یک پیش‌بینی ترسناک؛ گوگل از بین می‌رود
کد خبر: ۲۶۴۷۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 December 08    -    ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
ربات‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی به مرحله‌ای ترسناک از پیشرفت رسیده‌اند. به‌عنوان مثال گفته می‌شود موتور کوچکی به‌نام ChatGPT می‌تواند گوگل و شاید نسل بشر را طی چندسال ازبین ببرد.

ربات‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی به مرحله‌ای ترسناک از پیشرفت رسیده‌اند. به‌عنوان مثال گفته می‌شود موتور کوچکی به‌نام ChatGPT می‌تواند گوگل و شاید نسل بشر را طی چندسال ازبین ببرد.

 

 

یک شرکت فناوری، ربات چت مبتنی‌بر هوش مصنوعی پیشرفته‌ای توسعه داده است که می‌تواند موتورهای جستجوی امروزی را منسوخ کند. OpenAI هفته‌ی گذشته از ChatGPT رونمایی کرد. این شرکت با عملکردهای پیشرفته‌ی خود مثل نوشتن آنی مقالات پیچیده و کدهای کامپیوتری و پیش‌نویس طرح‌های بازاریابی و طرح‌های دکوراسیون داخلی و غیره، درحال‌حاضر بیش‌از یک میلیون کاربر در سرتاسر جهان به‌دست آورده است. این پلتفرم حتی می‌تواند شعر و جوک تغریف کند؛ توانایی‌هایی که قبلاً تصور می‌شد فقط انسان از آن‌ها برخوردار است.

قابلیت‌های ChatGPT این نگرانی را ایجاد کرده است که امکان دارد گوگل دیگر نتواند انحصار جستجوی آنلاین را دراختیار داشته باشد. پل بوکهایت از توسعه‌دهندگان جیمیل چندروز قبل در حساب توییتر خود نوشت:

شاید گوگل یک الی دوسال تا نابودی کامل فاصله داشته باشد زیرا هوش مصنوعی، صفحه‌ی نتایج این موتور جستجو را حذف می‌کند؛ جایی که منبع اصلی درآمدزایی این شرکت است.

حتی اگر گوگل بتواند قابلیت‌هایی درسطح این نوع هوش مصنوعی را روی موتور جستجوی خود ارائه دهد، قادر نخواهند بود بدون ازبین بردن ارزشمندترین بخش کسب‌وکار خود، آن را به‌طور کامل به‌کار گیرد.

پل بوکهایت می‌گوید هوش مصنوعی همان کاری که گوگل با صفحات زرد انجام داد را درمورد نتایج جستجوی این شرکت انجام خواهد داد.

ChatGPT با لایه‌ای از یادگیری تقویتی از بازخورد انسانی (RLHF)، و به‌عبارت دیگر الگوریتم متکی به پاسخ‌های انسانی کار می‌کند تا مدل جدیدی بسازد و از آن در رابط چت بصری با درجاتی از حافظه بهره ببرد. به‌بیان ساده‌تر، این چت‌بات بسیار انسانی‌تر از موتورهای جستجوی قبلی است و به داده‌های فراوانی در فضای ابری دسترسی دارد. برای درک بهتر از این پروژه می‌توان آن را مشابه هوش مصنوعی موجود در فیلم Her تشبیه کرد که آن را با صدای هنرپیشه‌ی معروف، اسکارلت جوهانسون می‌شناسیم. برای مثال، اگر کاربری در گوگل عبارت «حداکثر دوز ویتامین D در روز چقدر است؟» را جستجو کند، به‌سادگی پیوندی به HealthLine.com دریافت خواهد کرد. ازطرف دیگر هنگامی‌که همین سؤال را از هوش مصنوعی بپرسید، پایان‌نامه‌ای عمیق درمورد آن تدوین خواهد کرد.

زومیت

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
0
فکر می کنم OpenAI رو هم خود گوگل اداره می کنه
و متاسفانه امروز تلاش کردم به ایرانیها اجازه ثبت نام در این سایت داده نمیشه و شماره ایران رو نمی پذیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار