طراحی دکوراسیون با ایده‌های شگفت انگیز و خاص
کد خبر: ۲۶۶۳۵۵
تاریخ انتشار: 2022 December 27    -    ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
طراحی دکوراسیون هر فضایی ویژگی‌های خاص خودش را دارد، اما بعضی از ترفد‌های جدید در دکوراسیون قابل اجرا در هر فضایی میباشد. شرکت‌های طراحی دکوراسیون زیادی در ایران هستند که هر کدام طی سال‌ها تجربه، پروژه‌های متفاوت و خاصی دارند. برخی از ترفند‌های این شرکت‌های دکوراسیون را با هم بررسی میکنیم.

طراحی دکوراسیون با ایده‌های شگفت انگیز و خاص (چطور)

طراحی دکوراسیون با ایده‌های شگفت انگیز و خاص (چطور)«تابناک با تو» - طراحی دکوراسیون هر فضایی ویژگی‌های خاص خودش را دارد، اما بعضی از ترفد‌های جدید در دکوراسیون قابل اجرا در هر فضایی میباشد. شرکت‌های طراحی دکوراسیون زیادی در ایران هستند که هر کدام طی سال‌ها تجربه، پروژه‌های متفاوت و خاصی دارند. برخی از ترفند‌های این شرکت‌های دکوراسیون را با هم بررسی میکنیم.

استفاده از رنگ‌های پاستلی در فضای اصلی خانه

بر خلاف گذشته که طراحان و کارفرمایان علاقه داشتند در طراحی دکوراسیون داخلی منزل از دو یا سه رنگ که دارای تناژ شبیه به هم و یا کاملا هماهنگ بودند استفاده نمایند امروزه علاقه به استفاده از رنگ‌های متنوع در کنار هم را دارند. نکته‌ای که در میان بسیار مهم است این است که این رنگ‌ها باید با هم هماهنگ بوده و طوری نباشند که فضا را شلوغ و زننده جلوه دهند. به همین دلیل می‌توان گفت رنگ‌های پاستلی در کنار رنگ سفید و کرم می‌توانند فضایی آرامش بخش، زیبا و شاعرانه و ظریف را خلق نمایند و گزینه‌ی مناسبی هستند.

طراحی دکوراسیون با ایده‌های شگفت انگیز و خاص (چطور)

استفاده از فرم‌های متفاوت در مبلمان

بر هم زدن قانون‌ها و تعاریف گذشته از علاقه مندی‌های طراحان امروزی برای دکوراسیون داخلی منزل می‌باشد و یکی از همین قانون‌ها استفاده از مبلمانی یک شکل و ست می‌باشد. امروزه می‌توان برای جذاب‌تر کردن دکوراسیون نشیمن خود از کاناپه از کرمی در کنار صندلی‌هایی با فرم و رنگ متفاوت استفاده نمود و زیبایی را به فضا آورد. تنها باید به این نکته دقت نمود که رنگ و فرم کاناپه و صندلی‌ها باید با دیگر عناصر این فضا همخوانی داشته باشند تا فضا به صورت کلی زیبا بنظر برسد.

استفاده از لوستر‌های مدرن به جای لوستر‌های قدیمی

لوستر‌های قدیمی که اصولا شیشه‌ای و بزرگ می‌بودند بیشتر برای خانه‌هایی که دارای دکوراسیون داخلی کلاسیک بوده و سقف بلندی را دارا می‌باشند مناسب می‌باشد. امروزه لوستر‌ها و چراغ‌های زیادی به سبک مدرن و مینیمال طراحی شده اند که به راحتی با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی می‌توانند هماهنگ شده و در فضا‌های مختلف مانند نشیمن، هال، آشپزخانه و حتی راهرو‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. درواقع این لوستر‌ها علاوه بر اینکه باعث روشن شدن محیط می‌شوند تاثیر زیادی روی زیبایی محیط نیز می‌گذارند.

استفاده از عناصر طبیعی

در هر سبک طراحی دکوراسیون داخلی می‌توان متریال‌ها و عناصر طبیعی را به خوبی جای داد. درواقع از آنجایی که این عناصر بنیه و ریشه‌ی طبیعی دارند علاوه بر کاربرد خود می‌توانند باعث زیبایی محیط و همچنین بخشیدن حسی خوب به فضا نیز بشوند. از جمله عناصر طبیعی می‌توان به میز‌های چوبی، گلدان‌های گل، فرش‌ها و پارچه‌های الیافی و … اشاره نمود. در میان تمامی این موارد می‌توان گفت چوب از پر کاربردترین متریال‌های طبیعی بوده که می‌تواند برای طراحی انواع عناصر با فرم‌های مختلف استفاده شده و بسیار کاربردی می‌باشد.

توجه به اهمیت فلز و شیشه

در سبک‌هایی مانند سبک مدرن، مینیمال، نئوکلاسیک، فرانسوی، ساحلی و … شیشه و فلز می‌توانند بسیار پر کاربرد باشند. این دو متریال در کنار هم می‌توانند فضایی معمولی را به فضایی ظریف و زیبا تبدیل کنند و نکته‌ای که در استفاده از آن‌ها بسیار اهمیت دارد این است که چگونه طراحی شده و در کجا مورد استفاده قرار بگیرند. برای مثال می‌توان از پایه‌های فلزی برای مبلمان و میز‌ها و از شیشه برای روی میز، عناصر تزیینی و … استفاده نمود. این دو متریال با پارچه‌های الیافی و عناصر چوبی نیز به خوبی هماهنگ می‌شوند.

استفاده از کوسن‌های طرحدار

کوسن‌های طرحدار و یا رنگی رنگی امروزه از ترند‌های طراحی دکوراسیون داخلی منزل می‌باشند. درواقع شما می‌توانید همواره با تغییر طرح کوسن‌های مبلتان یا فرم آن‌ها باعث ایجاد تغییر در فضای داخلی نشیمن خود شده و به همین دلیل کوسن‌ها به عنوان عنصری کوچک، کم هزینه و تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی شناخته می‌شوند. تنها باید توجه کنید که طرح و رنگ کوسن‌ها باید متناسب با دکوراسیون کلی فضا باشد. به طور کلی می‌توان گفت طرح‌های مینیمال، طرح‌های طبیعی مانند برگ و … و کوسن‌های رنگی رنگی امروزه از پر طرفدارترین نوع کوسن‌ها می‌باشند.

دیوار‌هایی با متریال و بافت مشخص

نشان دادن بافت دیوار‌ها و یا استفاده از پوشش‌هایی برای دیوار‌ها که بافتی متفاوت داشته باشد می‌تواند باعث منحصر به فردی فضای شما شود. برای مثال امروزه از بتن اکسپوز، آجر‌های سفید و یا معمولی و … برای پوشش دیوار‌ها بسیار استفاده می‌کنند. دیوار‌های آجری بیشتر مناسب دکوراسیون مدرن و مینیمال می‌باشند، اما بتن اکسپوز علاوه بر این دو سبک برای سبک صنعتی نیز می‌تواند بسیار مناسب و هماهنگ باشد. همچنین می‌توان از چوب نیز برای پوشش دیوار‌ها استفاده نمود که در سبک روستیک و مدرن این متریال برای دیوار‌ها بسیار طرفدار دارد.

استفاده‌ی حداکثری از ویو

برای زیباتر شدن و تاثیرگذاری بیشتر دکوراسیون یک فضا تنها به فضا‌های داخلی نباید اهمیت و توجه نشان داد. با استفاده از ویوی ساختمان می‌توان باعث ایجاد فضایی دلپذیر در داخل خانه شد. برای مثال ممکن است ویوی منزل شما رو به دریا، رو به خیابان، رو به درخت و … باشد و شما می‌توانید پنجره‌ها و ویوی اصلی منزل را در دکوراسیون لحاظ کرده و طوری فضای داخلی را طراحی نمایید که این پنجره مورد توجه قرار بگیرد و دیدی زیبا را به افراد داخل به طور مداوم بدهد.

طراحی دیوار مرکزی یا شاخص

طراحی دیواری شاخص در منزل یکی از ترند‌های طراحی دکوراسیون داخلی منزل در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. برای طراحی دیوار شاخص تنها کافیست متریال، بافت و یا المان‌هایی که روی دیوار قرار دارد از دیگر دیوار‌ها متمایز باشد. برای مثال از جمله دیوار‌های شاخص می‌توان به دیوار شومینه، تیوی وال، گرین وال و … اشاره نمود که هر کدام از این‌ها دارای ویژگی‌های مخصوص به خود می‌باشند. اصولا در خانه‌های کوچک‌تر طراحی تیوی وال می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای طراحی دیوار شاخص باشد.

طراحی دیوار‌های نصفه برای جداسازی فضا‌ها

در گذشته برای جداسازی تمامی فضا‌ها از دیوار استفاده می‌شد و هر فضایی حریم مخصوص به خود را دارا بود. امروزه این نکته در خانه‌ها از بین رفته و افراد بیشتر علاقه‌مند به فضا‌های باز و دسترسی راحت به تمامی فضا‌ها می‌باشند. از جمله ترفند‌هایی که میتوان با استفاده از آن‌ها هم برای هر فضا حریم ایجاد نمود و هم باعث تنگی و کوچکی فضای داخلی نشد و همچنان باز و منعطف آن را بنظر رساند طراحی دیوار‌هایی نصفه و طاقچه مانند می‌باشد. می‌توان جای یک پنجره را در یک دیوار در فضای میان نشیمن و هال خالی نمود و آن را با گلدان‌ها یا قفسه‌های کتاب دکوراسیون نمود. یا به طور کلی می‌توان از پارتیشن‌ها و قفسه‌ها برای جداسازی فضا‌ها استفاده کرد؛ و …

کلام آخر

برای داشتن یک طراحی شگفت انگیز و مناسب با ترند‌های روز دنیا باید از طراحانی کمک گرفت که به دانش روز دنیا در این زمینه آگاهی دارند و در این زمینه متخصص می‌باشند. شرکت معماری هیرادانا را می‌توان یکی از جمله شرکت‌های ایرانی در منطقه دانست که تشکیل شده از مهندسین و همچنین طراحان و کارشناسانی خبره در این زمینه می‌باشد. این شرکت درواقع دارای رزومه‌ای معتبر و کارنامه‌ای پر بار از طراحی دکوراسیون داخلی برای انواع فضا‌ها در انواع اقلیم‌ها می‌باشد که همین امر می‌تواند خیال کارفرما را از نتیجه‌ی کار راحت نماید.

طراحی دکوراسیون با ایده‌های شگفت انگیز و خاص (چطور)

منبع: چطور

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار