گاو‌ها صاحب ساعت هوشمند می‌شوند!
کد خبر: ۲۶۴۲۲۸
تاریخ انتشار: 2022 December 03    -    ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
زگی محققان چینی در مصاحبه با مجله iScience بیان داشتند که یک دستگاه هوشمند پوشیدنی برای گاوها طراحی کرده اند که انرژی جنبشی ایجاد شده توسط کوچکترین حرکات آنها را جذب می کند و با تبدیل آن به انرژی شیمیایی، از آن برای عملکرد دستگاه استفاده می کند.

گاوها صاحب ساعت هوشمند می شوند!

گاو‌ها صاحب ساعت هوشمند می‌شوند!اختصاصی تابناک باتو ـــ به زودی، سلامت، آمادگی تولیدمثلی و موقعیت مکانی گاوهای پرورش یافته در مزارع با استفاده از فناوری های هوشمندی که توسط انرژی جنبشی ناشی از حرکات حیوان تغذیه می شود، کنترل خواهد شد.

تا به الان دستگاه‌های زیادی همچون دستگاه‌های کنترل کننده سلامت یا حفظ کننده گاو‌ها در ناحیه‌ای محدود در مزارع توسعه یافته اند، اما این ابزار‌های هوشمند اغلب با باتری‌های شیمیایی کار می‌کنند، که می‌تواند در نهایت به انتشار گاز‌های گلخانه‌ای بیافزاید.

علاوه بر موارد فوق، شارژ گزینه‌های جایگزین مانند نمایشگر‌های خورشیدی - که در بریتانیا برای ایجاد چرای بدون حصار برای گاو‌ها مستقر شده اند - ممکن است به آب و هوا بستگی داشته باشند که این امر می‌تواند مشکلی بر سر راه استفاده از این فناوری‌های هوشمند باشد.

اما به تازگی محققان چینی در مصاحبه با مجله iScience بیان داشتند که یک دستگاه هوشمند پوشیدنی برای گاو‌ها طراحی کرده اند که انرژی جنبشی ایجاد شده توسط کوچکترین حرکات آن‌ها را جذب می‌کند و با تبدیل آن به انرژی شیمیایی، از آن برای عملکرد دستگاه استفاده می‌کند.

گاو‌ها صاحب ساعت هوشمند می‌شوند!

زوتائو ژانگ، محقق انرژی در دانشگاه جنوب غربی جیائوتنگ و یکی از نویسندگان این مقاله، می‌گوید: «مقدار عظیمی از انرژی جنبشی در حرکات روزانه گاو، مانند راه رفتن و دویدن وجود دارد که از آن می‌توان برای شارژ این دستگاه استفاده کرد.»

دستگاه ساخته شده توسط تیم او از یک مکانیسم تقویت کننده حرکت شامل آهن ربا و یک آونگ برای تقویت حرکات کوچک گاو‌ها استفاده می‌کند. ژانگ گفت: «این دستگاه می‌تواند حتی ضعیف‌ترین انرژی جنبشی را نیز جذب و از آن استفاده کند.»

این فناوری در پوسته‌ای به شکل گوش‌ماهی قرار دارد که به مچ پا یا گردن گاو متصل است. در این دستگاه، یک ژنراتور الکترومغناطیسی، انرژی جنبشی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. این انرژِی تبدیل شده در یک باتری لیتیومی ذخیره می‌شود که مانیتور‌های بی سیم را تغذیه می‌کند.

از این رو، می‌توان اطلاعاتی از جمله میزان ورزش حیوان، چرخه‌های تولید مثل، بیماری، غلظت اکسیژن، دمای هوا، رطوبت و میزان تولید شیر گاو‌ها را جمع‌آوری کرد که به تضمین سلامتی و بهبود بهره‌وری پرورش کمک می‌کند.

محققان این دستگاه‌ها را روی انسان آزمایش کردند و دریافتند که یک حرکت ضعیف و کوچک برای اندازه گیری دما در دستگاه کافی است. آن‌ها همچنین از کاربرد‌های آینده این دستگاه در اموری همچون نظارت بر ورزش، مراقبت‌های بهداشتی و سیستم‌های خانه هوشمند اشاره کردند.

ژانگ می‌گوید: «انرژی جنبشی در همه جا وجود دارد - از تاب خوردن برگ‌ها در باد، حرکت انسان‌ها و حیوانات گرفته تا حرکت امواج و چرخش زمین - این پدیده‌ها همگی حاوی انرژی جنبشی زیادی هستند. تمام محققان در تلاش برای حفظ این انرژی‌های هدر رفته هستند تا به نحوی احسن از آن استفاده شود.»

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار