همه چیز درباره بافت موی هلندی و انواع آن
کد خبر: ۲۶۴۶۳۲
تاریخ انتشار: 2022 December 07    -    ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
بافت مو یکی از روش‌های ساده و کاربردی برای زیباتر کردن مو‌های بلند و کوتاه است و در آن هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. تنوع بافت مو بی‌شمار است و هر کدام از آن‌ها به نوبه‌ی خود زیبایی خاص خودشان را دارند. در این مطلب قصد داریم به معرفی و آموزش بافت موی هلندی بپردازیم. پس اگر به مدل بافت موی هلندی علاقه دارید و دوست دارید چگونگی انجام آن را بیاموزید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

همه چیز درباره بافت موی هلندی و انواع آن

همه چیز درباره بافت موی هلندی و انواع آن«تابناک با تو» - بافت مو یکی از روش‌های ساده و کاربردی برای زیباتر کردن مو‌های بلند و کوتاه است و در آن هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. تنوع بافت مو بی‌شمار است و هر کدام از آن‌ها به نوبه‌ی خود زیبایی خاص خودشان را دارند. در این مطلب قصد داریم به معرفی و آموزش بافت موی هلندی بپردازیم. پس اگر به مدل بافت موی هلندی علاقه دارید و دوست دارید چگونگی انجام آن را بیاموزید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

تاریخچه‌ی کوتاهی از منشاء بافت مو

بافت مو یک هنر بسیار زیبا و یک مهارت دستی بسیار لذت‌بخش به حساب می‌آید که همیشه یکی از عناصر اصلی فرهنگی در جوامع مختلف بوده است. زهره ویلندورف (The Venus of Willendorf)، قدیمی‌ترین اثر بافته‌ای است که قدمت آن به ۲۸۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد. این مصنوع به همراه مجسمه‌های انسانی دیگر در اتریش کشف شد. زهره ویلندورف قدیمی‌ترین اثر باستان‌شناسی شناخته شده است که بافت‌ها را نشان می‌دهد. البته دانشمندان هنوز نمی‌توانند اتریش را زادگاه اصلی تولد بافت مو بدانند. با این حال، می‌توان مطمئن بود که انسان‌ها حداقل از دوره‌ی پارینه سنگی مو‌ها را می‌بافند!

بعضی از افراد هم معتقدند بافت مو اوایل در کشور‌های آفریقایی به وجود آمد چرا که آن‌ها مو‌های ضخیم و فری داشته‌اند. سپس به تدریج از قبیله‌ای به قبیله‌ی دیگر و کم کم از کشوری به کشور دیگر منتقل شد. بافت مو همیشه یک مدل عالی برای هر مراسم و موقعیتی که تصورش را بکنید، است. به جرات می‌توان گفت بافت مو یک میراث تاریخی را حفظ کرده است. از بافته‌های سه رشته‌ای ساده گرفته تا بافت آفریقایی، بافته‌های هلندی و غیره. این سبک نمادین نشانه‌ای از موقعیت اجتماعی، قومیت، مذهب و مواردی از این چنین بوده و همچنان هم باقی مانده است.

بافت موی هلندی

همه چیز درباره بافت موی هلندی و انواع آن

بافت موی هلندی، بافتی سه بعدی بوده که با نام‌های زیادی از جمله بافت فرانسوی معکوس و بافت آناناسی شناخته می‌شود. بافت موی هلندی دقیقاً همانند بافت موی فرانسوی انجام می‌شود، با این تفاوت که رشته مو‌ها را به جای اینکه روی بافت قرار دهید، باید از زیر آن رد کنید.

شاید برایتان عجیب باشد، ولی بافت موی هلندی در هلند اختراع نشده؛ این نوع بافت، نسخه‌ی وارونه‌ی بافت موی فرانسوی است و از آن جایی که بافت موی فرانسوی در آفریقای جنوبی نشات پیدا کرد، منشاء بافت هلندی هم از آفریقای جنوبی بوده است. زنان آفریقایی از آن جایی که مو‌های ضخیم و فری داشته‌اند دائما مو‌های خود را به منظور جمع کردن و حفاظت‌شان از نور خورشید می‌بافتند. همچنین گفته می‌شود این نوع بافت توسط زنان آفریقایی که به هلند مهاجرت کرده بودند ابداع شد.

ممکن است برای یک فرد مبتدی این نوع بافت پیچیده به نظر برسد، اما نگران نباشید، چرا که در ادامه خواهید دید که در واقع بسیار ساده و در عین حال جذاب است. برای یادگیری بافت موی هلندی باید دقت زیادی به خرج دهید تا بافتتان تمیز و با ظرافت به نظر بیاید. بافت موی هلندی بسیار جذاب، شیک و در عین حال بامزه است و شما می‌توانید در همه نوع مراسم آن را به عنوان مدل موهایتان انتخاب کنید.

در ادامه‌ی این مطلب می‌خواهیم ۴ مدل موی هلندی را آموزش دهیم که عبارت‌اند از:

*بافت موی هلندی از پشت
*بافت موی هلندی دوتایی یا دو طرفه
*بافت موی هلندی یک طرفه کج
*بافت موی هلندی چندتایی

حتما باید بدانید که قبل از اینکه هر نوع بافت مویی را بیاموزید، باید شیوه‌ی بافت ساده‌ی مو را در ابتدا بدانید، چرا که بافت ساده‌ی مو بافت مادر است و اگر آن را بلد نباشید روند انجام بافت‌های دیگر برای‌تان سخت خواهد شد. از همین رو قبل از اینکه بافت موی هلندی را شروع کنیم مراحل زیر را به دقت بخوانید و ببینید تا در ابتدا بافت مادر را یاد بگیرید.

بافت موی ساده

همه چیز درباره بافت موی هلندی و انواع آن

توجه داشته باشید که قبل از اینکه بافت را شروع کنید حتما خوب مو‌ها را بشویید و به آن‌ها شامپوی نرم کننده و یا ماسک مو بزنید تا بعد از شستن خوب نرم شوند. بعد از شستن مو‌ها آن‌ها را با اسپری‌های دو فاز یا سه فاز گره باز کن، خوب اسپری کنید و سپس مو‌ها را خشک کنید. اسپری‌های دو یا سه فاز به منظور باز کردن گره‌های مو و نرم کردن آن‌ها استفاده می‌شود. بعد از اینکه مو‌ها را خوب خشک کردید، مو‌ها را خوب شانه کنید تا دیگر هیچ گره‌ای در مو باقی نماند و خوب صاف و بدون گره شوند.

۱. در مرحله‌ی اول بعد از اینکه خوب مو‌ها را شانه زدید و دیگر گره‌ای در آن باقی نماند، قسمتی از مو‌ها را که می‌خواهید آن‌ها را ببافید را به سه رشته‌ی مساوی تقسیم کنید.

۲. بعد از آنکه مو‌ها را به سه دسته‌ی مساوی تقسیم کردید همانند ویدیویی که در بالا مشاهده می‌کنید، بخش شماره‌ی ۳ (رشته‌ی سمت راست مو) را روی بخش شماره‌ی ۲ (رشته‌ی میانی مو) بگذارید.

۳. حال در این مرحله، باید بخش شماره‌ی ۱ (رشته‌ی سمت چپ مو) را روی بخش شماره‌ی ۳ قرار دهید.

به همین ترتیب بافت را تا جایی که می‌خواهید ادامه دهید و در نهایت ته مو‌ها را با یک کش زیبا ببندید.

۱. بافت موی هلندی از پشت

همه چیز درباره بافت موی هلندی و انواع آن

بافت موی هلندی از پشت یکی از انوع بافت موی هلندی بوده که به نوبه‌ی خود بسیار شیک و جذاب است. این مدل مو به این شیوه است که تمامی مو‌ها در پشت سر بافته می‌شوند.

۱. در مرحله‌ی اول از بافت موی هلندی از پشت، بعد از اینکه مو‌ها را شستید و شانه زدید، قسمتی از مو‌ها را از بالای سر جدا کرده و آن‌ها را همانند ویدیوی بالا به سه بخش مساوی تقسیم کنید تا بافت را آغاز کنیم.

۲. بعد از اینکه مو‌ها را به سه بخش مساوی تقسیم کردید، همانند آموزشی که برای بافت موی ساده دادیم، شروع به ساده بافی کنید. البته در این نوع بافت، ساده بافی باید به صورت معکوس انجام شود؛ بدین ترتیب که رشته‌ی راست مو را زیر رشته‌ی میانی و رشته‌ی چپ زیر رشته‌ی راست و در آخر رشته‌ی میانی هم زیر دو رشته‌ی دیگر.

۳. در مرحله‌ی سوم بافت که یکی از مهم‌ترین مراحل بافت موی هلندی است، بعد از اینکه ساده بافی را انجام دادید، حال برای ادامه باید رشته‌ی باریکی از مو از سمت راست سر انتخاب کنید و به رشته مو‌های اصلی سمت راست بیافزایید. وقتی دو رشته به یک رشته تبدیل شدند آن‌ها را از زیر رشته‌ی میانی مو رد می‌کنیم.

۴. در مرحله‌ی چهارم دقیقا همین کار را با قسمت دیگر مو‌ها انجام می‌دهیم. یعنی از سمت چپ سر رشته‌ی موی باریکی انتخاب کرده و آن را با رشته‌ی چپی مو می‌آمیزیم و بار دیگر آن‌ها را از زیر رشته‌ی راست مو رد می‌کنیم.

۵. تمامی این مراحل را بار‌ها و بار‌ها تکرار می‌کنیم تا در نهایت بافت موی هلندی به انتهای خود برسد. اگر مو‌های بلندی دارید، ادامه‌ی موها، یعنی از پس سر به پایین را ساده ببافید. سپس در نهایت می‌توانید ته مو‌ها را با کش‌های تزیینی و زیبا ببندید.

۲. آموزش بافت مو هلندی دو طرفه

همه چیز درباره بافت موی هلندی و انواع آن

بافت موی هلندی دوتایی یکی دیگر از روش‌های بافت جذاب هلندی است. این بافت نه تنها جذابیت زیادی دارد بلکه بسیار شیک و دخترانه است. بافت هلندی دوتایی طرفدارن بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید آن را به عنوان یک مدل زیبا و محبوب برای مدل موهایتان انتخاب کنید.

۱. در اولین مرحله‌ی بافت موی هلندی دوتایی، پس از آنکه خوب مو‌ها را شستید و آن‌ها را شانه زدید، با یک شانه‌ی دم باریک، مو‌ها را از وسط سر به دو نیمه‌ی مساوی تقسیم کنید. یعنی از بالای پیشانی یا محل رویش مو تا پس سر که محل انتهای رویش مو است.

۲. بعد از انجام این کار، سمتی از سر را که می‌خواهید ابتدا موهایش را ببافید، انتخاب کنید و بقیه‌ی مو‌های سمت دیگر را با کلیپس و یا کش مو ببینید تا مزاحتی برای کارتان ایجاد نکنند. قسمتی از بالای مو‌های سمت چپ انتخاب و سپس آن‌ها را به سه بخش مساوی تقسیم کنید.

۳. بعد از اینکه سه رشته‌ی مو مشخص شدند، باید آن‌ها را به روش بافت موی ساده‌ی معکوس ببافید.

۴. بعد از یک مرحله انجام بافت ساده‌ی معکوس، حال باید دسته موی باریکی را از سمت چپ گرفته و به رشته‌ی موی اصلی سمت چپ بیافزایید تا آن‌ها را با هم یکی کنید. وقتی این کار را انجام دادید یک بار دیگر مو‌ها را به صورت بافت ساده ببافید.

۵. در مرحله‌ی پنجم دقیقا کاری که در مرحله‌ی چهارم انجام داده بودید را برعکس تکرار کنید. یعنی این بار باید رشته موی باریکی را از سمت راست بگیرید و به رشته موی اصلی سمت راست اضافه کنید.

۶. همین کار را بار‌ها و بار‌ها انجام دهید تا بافت شما به پس سر برسد که دیگر محل رویش مو نیست. وقتی به این مرحله رسیدید بقیه‌ی مو‌ها را به صورت ساده ببافید و ته آن‌ها را خوب ببندید و یا می‌توانید مو‌ها را روی سر جمع کنید.

۳. بافت موی هلندی، یک طرفه کج

همه چیز درباره بافت موی هلندی و انواع آن

در بافت موی هلندی کج، در همان ابتدا باید مشخص کنیم که دوست داریم بافت مو از کدام سمت سر شروع و به کدام سمت مایل شود. در توضیحات زیر بخش چپ سر برای شروع انتخاب شده است. سپس بافت را شروع می‌کنیم. این بافت بسیار خاص و زیباست و در عین حال مدلی مدرن دارد. البته توجه داشته باشید ویدیو‌هایی که در زیر مشاهده می‌کنید، بافت از رو را نشان می‌دهد. در سبک هلندی اصیل، بافت از زیر صورت می‌گیرد. در واقع تمام فرایند بافت، جز حالت قرارگیری دست یکسان است.

۱. در مرحله‌ی اول همانند مدل‌های دیگر بافت موی هلندی، مو‌ها را خوب شانه می‌کنیم تا صاف و یک‌دست شوند و دیگر گره‌ای در آن‌ها باقی نماند.

۲. در مرحله‌ی دوم بافت یک طرفه‌ی کج، باید از سمت چپ سر یک بخش از مو را جدا کنید.

۳. بخشی از مو را که از سمت چپ سر انتخاب کردید همانند ویدیوی بالا به سه قسمت مساوی تقسیم کنید تا بعد از آن وارد مراحل اصلی بافت شویم.

۴. دقیقا همانند بافت موی هلندی دوتایی، در این قسمت ابتدا باید مو‌ها را به حالت بافت ساده در دو مرحله ببافید.

۵. در مرحله‌ی پنجم همانند بافت موی هلندی دوتایی به تدریج مو‌هایی را که از بغل انتخاب می‌کنید تا با رشته مو‌های چپ و راست بیامیزید، به سمت راست سر سوق دهید. یعنی مو‌هایی را که از اطراف سر انتخاب می‌کنید را جوری بردارید که در نهایت بافت شما به طور کج و به سمت راست سر سوق پیدا کند. دقیقا همانند ویدیوی بالا.

۶. مرحله‌ی ۵ را آن‌قدر ادامه دهید تا در نهایت تمامی مو‌ها به سمت راست سر سوق بگیرند. در نهایت وقتی بافت موی هلندی به اتمام رسید، ادامه‌ی مو‌ها را به سبک ساده ببافید و انتهایشان را ببندید. این کار کاملا سلیقه‌ای است.

این بافت انواع متفاوتی دارد و شما بنا به سلیقه‌ی شخصی خود می‌توانید هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید. به عنوان مثال به جای اینکه مو‌ها را به طور ساده ببافید و آن‌ها را در نهایت ببندید می‌توانید بعد از اتمام بافت هلندی دست نگه دارید و مو‌ها را بالای سر جمع کنید.

بافت موی هلندی چندتایی

همه چیز درباره بافت موی هلندی و انواع آن

بافت موی هلندی چندتایی، دقیقا همانند سه بافت هلندی است که در بالا توصیح داده‌ایم. با این تفاوت که تعداد بافت‌های این مدل بیشتر از دو تا است. این مدل تنوع زیادی دارد و می‌تواند به سه یا بیشتر از سه بافت برسد. به عنوان مثال یکی از مدل‌های بافت چندتایی بدین شکل است که سه بافت هلندی در مو‌ها انجام می‌شود. یکی در وسط سر، و دو تای دیگر همانند بافت هلندی دوتایی در دو طرف سر. می‌توان این سه بافت را مطابق تصویر بالا در هم آمیخت.

یکی از خوبی‌های بافت موی هلندی این است که دست‌تان کاملا باز است. شما می‌توانید بافت را به هر قسمتی از سرتان که می‌خواهید جهت دهید. یکی از خلاقیت‌های جذابی هم که می‌توانید در بافت خود اعمال کنید این است که از اطراف مو، قسمتی از مو‌ها را به طور ساده ببافید و سپس آن‌ها را به بافت هلندی اضافه کنید تا بافتتان ظاهر جدید و مدرنی به خود بگیرد.

در پایان

بافت موی هلندی یکی از محبوب‌ترین نوع بافت مو در میان بانوان محسوب می‌شود. اگرچه تنوع آن به اندازه‌ی بافت موی آفریقایی نیست، اما با این حال همان تعداد محدود آن هم از جذابیت بسیار بالایی برخوردار هستند، خصوصا اینکه دستتان برای اعمال تغییرات روی آن کاملا باز است و می‌توانید از خلاقیت خود برای زیباتر شدن نوع بافت استفاده کنید. البته بافت موی هلندی انواع مختلف دیگر هم دارد، اما در این مطلب سعی کردیم به صورت کلی به معرفی و آموزش اصلی‌ترین شکل‌های این نوع بافت بپردازیم.

منبع: دیجی کالا مگ

برچسب ها: هلندی ، بافت ، مو ، موی بلند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار