آیا میکرودرم‌ابریژن می‌تواند پوست را درخشان کند؟
کد خبر: ۲۶۶۴۸۶
تاریخ انتشار: 2022 December 26    -    ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
با توجه به این‌که در جهان امروزی اساسا تمایل افراد به دیده شدن چهره‌هایشان بیشتر از قبل شده است، میزان علاقه‌مندی آنها به روندهای زیبایی غیرتهاجمی مانند میکرودرم‌ابریژن هم روبه‌افزایش است. نوع تخصصی میکرودرم‌ابریژن که باید در مطب پزشکان استفاده شود و نوع عمومی میکرودرم‌ابریژن که در قالب دستگاه‌های خانگی دسترس‌پذیر است، می‌تواند نتایج درخشانی را به همراه داشته باشد.

«تابناک با تو» - با توجه به این‌که در جهان امروزی اساسا تمایل افراد به دیده شدن چهره‌هایشان بیشتر از قبل شده است، میزان علاقه‌مندی آنها به روندهای زیبایی غیرتهاجمی مانند میکرودرم‌ابریژن هم روبه‌افزایش است. نوع تخصصی میکرودرم‌ابریژن که باید در مطب پزشکان استفاده شود و نوع عمومی میکرودرم‌ابریژن که در قالب دستگاه‌های خانگی دسترس‌پذیر است، می‌تواند نتایج درخشانی را به همراه داشته باشد. 

آیا میکرودرم‌ابریژن می‌تواند پوست را درخشان کند؟

اما آیا میکرودرم‌ابریژن واقعا برای ما مناسب است؟ دکتر مارک تیلر (متخصص پوست‌ومو و جراح زیبایی) به سوالات مهم درباره میکرودرم‌ابریژن پاسخ می‌دهد. 

میکرودرم‌ابریژن دقیقا چیست؟ 

میکرودرم‌ابریژن نوعی لایه‌برداری سطحی است که با استفاده از کریستال‌ها انجام می‌شود و لایه‌ای از سلول‌های پوستی مرده جای‌گرفته در بیرونی‌ترین سطح پوست را از بافت پوست جدا می‌کند.

میکرودرم‌ابریژن چه کارهایی برای پوست انجام می‌دهد؟ 

وقتی که لایه شکل‌گرفته از سلول‌های پوستی مرده از بافت پوست جدا شود، پوست هم درخشندگی خاصی پیدا می‌کند و همچنین سالم‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد. چندین جلسه درمانی با کمک میکرودرم‌ابریژن می‌تواند جلوه ظاهری بهتری به خطوط ریز پوستی، چین‌وچروک‌ها و بافت پوست بدهد. 

میکرودرم‌ابریژن حرفه‌ای و میکرودرم‌ابریژن خانگی چه تفاوت‌هایی دارند؟ 

میکرودرم‌ابریژن تخصصی یا حرفه‌ای که در مطب پزشکان متخصص پوست‌ومو استفاده می‌شود، از کریستال‌های اکسید آلومینیوم برای ایجاد نوعی ساییدگی روی پوست استفاده می‌کند. هیچ گونه کریستالی در دستگاه‌های خانگی میکرودرم‌ابریژن وجود ندارد و این وسایل خانگی با استفاده از دیسک‌های لایه‌بردار طراحی می‌شوند. 

علاوه بر اینها، میکرودرم‌ابریژن حرفه‌ای با ایجاد نوعی مکش در خلا همراه است که فضای متفاوتی برای اثربخشی ایجاد می‌کند و گردش خون را در سطح زیر پوست ارتقا می‌دهد. 

آیا میکرودرم‌ابریژن می‌تواند به پوست آسیب برساند؟ 

اگر میکرودرم‌ابریژن حرفه‌ای توسط متخصصان پوست‌ومو استفاده شود، با هیچ نوع مشکلی همراه نخواهد بود. میکرودرم‌ابریژن خانگی هم دارای دیسک‌های لایه‌بردار مختلف است و شدت فعالیت این دستگاه را هم می‌توان جداگانه تنظیم کرد. محافظ‌هایی که در اطراف این دیسک‌ها قرار گرفته‌اند هم مانع از تماس میکرودرم‌ابریژن خانگی با لایه‌های پوستی عمیق می‌شوند. 

آیا افراد خاصی هستند که باید از میکرودرم‌ابریژن دوری کنند؟ 

بیشتر افراد می‌توانند از مزیت‌های میکرودرم‌ابریژن بهره‌مند شوند اما اگر مشکل پوستی خاصی دارید، بهتر است قبل از به‌کارگیری میکرودرم‌ابریژن با پزشکان متخصص پوست‌ومو مشورت کنید. 

میکرودرم‌ابریژن باید هر چندوقت یک‌بار انجام شود؟

میکرودرم‌ابریژن حرفه‌ای یا خانگی معمولا باید چند جلسه ادامه پیدا کند تا بتواند ظاهر بهتری به خطوط ریز و چین‌وچروک‌های پوستی بدهد. البته بین هر بار استفاده از دستگاه میکرودرم‌ابریژن خانگی باید بین 5 تا 7 روز فاصله در نظر بگیرید. 

آیا نکته مهم دیگری هم درباره میکرودرم‌ابریژن وجود دارد؟

اگر طبق برنامه مراقبت از پوست باید از لایه‌بردار شیمیایی استفاده کنید، در آن روز به‌هیچ‌وجه نباید از میکرودرم‌ابریژن هم به‌عنوان نوعی لایه‌برداری مکانیکی استفاده کنید. نزدیکی لایه‌برداری شیمیایی و مکانیکی به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار