این سوپ‌ها ضد خستگی و چاقی هستند
کد خبر: ۲۶۴۵۹۸
تاریخ انتشار: 2022 December 08    -    ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
سوپ مغذی برای روزهای سرد سال
در فصول سرد بدن به انرژی بیشتری برای مقابله با سرما و بیماری‌های فصلی نیاز دارد. سوپ انتخاب غذایی خوبی در این روزهاست، زیرا به دلیل سبزیجات متنوع می‌تواند بخش زیادی از ریزمغذی‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز بدن را تامین کند. در ادامه این مطلب به معرفی سوپ‌هایی اشاره خواهیم کرد که خوردن آن‌ها در روز‌های سرد سال پیشنهاد می‌شود.

«تابناک با تو» - در فصول سرد بدن به انرژی بیشتری برای مقابله با سرما و بیماری‌های فصلی نیاز دارد. سوپ انتخاب غذایی خوبی در این روزهاست، زیرا به دلیل سبزیجات متنوع می‌تواند بخش زیادی از ریزمغذی‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز بدن را تامین کند. در ادامه این مطلب به معرفی سوپ‌هایی اشاره خواهیم کرد که خوردن آن‌ها در روز‌های سرد سال پیشنهاد می‌شود.

این سوپ‌ها ضد خستگی و چاقی هستند

۱. سوپ ضد خستگی

استفاده از گزنه در تهیه سوپ باعث می‌شود این غذا تاثیر خوبی در مقابله با خستگی داشته باشد. گزنه توان بدنی را افزایش می‌دهد و قدرت ایمنی برای مقابله بهتر با عوامل بیماری‌زا را تقویت می‌کند. از برگ‌ها، ساقه، ریشه و گل‌های گزنه می‌توان برای خواص آن استفاده کرد. برای تهیه سوپ گزنه، یک پیاز و یک تا دو حبه سیر را خرد کرده و پس از اینکه کمی در قابلمه حرارت دید، عصاره مرغ و برگ‌های گزنه را افزوده و یک سیب‌زمینی نیز اضافه کنید و هنگام سرو هم سوپ را در غذاساز بریزید. در صورت تمایل می‌توانید کمی خامه تازه نیز به آن اضافه کنید.

۲. سوپ ضد سرماخوردگی

عصاره مرغ برای مقابله با سرماخوردگی عالی است، زیرا به رفع احتقان و پاکسازی مجاری تنفسی کمک می‌کند. برای تهیه این سوپ چند تکه مرغ را با هویج، پیاز، تره‌فرنگی و کرفس روی حرارت ملایم بگذارید تا کاملا پخته شوند. سوپ را می‌توان به‌شکل میکس‌شده یا صاف‌شده میل کرد. افزودن سیر و پیاز نیز برای مقابله و بهبود عفونت‌های سینوسی عالی است، زیرا خواص آنتی‌باکتریال دارند.

۳. سوپ ضد چاقی

شاید تامین انرژی بدون مصرف غذا‌های سنگین و پرحجم در روز‌های سرد مشکل به‌نظر برسد. اما سوپ عدس نمونه خوبی است، زیرا عدس تمام ریزمغذی‌های لازم برای تقویت بدن را دارد و منجر به اضافه وزن نیز نمی‌شود. این غذا برای ورزشکاران و کسانی که در هوای سرد کار می‌کنند نیز پیشنهاد خوبی خواهد بود. تهیه سوپ عدس ساده است و کافی است سیر، پیاز و عدس را با عصاره سبزیجات کاملا پخته و سپس مخلوط کنید.

۴. سوپ ضد سرما

فلفل منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و کپساسین است. کپساسین در گرم نگه داشتن بدن نقش دارد، اما دمای بدن را افزایش نمی‌دهد. احساس گرمای ناشی از کپساسین در هوای سرد لذت‌بخش است و آنتی‌اکسیدان‌ها نیز در مقابله با میکروب‌ها و تسکین سرفه‌های ناشی از آسم تاثیر دارند. برای تهیه این سوپ کافی است مقداری سوپ گوجه‌فرنگی آماده کنید و در انتهای پخت یک یا دو فلفل قرمز بیفزایید البته پیش از سرو، فلفل‌ها را بردارید تا سوپ خیلی تند نشود.

منبع: سلامت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار