چیزی که استیو جابز به جای لوگوی اپل گذاشت
کد خبر: ۲۶۴۷۳۷
تاریخ انتشار: 2022 December 08    -    ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
نخستین لوگوی اپل توسط اپل، توسط رونالد وین که در تأسیس شرکت با استیو جابز و استیو وازنیک مشارکت داشت، طراحی شده است. او برای طراحی نخستین لوگوی اپل، از نقاشی سیاه‌قلم نیوتن که در زیر درخت سیب نشسته بود، استفاده کرد که عنصر اصلی لوگو بود.

چیزی که استیو جابز به جای لوگوی اپل گذاشت

اپل اکنون یکی از شناخته‌ترین لوگوها را نیز دارد. زمانی که استیو جابز و استیو وازنیک در سال ۱۹۷۶ اپل را در یک گاراژ راه‌اندازی کردند، این شرکت تنها یک استارتاپ محسوب می‌شد که با منابع در اختیار استیو جابز و شریکش راه‌اندازی شده بود. لوگویی هم که برای شرکت انتخاب شده بود، مانند لوگوهای سایر استارتاپ‌ها تنها دربردارنده نام شرکت بود؛ اما امروزه لوگوی اپل به عنصری کاملاً نمادین نه‌تنها در بین طرفداران فناوری، بلکه در میان جامعه تبدیل شده است.

چیزی که استیو جابز به جای لوگوی اپل گذاشت

جالب است بدانید که نخستین لوگوی اپل توسط اپل، توسط رونالد وین که در تأسیس شرکت با استیو جابز و استیو وازنیک مشارکت داشت، طراحی شده است. او برای طراحی نخستین لوگوی اپل، از نقاشی سیاه‌قلم نیوتن که در زیر درخت سیب نشسته بود، استفاده کرد که عنصر اصلی لوگو بود. در این طرح شعری از ویلیام ورد زورث نیز در حاشیه تصویر دیده می‌شود و عبارت «Apple Computer Co» نیز روی عنصری به‌شکل بنری که اطراف لوگو را پوشانده است، به‌چشم می‌خورد.

در سال ۱۹۷۷ که قرار بود کامپیوتر اپل ۲ (Apple II) به‌زودی عرضه شود، به نظر استیو جابز لوگوی طراحی‌شده، لوگوی مناسبی نبود و به همین دلیل از راب جانوف، طراح لوگوی برجسته آمریکایی، خواست لوگوی جدیدی برای شرکت طراحی کند.

در آن زمان لوگوهای شرکت‌های فعال در حوزه فناوری فنی بود؛ اما استیو جابز چنین رویکردی را دنبال نکرد و از جانوف خواست لوگویی را طراحی کند که فهم آن دشوار نباشد و حتی کودکان هم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. جانوف هم در راستای این درخواست جابز تصمیم گرفت از تصویر سیب در طراحی خود استفاده کند که برای تمام افراد در سراسر جهان کاملاً ملموس بود؛ البته استفاده از چنین تصویری در یک لوگوی شرکت فناوری، با اصول و مبانی حوزه فناوری آن زمان کاملاً در تضاد بود.

چیزی که استیو جابز به جای لوگوی اپل گذاشت

جانوف برای طراحی لوگوی اپل دو نسخه از تصویر سیب را ترسیم کرد که یکی از آن‌ها یک سیب گاززده بود و استیو جابز درنهایت تصویر سیب گاززده را انتخاب کرد تا مردم با دیدن آن به‌خوبی متوجه شوند که لوگو تصویر یک سیب است و آن را با میوه دیگری اشتباه نگیرند.

کامپیوتر اپل ۲ نخستین کامپیوتر دارای مانیتور رنگی بود و به همین دلیل لوگوی سیب اپل با رنگین‌کمانی از رنگ‌ها طراحی شد.

جانوف پس از طراحی این لوگو فکر می‌کرد که اگر استیو جابز آن را ببیند، اصلاً نمی‌پسندد؛ زیرا به نظر جانوف چاپ رنگی لوگو، هزینه زیادی به اپل تحمیل می‌کرد و همین دلیل می‌توانست طراحی او را به دست فراموشی بسپارد؛ اما برخلاف تصور او، جابز بلافاصله پس از دیدن لوگوی رنگی، آن را پسندید. جالب است بدانید جانوف برای طراحی لوگوی اپل از کامپیوتر استفاده نکرده و آن را با دست خالی طراحی کرده است.

چیزی که استیو جابز به جای لوگوی اپل گذاشت

در سال ۱۹۹۹، طرح رنگین‌کمان از لوگوی اپل حذف شد و جای خود را به یک طرح تک‌رنگ با تم آبی داد. این طرح تا سال ۲۰۰۳ در لوگوی اپل استفاده شد. این لوگو از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۳ با تم شیشه‌ای استفاده می‌شد.

در جدیدترین طرح لوگوی اپل که اکنون استفاده می‌شود، از رنگ مشکی ساده بهره گرفته شده است که یک طراحی مینیمالیستی محسوب می‌شود.
منبع: خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار