درصورت جریمه اشتباهی خودرو چه کنیم؟
کد خبر: ۲۶۴۴۱۰
تاریخ انتشار: 2022 December 04    -    ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
برای برخی رانندگان پیامک‌های جریمه ارسال می‌شود در حالی که اصلا در آن ساعت در چنین مسیری نبوده‌اند.
 لفظ «جریمه» هیچ وقت در هیج کجا برای هیچ کس خوشایند نبوده است و اصلا نوع آن هم فرقی نمی کند به هرحال کلمه ای‌ است منفی که بار لغوی آن مشخص است اما در این میان جریمه رانندگی هم به نوبه خودش برای تمامی رانندگان از اهمیت بسیار زیادی قائل است زیرا هر فردی ممکن است در طول رانندگی اشتباهاتی را مرتکب شود. از این رو پلیس راهنمایی و رانندگی برای اینکه فرد را از نتایج کارهای خود مطلع سازد، اقدام به صدور قبض‌های جریمه می‌کند.
 
با جولان کرونا در کشور و ایجاد محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی، متاسفانه برای تعدادی از خودروها پیامک جریمه ای ارسال شده که با دیدن آن داغ دلشان تازه می شود اما صبر کنید! تمام این جرایم واقعی نیستند؛ چرا؟ چون بعضی از این رااندگان اصلا در آن مسیر نبودند که بخواهند جریمه شوند و به همین دلیل با مشاهده پیامک جریمه تعجب می کنند و به نوعی این پیامک های اشتباهی قوز بالای قوز شده است!
 
البته این جریمه ها فقط به صورت دستی انجام نمی شود، دوربین‌های هوشمند زیادی در سطح شهر هستند که راننده متخلف را شناسایی می‌کنند از طرفی افسران راهنمایی و رانندگی هم در جاده‌ها و شهرها مستقر هستند تا خودروهای خاطی را جریمه کنند. با این وجود بسیاری از رانندگان از این وضعیت شاکی هستند که چرا، وقتی خودروشان در محل تخلف حضور ندارند، جریمه می‌شوند.
 
سردار سیدتیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: ارسال پیامک جریمه اشتباه دلایل مختلف دارد که یکی از آن دستکاری شماره پلاک است که با این اقدام تخلف خود را به نام دیگران ثبت می کنند.
 
وی ادامه داد: مورد دوم، بحث کالیبره نبودن دوربین های ثبت جریمه است یعنی برخی مواقع دوربین عدد یا حروف را جور دیگری می خواند و اشتباهی صورت می گیرد.
 
جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: گاهی وقت ها هم در سامانه ارسال پیامک ها اختلالی ایجاد می شود، لذا پلیس راهور در ابتدا یک پیامک اولیه به راننده ارسال می کند که در ان عنوان شده «در حال بررسی است» و بعد توسط اپراتور چک می شود.
 
وی تاکید کرد: اگر اپراتور ببیند این مشخصات با ویژگی های VIN خودرو مطابقت ندارد، جریمه ثبت نهایی نخواهد شد و رانندگان نگران نباشند.
 
گفتنی است، اگر نسبت به مبلغ جریمه یا تخلف ثبت‌شده برای خودروی شما اعتراضی دارید، می‌توانید به مرکز اجرائیات پلیس راهور یا مراکز پلیس + ۱۰ برای اعتراض به جرایم رانندگی مراجعه کنید.
 
پیشتر، رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا گفته بود که براساس ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، پلیس راهور موظف است ثبت جرایم را با حداکثر دقت انجام دهد. بنابراین در صورتی که وقوع تخلف از سوی مأموران پلیس راهور ثابت شود آن مأمور تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد.
 
در صورتی که هر یک از شهروندان شکایتی درباره جرایم شان دارند می‌توانند با مراجعه به ۲۸۰ واحد رسیدگی به تخلفات اجرائیات در سراسر کشور، پیگیر کارشان شوند تا حقی از کسی ضایع نشود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار