چه زمانی باید نگران خونریزی بینی باشیم؟
کد خبر: ۲۶۴۸۰۰
تاریخ انتشار: 2022 December 08    -    ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
 بیشتر بزرگسالان و کودکان حداقل یک بار در زندگی خود خونریزی بینی را تجربه می کنند. در بیشتر موارد، خونریزی پس از چند دقیقه مراقبت از خود متوقف می شود.
 بیشتر بزرگسالان و کودکان حداقل یک بار در زندگی خود خونریزی بینی را تجربه می کنند. در بیشتر موارد، خونریزی پس از چند دقیقه مراقبت از خود متوقف می شود.
 
 
چه زمانی باید نگران خونریزی بینی باشیم؟
 
خونریزی بینی می تواند ترسناک باشد، به ویژه هنگامی که در کودکان رخ دهد. اما در شرایطی که خونریزی بینی می تواند به طور ناگهانی و بدون دلیل مشخص شکل بگیرد، بیشتر موارد جدی نیستند و به طور معمول با مراقبت خانگی بهبود می یابند.
 
 به نقل از مای کلیولند کلینیک، خونریزی بینی (که اپیستاکسی نیز نامیده می شود) به دلیل محل بینی و نزدیک به سطح رگ های خونی در پوشش بینی شما می تواند به راحتی رخ دهد. اکثر خونریزی های بینی را می توان در خانه کنترل کرد، اما برخی از علائم باید توسط پزشک بررسی شود.
 
خونریزی بینی زمانی اتفاق می افتد که رگ های خونی پوشاننده بینی آسیب دیده و خونریزی می کنند.به عبارت ساده، خونریزی بینی از دست دادن خون از بافتی است که داخل بینی شما را پوشانده است.
 
حدود 60 درصد افراد در طول زندگی خود حداقل یک بار خونریزی بینی خواهند داشت. قرار گرفتن بینی در وسط صورت و تعداد زیادی رگ های خونی نزدیک به سطح در پوشش بینی، آن را به یک هدف آسان برای آسیب دیدگی و خونریزی بینی تبدیل می کند. 
 
آیا خونریزی بینی جدی است؟
 
اگرچه دیدن خونی که از بینی شما خارج می شود می تواند هشدار دهنده باشد، اما بیشتر خونریزی های بینی جدی نیستند و می توان آن را در خانه مدیریت کرد. با این حال، برخی از آنها باید توسط پزشک شما بررسی شود. به عنوان مثال، اگر مکرر خونریزی بینی دارید، به پزشک خود مراجعه کنید. چرا که می تواند نشانه اولیه مشکلات پزشکی دیگری باشد که نیاز به بررسی دارد. چند خونریزی بینی از پشت بینی شروع می شود. این خونریزی‌های بینی معمولاً رگ‌های خونی بزرگ را درگیر می‌کند، منجر به خونریزی شدید می‌شود و می‌تواند خطرناک باشد. برای این نوع خونریزی به مراقبت های پزشکی نیاز خواهید داشت، به خصوص اگر خونریزی پس از آسیب رخ دهد و خونریزی پس از 20 دقیقه از اعمال فشار مستقیم به بینی متوقف نشده باشد
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار