بنز آقای تاجر، آدم‌ربایان را به دام انداخت
کد خبر: ۲۶۴۴۹۷
تاریخ انتشار: 2022 December 05    -    ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
چند روز قبل مرد جوانی از یک باشگاه ورزشی در خیابان ولیعصر تهران بیرون آمد و سوار بر خودروی بنز خود شد. اما به محض سوار شدن ناگهان صدایی از صندلی عقب شنید و قبل از آنکه بتواند واکنشی نشان دهد، مرد نقابداری که همزمان با او سوار خودرو شده بود، دستش را دور گردن او انداخت.
 چند روز قبل مرد جوانی از یک باشگاه ورزشی در خیابان ولیعصر تهران بیرون آمد و سوار بر خودروی بنز خود شد. اما به محض سوار شدن ناگهان صدایی از صندلی عقب شنید و قبل از آنکه بتواند واکنشی نشان دهد، مرد نقابداری که همزمان با او سوار خودرو شده بود، دستش را دور گردن او انداخت.
 
در همان لحظه مرد نقابدار دیگری نیز سوار شد و اسلحه‌ای را به سمتش گرفت و از او خواست تسلیم شود. مرد جوان وقتی اسلحه را روی سرش احساس کرد به ناچار طبق خواسته آنها روی صندلی عقب نشست. بلافاصله مرد مسلح پشت فرمان بنز نشست تا حرکت کند اما چون بلد نبود خودرو را روشن کند همین مسأله باعث شد که دچار سردرگمی و ترس شود.
 
مرد جوان که خود را در دام مردان مسلح می‌دید و متوجه نقشه آدم‌ربایی و سرقت خودرو شده بود، از این فرصت استفاده کرد و با سر و صدا از رهگذران و کسبه کمک خواست. دو مرد نقابدار که اوضاع را مناسب نمی‌دیدند از خودروی بنز پیاده شده و سوار بر خودروی پرشیا سفید رنگ خودشان که در چند قدمی آنها پارک شده و راننده به انتظارشان بود، از محل متواری شدند.
پلاک سرقتی
 
لحظاتی بعد مرد بنز سوار در تماس با پلیس از ماجرای مردان مسلح و نقشه ناموفقی که در سر داشتند خبر داد. به‌دنبال این گزارش، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شده و تحقیقات برای دستگیری پرشیاسواران ادامه یافت.
 
در بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت، شماره پلاک خودروی پرشیا به دست آمد و مأموران در ادامه بررسی‌ها شماره پلاک خودروی پرشیا را استعلام کردند. شماره پلاک خودرو در سیستم پلیس به عنوان سرقتی ثبت شده بود. طبق اطلاعات موجود در سیستم پلیس، پلاک متعلق به خودروی تیبایی بوده که از خودروی پارک شده در منطقه عباس‌آباد یک روز قبل از این حادثه سرقت و روی خودروی پرشیا نصب شده بود.
 
در حالی که این شاخه از تحقیقات به بن‌بست رسیده بود، مأموران بلافاصله راهی محل سرقت پلاک خودروی تیبا شده و این‌بار دوربین‌های اطراف محل سرقت را مورد بازبینی قرار دادند. در بازبینی دوربین‌ها تصاویر سه مرد جوان که سارقان پلاک خودرو بودند به‌دست آمد.
 
با به‌دست آمدن تصاویر متهمان، کارآگاهان به سراغ سیستم پلیس رفته و در ادامه تحقیقات موفق شدند هویت سه متهم جوان را به‌دست بیاورند. با شناسایی هویت متهمان، مخفیگاه آنان شناسایی شد و مأموران در عملیاتی ضربتی موفق شدند دو نفر از آنها را در ویلایی در اطراف تهران دستگیر کنند.
 
در تحقیقات یکی از متهمان گفت: سردسته ما مردی است که در ترکیه زندگی می کند.او دستور این کار را داد، قصد ما آدم‌ربایی یا سرقت خودرو نبود، فقط به ما پول داد تا از مرد بنزسوار زهرچشم بگیریم.
 
او ادامه داد: مرد جوان تاجری ثروتمند و در کار واردات پوشاک است و وضع مالی خوبی دارد. او خانه‌ای در ترکیه دارد و به خاطر کارش مدام در حال رفت و آمد به ترکیه است. سردسته باند هم از ترکیه به ما دستور داد که از مرد بنزسوار زهرچشم بگیریم. با اطلاعاتی که او به ما داد، ما موفق به شناسایی او شدیم و از چند روز قبل او را زیرنظر گرفتیم. برای اینکه لو نرویم، پلاک خودرویی را سرقت کرده و به جای پلاک خودروی خودمان نصب کردیم. روز حادثه، به محض اینکه مرد ثروتمند از باشگاه بیرون آمد و سوار بر خودرواش شد، به سمت او رفتیم. می‌دانستیم که اگر در خودرو بسته شود نمی‌توانیم در خودرو را باز کنیم در نتیجه، نقشه‌مان اجرا نمی‌شد.
به همین دلیل یکی از ما روی صندلی عقب نشست و از پشت سر او را تهدید کرد و یکی هم با اسلحه او را وادار به سکوت کرد اما نقشه‌مان درست از آب درنیامد.
 

در حالی که دو متهم دستگیر شده چنین اظهاراتی داشتند، اما شواهد و مدارک نشان می‌دهد که آنها قصد ربودن مرد تاجر و سرقت خودروی او را داشتند. بررسی‌ها برای دستگیری سومین عضو باند از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

ایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار