با این روش جنین را در هر لحظه رشد می‌توان دید
کد خبر: ۲۶۵۴۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2022 December 16    -    ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
رحم مصنوعی اکتولایف EctoLife یک راه بحث‌برانگیز جدید برای باردار شدن خواهد شد که رشد جنین را در یک محیط ایده آل، اما کاملا غیرانسانی و شفاف برای ناظرین بیرونی، ممکن خواهد کرد. همان اول تصریح کنیم که این رحم فعلا فقط در مرحله مفهومی است و زاییده فکر تهیه کننده، فیلمساز و مروج علم ساکن برلین، هاشم الغیلی است.

رحم مصنوعی که با آن جنین را هر لحظه در حین رشد می‌توان دید: آیا اکتولایف زحمت بارداری و زایمان را از بین می‌برد؟ (یک پزشک)

رحم مصنوعی که با آن جنین را هر لحظه در حین رشد می‌توان دید: آیا اکتولایف زحمت بارداری و زایمان را از بین می‌برد؟ (یک پزشک)«تابناک با تو» - رحم مصنوعی اکتولایف EctoLife یک راه بحث‌برانگیز جدید برای باردار شدن خواهد شد که رشد جنین را در یک محیط ایده آل، اما کاملا غیرانسانی و شفاف برای ناظرین بیرونی، ممکن خواهد کرد.

همان اول تصریح کنیم که این رحم فعلا فقط در مرحله مفهومی است و زاییده فکر تهیه کننده، فیلمساز و مروج علم ساکن برلین، هاشم الغیلی است. هیچ برنامه فوری برای ساخت EctoLife وجود ندارد، این صرفاً یک داستان علمی تخیلی است که الغیلی از وضعیت فعلی تحقیقات باروری تخیل کرده است.

رحم مصنوعی که با آن جنین را هر لحظه در حین رشد می‌توان دید: آیا اکتولایف زحمت بارداری و زایمان را از بین می‌برد؟ (یک پزشک)

الغائلی معتقد است در طی سال‌های آینده چنین چیزی امکان‌پذیر خواهد بود و طی چند دهه گسترش خواهد یافت.

استدلال الغیلی چیزی شبیه به این است: بارداری سرگرم کننده نیست. می‌تواند برای مادر خسته کننده، دردناک، تهوع آور، مزاحم، ناخوشایند و گاهی اوقات خطرناک باشد.

اگر باردار هستید و سیگار می‌کشید، یا مهمانی می‌روید یا استرس زیاد دارید، یا به بیماری‌های خاصی مبتلا می‌شوید، ممکن است رحم شما محیط مناسبی برای بارداری نباشد.

الغائلی می‌گوید که دانش از توانایی بازسازی شرایط ایده‌آل بارداری در رحم بدون عفونت با دمای کنترل‌شده زیاد دور نیست.

یک بند ناف مصنوعی می‌تواند اکسیژن و تغذیه را برای جنین فراهم کند، جنین در مایع آمنیوتیک مصنوعی شناور است و دائماً با هورمون‌ها، آنتی‌بادی‌ها و فاکتور‌های رشد کاملاً متناسب است و پرورده می‌شود. مواد زائد کودک را می‌توان حذف کرد، به عبارتی می‌توان یک واکنشگر زیستی یا بیوراکتور ساخت.

بلندگو‌های کوچک در این دستگاه می‌توانند برای جنین موسیقی کلاسیک و صدای والدینش را پخش کنند تا به پرورش بهتر مغز او کمک کنند.

علائم حیاتی به طور مداوم تحت نظارت قرار می‌گیرند، همانطور که پیش از این، نقص‌های فیزیکی و ناهنجاری‌های ژنتیکی بررسی میٰ‌شد.

رحم مصنوعی که با آن جنین را هر لحظه در حین رشد می‌توان دید: آیا اکتولایف زحمت بارداری و زایمان را از بین می‌برد؟ (یک پزشک)

داده‌ها به صورت بی‌درنگ از طریق یک اپلیکیشن گوشی با دوربین زنده جنین با کیفیت HD و توانایی پیمایش در فیلم‌های تایم لپس رشد فرزندتان از مراحل اولیه جنین تا نه ماهگی به شما عرضه می‌شوند.

نوزادان انسان از درمانده‌ترین و توسعه‌نیافته نوزاد‌ها در قلمرو حیوانات هستند. چرا نوزاد‌ها نمی‌توانند از رحم بیرون بیایند و پنج دقیقه بعد اولین قدم‌های لرزان خود را مانند مثلا یک گوساله بردارند؟

این به این دلیل است که مغز ما برای شکاف لگن زن انسان بسیار بزرگ است. پس ما نسبتا نارس به دنیا می‌آییم، با جمجمه‌های نرم و انعطاف‌پذیر و از نظر رشد چندین ماه از سایر حیوانات عقب‌تر هستیم. اما در رحم EZ-EctoLife، چنین محدودیت زیستی وجود ندارد. می‌توان دوره‌های بارداری بسیار طولانی‌تری را آزمایش کرد، نتایج ممکن است فوق العاده باشد.

اگر همه این‌ها احساس و علاقه‌مندی‌ای برنمی‌انگیزد، الغیلی فناوری بیشتری برای تسکین ذهن شما دارد. فکر می‌کنید ممکن است احساس لگد زدن کودک را از دست بدهید؟ یک لباس لمسی می‌تواند این حس را برای هر والدینی که آن را بخواهد بازگرداند ارائه کند. آیا می‌خواهید شروع زندگی را از دیدگاه کودک خود ببینید؟ هدست واقعیت مجازی را بر سر بگذارید و هر زمان که دوست دارید دوربین ۳۶۰ درجه را تنظیم کنید.

تاسیس مزارع رشد فرزند با هر تعداد ممکن خواهد بود و حتی ممکن است والدین درخواست که اکتولایف را بعد از زایمان فرزند یادگاری برای خود بردارند.

شما ممکن است مانند میلیارد‌ها والدینی که قبل از شما بودند تجربه زایمان انسانی نداشته باشید، اما از سوی دیگر ناگهان وارد مرحله دشوار پدر و مادر شدن می‌شوید و نوزاد خود را دریافت کی‌کنید.

به علاوه الغائلی معتقد است که این تنها گزینه برای برخی از والدین است: آن‌هایی که نمی‌توانند به طور طبیعی باردار شوند یا بچه‌دار شوند. اما به تدریح به گزینه‌ای برای همه والدین آینده تبدیل خواهد شد و به راحتی با IVF، غربالگری ژنتیکی، انتخاب جنین، مدل سازی پتانسیل ژنتیکی و مهندسی ژنتیک بچه‌دار خواهید شد.

رحم مصنوعی که با آن جنین را هر لحظه در حین رشد می‌توان دید: آیا اکتولایف زحمت بارداری و زایمان را از بین می‌برد؟ (یک پزشک)

هنگامی که این فناوری به خوبی توسعه یافت و در دسترس قرار بگیرد، ممکن است برای افرادی که ایده بچه‌دار شدن را دوست دارند، گزینه بسیار جذابی به نظر برسد، آن‌هایی که نمی‌توانند بفهمند که چرا باید برای به دست آوردن یک نوزاد، سختی‌های بارداری و زایمان را پشت سر بگذارند.

ممکن است حتی نیازی به یک روز مرخصی از کار نداشته باشید، فقط کافی است زوجی داشته باشید، به مزرعه بچه بروید و زندگی را به عنوان پدر و مادر شروع کنید. EctoLife حتی شما را با یک آزمایش ژنتیک رایگان وصل می‌کند تا مطمئن شود که با بچه اشتباهی به خانه نمی‌روید!

هم اکنون ممکن است این مفهوم بسیار پیچیده، غیرانسانی و دیستوپیایی انگاشته شود. یا یادآور چیدمان‌های ماتریکس باشد.

منبع: یک پزشک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
1
0
خیلی خوبه کاش زودتر راه بیوفته همچین جایی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
0
0
دیگه کسی بچشو نمیذاره تو سطل زباله چون بچه دار شدن کاملا اختیاری و هدفمند میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
1
0
عالیه بارداری الان خیلی نگران کننده هست چون بارداری پوچ یا بعد چند ماه در رحم مادر بچه ایست قلبی میکنه وزارت بهداشت باید از وقتی که زن باردار تا لحظه به دنیا آمدن به مادران کمک کنه خیلی از دختر خانمها به خاطر همین بارداری ازدواج نمیکنن میترسن از بارداری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار