌هایی با معماری کلاسیک به درب‌هایی با طراحی کلاسیک نیاز دارند؛ و آپارتمان‌هایی با ظاهر مدرن نیاز به درب‌هایی با ظاهر مدرن دارند.

عایق صوتی: امروزه استفاده از پنجره و دیوار عایق صوتی به منظور ایجاد آرامش یک ضرورت در ساختمان سازی می‌باشد.

متناسب با آب و هوای منطقه: هنگام خرید درب ضد سرقت با توجه به محل زندگی تان باید درب ضد سرقت مناسب با آن آب و هوا را انتخاب کنید، برای مناطق مرطوب جنس چوب به کار رفته باید متفاوت با جنس چوب به کار رفته در درب ضد سرقت برای مناطق خشک و سردسیری باشد تا درب ضد سرقت استحکام مناسبی در آن شرایط آب و هوایی داشته باشد.

استحکام کافی در قسمت رویه درب: هنگام خرید درب ضد سرقت برای خانه به استحکام رویه بیرونی آن هم توجه کنید. تا در هنگام اسباب کشی، ورود و خروج اشیاء به راحتی آسیب نبینند.

توجه به ایمن بودن و مناسب بودن قفل: مهمترین قسمت درب ضد سرقت قفل آن‌ها است، قفل‌هایی با تعداد زبانه بیشتر امنیت بیشتری به همراه دارند و همچنین نصب حفاظ‌های آهنی درب ضد سرقت، ایمنی آن را بالا می‌برد. درب‌های هوشمند ضد سرقت بهترین انتخاب برای جلوگیری از ورود غیرمجاز می‌باشند.

ضد اسید بودن قفل درب ضد سرقت: یکی از راه‌های باز کردن درب‌های ضد سرقت ریختن اسید در قفل آنهاست. در هنگام خرید به این نکته توجه کنید که درب ضد سرقت حتما ضد اسید باشد تا امنیت بالایی داشته باشد و مانع از ورود سارقان گردد.

مراحل تعویض و نصب درب ضد سرقت

در این پروسه چهارچوب جدید درب ضد سرقت بر روی چهارچوب قدیمی فلزی جوشکاری می‌شود (پس نیازی به کندن چهارچوب فلزی قدیمی نمی‌باشد مگر در موارد خاص که عرض درب کم باشد).

در مواردی که عرض درب موجود کم باشد، چهارچوب قدیمی بصورت یک تیکه با فرز جدا می‌شود و تخریبی انجام نمی‌شود

در مرحله بعدی پشت چهارچوب درب ضد سرقت با مصالح پر می‌شود که این مصالح می‌تواند فوم فشرده پلی اورتان و یا مصالح ساختمانی مانند سیمان و ماسه باشد.

در این روش درب ضد سرقت سفارشی با درب‌های ضد سرقت استاندارد از منظر مشخصات فنی درب ضد سرقت هیچ اختلافی بجز ابعاد ندارند.

پس از نصب درب ضد سرقت روکوب نمای درب که بصورت سفارشی ساخته شده است نصب می‌شود تا چهارچوب قدیمی کاملا پوشیده شود.

در مرحله بعد پشت کوب چوبی سفارشی نیز نصب می‌شود که نیازی به گچ کاری از پشت درب وجود نداشته باشد.

تمام مراحل در طی مدت ۳ ساعت انجام می‌گیرد و تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت به پایان می‌رسد.

شما می‌توانید در فروشگاه‌های در ضد سرقت علاوه بر انواع درب ورودی، مدل‌های مختلف درب داخلی ساختمان را نیز خریداری نمایید. از پرفروش‌ترین محصولات درب داخلی می‌توان به درب ضد آب اشاره نمود.

هر آنچه که باید در مورد درب ضد سرقت بدانید! (بیتوته)

منبع: بیتوته

برچسب ها: درب ، قفل ، ضد سرقت ، چوبی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
0
1
اینقدر با اطلاعات غلط مردم را به دردسر نندازید چون هیچ سارقی درب را تخریب نمیکنه که این همه داستان که نوشتید بتونه کمکی در غیر ممکن کردن ورود سارقین بکنه بلکه سارقین فقط قفلها را باز یا تخریب میکنند که تنها روش مطمن اینه که قفل درب را از کسی بخرید که برای هرنوع ورود مجرمانه و بدون هیچ اما و اگر به شما ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت بده وگرنه بقیه حرف مفته
اصغر زمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
0
0
بجای اینهمه داستان سرایی چند عکس و یا فیلم از وضعیت ساختار داخلی دربها و شکل ورق اصلی داخل درب به اشتراک میگذاشتی،، مثلا ورق داخل چین چین هست یا صاف و مسطح،، و توضیحات روی عکس یا فیلم بهتر بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
0
0
با کپسولهای هوابرش کوچک هر دری ذوب میشود و با مینی فرزهای شارژی هر ورق فولادی بریده میشود پس در ضد سرقت وجود خارجی ندارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار