ترفند خلاص‌شدن از شر جوش‌های سرسیاه را بشناسید
کد خبر: ۲۶۵۶۱۳
تاریخ انتشار: 2022 December 20    -    ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
جوش سر سیاه مشکل رایجی است که در تمام طول سال شاهد آن هستیم. در طول زمستان، پوست ممکن است چربی های طبیعی خود را از دست بدهد و خشک و تحریک شود.

«تابناک با تو» - جوش سر سیاه مشکل رایجی است که در تمام طول سال شاهد آن هستیم. در طول زمستان، پوست ممکن است چربی های طبیعی خود را از دست بدهد و خشک و تحریک شود.

ترفند خلاص‌شدن از شر جوش‌های سرسیاه را بشناسید

برای جبران، پوست بیش از حد فعال شده و چربی اضافی تولید می‌کند که می‌تواند باعث ایجاد جوش شود. در ماه‌های گرم‌تر، پوست چرب‌تر می‌شود و در نتیجه، تجمع آن می‌تواند منجر به مسدود شدن فولیکول‌های مو و در نتیجه ایجاد جوش‌های سرسیاه شود.

سلول‌های مرده پوست (سلول‌هایی که پوست ما به طور طبیعی در طول چرخه پوست می‌ریزد) می‌توانند در فولیکول‌ها گیر کرده و باعث ایجاد جوش‌هایی شوند که منجر به جوش‌های سرسیاه می‌شوند. به‌علاوه، محصولاتی که به طور منظم استفاده می‌کنیم مثل کرم پودرها، کانسیلرها، کرم های صورت فوق العاده چرب و غیره می‌توانند در منافذ جمع شده و با چربی مخلوط شوند.

دلیل سیاه به نظر رسیدن جوش های سر سیاه این است که همه روغن های موجود در آنها اکسید می‌شوند. این کثیفی نیست که سیاه است، فقط روغن اکسید شده است.

بینی بیشتر از سایر نقاط بدن مستعد بروز جوش های سرسیاه است زیرا فولیکول های موی زیادی دارد و نسبت به سایر قسمت های صورت چربی بیشتری تولید می‌کند. بینی همچنین دارای شکاف است، در حالی که سایر قسمت های صورت صاف تر هستند.

رژیم مراقبت از پوست برای از بین بردن جوش های سرسیاه

ترفند خلاص‌شدن از شر جوش‌های سرسیاه را بشناسید

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از شر جوش‌های سرسیاه خلاص شوید، اما مشکل اساسی، چربی اضافی تولید شده است. بنابراین هر درمانی که انجام دهید، جوش های سرسیاه همیشه هر ۲۰ تا ۴۰ روز یک‌بار دوباره ظاهر می‌شوند. این بدان معنی است که هیچ روشی نمی‌تواند آنها را برای همیشه از بین ببرد.

لایه برداری

لایه برداری را به بخشی از روال معمول خود تبدیل کنید. پوست هر فردی متفاوت است، اما هفته ای دو بار برای شروع خوب است. لایه برداری، لایه بالایی سلول های مرده پوست را از بین می‌برد. بنابراین با این کار به طور موثری از مسدود شدن همه چیز از جمله سلول های قدیمی پوست، کثیفی و آرایش در داخل لایه بالایی منافذ جلوگیری می‌کنید.

به جای اسکراب که می‌تواند پوست را تحریک کند، می‌توانید از مواد شیمیایی برای زدودن لایه بالایی سلول های مرده پوست استفاده کنید. برای این کار، از AHA ها (آلفا هیدروکسی اسیدها) استفاده کنید که برای درمان جوش های سرسیاه واقعا خوب هستند – به دنبال اسیدهای گلیکولیک و اسیدهای لاکتیک باشید. BHA (اسیدهای بتا هیدروکسی) نظیر اسید سالیسیلیک نیز کمک‌کننده هستند. BHA نه تنها می‌تواند به جابجایی لایه سطحی سلول ها کمک کند، بلکه این توانایی را دارد که وارد منافذ شده و آن را از داخل به بیرون باز کند.

ماسک پاکسازی صورت

همچنین ایده خوبی است که هفته ای یک بار از ماسک پاکسازی صورت استفاده کنید. به دنبال موادی مانند اکسید روی (که تسکین دهنده است)، گوگرد (که ضدعفونی کننده است و باکتری ها را از بین می‌برد) و زغال سنگ (که باکتری ها را بیرون می‌کشد) باشید. و اگر فکر می‌کردید رتینول فقط برای چین و چروک‌ها مفید است، بهتر است بدانید توانایی آن در تسریع بازسازی سلولی نیز آن را به یک عنصر عالی برای باز کردن منافذ پوست تبدیل می‌کند.

 

ترفند خلاص‌شدن از شر جوش‌های سرسیاه را بشناسید

متخصصان چگونه بدون ایجاد آسیب، جوش های سر سیاه را تخلیه می‌کنند؟

اگر واقعاً می‌خواهید جوش‌های سر سیاه را از بین ببرید، از متخصص پوست خود بخواهید که از دستگاه comedone extractor استفاده کند. این تخلیه کننده ها از حلقه های فلزی کوچک در انتهای یک قلم فلزی استفاده می‌کنند تا به اطراف جوش سرسیاه فشار بیاورند و محتوای آن‌ها را بیرون برانند.

تفاوت متخصص با شما در این است که او بهترین تکنیک ها را برای از بین بردن جوش سرسیاه بدون ایجاد زخم یا آسیب به پوست اطراف می‌دانند. اغلب آن‌ها ابتدا پوست را بخار می‌دهند تا شل شود و اگر از انگشتان خود استفاده می‌کنند، از روش چرخاندن با نرمی سر انگشتان خود استفاده می‌کنند تا جوش سر سیاه را به آرامی از بین ببرند. هرگز نباید از ناخن برای فشردن استفاده کرد.

غذاهای از بین برنده جوش سر سیاه که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید

بر کسی پوشیده نیست که آنچه در بدن اتفاق می‌افتد می‌تواند روی پوست ظاهر شود. بنابراین، انتخاب غذاهای ضدالتهابی که در مهار چربی اضافی، جوش‌های سرسفید و منافذ مسدودشده تأثیر دارند، ضرری ندارد.

کنترل سطح قند خون و انسولین می‌تواند به شما کمک کند، بنابراین سعی کنید از غذاهای شیرین و نشاسته ای که می‌توانند باعث ایجاد مشکل پوستی شوند، اجتناب کنید. ماهی های آزاد که سرشار از اسیدهای چرب ضروری امگا۳ هستند، به عنوان یک ضدالتهاب طبیعی عمل می‌کنند و فواید زیادی برای سلامت و ظاهر پوست شما دارند. آنها به کاهش مواد شیمیایی استرس مانند کورتیزول کمک می‌کنند، که می‌تواند آکنه و علائم و نشانه‌های همراه آن را بدتر کند.

به همین ترتیب، خوردن غذاهای غنی از ویتامین B2 به کاهش استرس کمک می‌کند. برای این کار اسفناج، بادام، تخم مرغ و قارچ را امتحان کنید.

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار