داستان واقعی خرسی که ۳۴کیلو کوکائین خورد
کد خبر: ۲۶۴۶۰۹
تاریخ انتشار: 2022 December 06    -    ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
فیلم کمدی و اکشن «خرس کوکائینی» به کارگردانی الیزابت بنکس درباره خرسی است که پس از خوردن کوکائین آشوب به پا می کند.

فیلم کمدی و اکشن «خرس کوکائینی» به کارگردانی الیزابت بنکس درباره خرسی است که پس از خوردن کوکائین آشوب به پا می کند.

 

 

داستان واقعی خرسی که ۳۴کیلو کوکائین خورد

در این فیلم کری راسل، متیو راس، اوشی جکسون جونیور، آیزیا ویتلاک جونیور بازی می کنند و البته آخرین بازی ری لیوتا بازیگر فقید نیز محسوب می شود. نکته جالب توجه این فیلم این است که ماجرای این خرس از اتفاقی واقعی الهام گرفته شده است.

همه چیز از سال ۱۹۸۵ شروع شد، زمانی که یک خرس ۸۰ کیلوگرمی پس از خوردن ۳۴ کیلو کوکائین در وسط جنگل ملی چتاهوچی (Chattahoochee) پیدا شد. تیمی از آسیب شناسان با کشف میلیون ها دلار کوکائین در داخل معده این خرس حیرت زده شدند.

پزشک قانونی گفت: «معده آن به معنای واقعی کلمه پر از کوکائین بود. در این سیاره هیچ پستانداری وجود ندارد که بتواند پس از خوردن آن حجم زنده بماند. خونریزی مغزی، نارسایی تنفسی، هیپرترمی، نارسایی کلیوی، نارسایی قلبی، سکته مغزی، حیوان بیچاره به همه آنها مبتلا شده بود.»

کشف خرس اوردوز کرده به سرعت با مرگ مرموز یک پلیس سابق مواد مخدر و وکیل که تبدیل به قاچاقچی مواد مخدر شده بود ارتباط پیدا کرد. جسد اندرو تورنتون (Andrew Thornton) در یک خیابان در تنسی در حالی که یک چتر نجات از کار افتاده بود در پشت داشت پیدا شد. این مرد ۴۰ ساله هزاران دلار پول نقد و دو تپانچه حمل می‌کرد و عینک دید در شب، جلیقه ضد گلوله و کفش‌های راحتی گوچی به پا داشت. بازرسان بعداً متوجه شدند که او در مراحل پایانی جابجایی جنس قاچاق بوده است که از هواپیما می پرد.

تورنتون که از کلمبیا پرواز می کرد، بسته های کوکائین را از هواپیما بر فراز جورجیا پرتاب می کرد که یکی از آنها را آن خرس پیدا کرده بود.

داستان واقعی خرسی که ۳۴کیلو کوکائین خورد

اندرو تورنتون از هواپیما با چتر نجات می پرد. هواپیما که روی حالت خلبان خودکار رها شده بود، در نهایت به دامنه کوهی در کارولینای شمالی برخورد کرد. به گفته اداره تحقیقات جورجیا، سَر تورنتون هنگام پریدن به دم هواپیما اصابت کرده بود و در حین سقوط به زمین نتوانست چتر نجات خود را باز کند. پلیس فکر می کرد که او در هنگام فرود قصد ملاقات با شخصی را دارد و بازرسان که مسیر پرواز هواپیمای او را دنبال می کردند در نهایت ۹ کیسه کوکائین پیدا کردند.

سه ماه پس از سقوط تورنتون، خرس سیاهی که دهمین کیسه را پیدا کرده بود در جنگل مرده کشف شد. قیمت کوکائین های پیدا شده و البته آن بخش که توسط خرس بیچاره خورده شده بود، ۱۴.۷ میلیون دلار تخمین زده می شد.

پزشک جسد را به یکی از دوستان تاکسیدرمیست سپرد و در مرکز بازدیدکنندگان در جنگل به نمایش گذاشته شد. هنگامی که در دهه ۹۰ آتش سوزی عظیمی جنگل را فرا گرفت، کارمندان مرکز، خرس و برخی دیگر از گنجینه ها را در انباری قرار دادند تا از شعله های آتش در امان بمانند. اما در نهایت خرس دزدیده شد و به یک مغازه گروفروشی فروخته شد که در نهایت به تملک اسطوره موسیقی کانتری، وایلون جنینگز درآمد. جنینگز آن خرس را به یکی از دوستانش داد و وقتی دوستش فوت کرد، در یک حراجی به قیمت ۲۰۰ دلار فروخته شد.

خریدار آن ژو تانگ، یک داروخانه چینی در رنو نوادا داشت و از خرس به عنوان دکور فروشگاهش استفاده می کرد. در نهایت مدیران مرکز خرید «کنتاکی برای کنتاکی» که از داستان خرس با خبر بودند، آن را از بیوه آقای ژو خریداری کردند. از آن زمان تا به امروز، خرس کوکائینی در مرکز خرید تفریح «کنتاکی برای کنتاکی» در لکسینگتون، به عنوان یک جاذبه گردشگری به نمایش گذاشته شده است.

اندور تورنتون که بود؟

داستان واقعی خرسی که ۳۴کیلو کوکائین خورد

اندور تورنتون به عنوان چترباز در جمهوری دومینیکن، سابقه درخشانی داشت. او در سال ۱۹۶۸ به اداره پلیس شهر لکسینگتون-فایت پیوست و در نهایت به عضویت گروه مواد مخدر آن منطقه درآمد، در حالی که در کلاس‌های شبانه برای آموزش به عنوان وکیل شرکت می‌کرد.

واشنگتن پست گزارش می دهد که یک اداره مبارزه با مواد مخدر که در دهه ۷۰ با تورنتون در تحقیقات مواد مخدر کار می کرد، او را شخصیت شبه نظامی ۰۰۷ و یک ماجراجوی تحت فشار آدرنالین نامید که در نهایت از کار پلیس خسته شد توصیف کردند.
بتی زایرینگ که بین سال های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۰ با تورنتون ازدواج کرده بود، گفت: «او یک جنگجو آموزش دیده بود، یک قاتل بسیار کارآمد که توسط دولت ایالات متحده آموزش دیده بود.»

تورنتون اسلحه و نشان خود را در سال ۱۹۷۷ تحویل داد، اما زندگی اکشن و مهیج خود را پشت سر نگذاشت. او به یک شرکت امنیتی خصوصی که توسط دوستش بردلی برایانت تأسیس شده بود، پیوست که در نهایت تورنتون را به سمت فعالیت های غیرقانونی کشاند.

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار