مرگ 24 نفر در کره جنوبي بر اثر مرس
کد خبر: ۲۶۵۲
تاریخ انتشار: 2015 June 19    -    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
کره جنوبی روز جمعه مرگ بیست و چهارمین نفر را ناشی از کرونا ویروس مرس اعلام کرد.
از آغاز شیوع این بیماری در کره جنوبی 166 نفر مبتلا شدند. این گسترده‌ترین شیوع در خارج از عربستان سعودی است که کانون اصلی این کروناویروس در جهان به شمار می رود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، با اجرای طرح اقدامی که سازمان جهانی بهداشت آن را «مثال‌زدنی» توصیف کرده است، از چند روز پیش از شمار موارد جدید ابتلا همینطور شمار کسانی که در قرنطینه قرار می گیرند، کاسته شده است.

در حال حاضر کمی کمتر از شش هزار نفر در قرنطینه هستند.
سازمان جهانی بهداشت این هفته به شدت از کره جنوبی برای مدیریت این بحران انتقاد کرده بود. انتقاد سازمان جهانی بهداشت به آموزش ناکافی پرسنل پزشکی، نبود شفافیت، کندی اجرای تدابیر کنترل در بیمارستان‌ها و مواردی از این دست بود.

اما مارگارت چان مدیر این سازمان روز پنجشنبه در سئول این انتقادها را پس گرفت و رضایت کلی خود را از مقامات بهداشتی کره جنوبی ابراز کرد.

وی گفت کره جنوبی در مسیر درستی برای غلبه بر این اپیدمی قرار دارد و کار نهادهای بهداشتی این کشور مثال زدنی است.

کروناویروس مرس، ویروسی بسیار مرگبار است اما میزان سرایت آن از سارس کمتر است. سارس یا سندروم تنفسی حاد و شدید در سال 2003 در جهان جان نزدیک به 800 نفر را گرفت.
به گفته سازمان جهانی بهداشت، هیچ واکسن یا درمانی برای این ویروس وجود ندارد و میزان مرگ و میر بر اثر آن حدود 35 درصد است.

در عربستان سعودی از سال 2012 بیش از 950 نفر به این ویروس آلوده شدند و 412 نفر جان خود را از دست دادند.

این بیماری به یک کشور جدید در آسیا سرایت کرده است و نخستین مورد از ابتلا به مرس روز جمعه در تایلند به تأیید رسید.

یک آلمانی شش ژوئن در آلمان بر اثر ابتلا به مرس جان خود را از دست داد که نخستین مورد از مرگ ناشی از این بیماری در اروپاست.
منبع: خبرگزاری صداوسیما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار