نوعی از اعتیاد که در این خانواده‌ها شایع است!
کد خبر: ۲۶۴۱۹۰
تاریخ انتشار: 2022 December 02    -    ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
محققان می‌گویند نوجوانان خانواده‌های کم درآمد بیشتر احتمال دارد گرفتار اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و فیس‌بوک شوند.

محققان می‌گویند نوجوانان خانواده‌های کم درآمد بیشتر احتمال دارد گرفتار اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و فیس‌بوک شوند.

 

 
نوعی از اعتیاد که در این خانواده‌ها شایع است!

محققان یک تیم بین‌المللی با بررسی وضعیت بیش از ۱۷۹ هزار دانش آموز در ۴۰ کشور جهان می‌گویند نوجوانان خانواده‌های کم درآمد بیشتر احتمال دارد گرفتار اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و فیس‌بوک شوند.

پروفسور « فرانک الگار» از دانشگاه مک‌گیل که یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی بین‌المللی است، می‌گوید وضعیت اقتصادی خانواده‌ها می‌تواند روی نحوه استفاده نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد. محققان در این مطالعه متوجه شده‌اند که نوجوانان در خانواده‌های با درآمد کم، وقتی از شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند، احساس بدی دارند و حتی وقتی زمان استفاده از چنین پلتفرم‌هایی محدود شود، آنها احساسات منفی از خود نشان می‌دهند.

نوجوانان خانواده‌های کم‌درآمد بیشتر در معرض اعتیاد به پلتفرم‌های اجتماعی قرار دارند

محققان این تیم بین‌المللی با بررسی وضعیت بیش از ۱۷۹ هزار دانش آموز در ۴۰ کشور جهان می‌گویند باید استراتژی‌های جدیدی را در استفاده از شبکه‌های اجتماعی در پیش گرفت. اعتیاد به پلتفرم‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان خانواده‌های کم‌درآمد ظاهرا بیشتر است و محققان می‌گویند باید برای چنین شرایطی تدبیری کرد.

از سوی دیگر محققان به این نتیجه رسیده‌اند که محدود کردن چنین دانش آموزانی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیز باعث بروز رفتارهای اشتباه از سوی آنها می‌شود. در واقع دانش آموزان چنین خانواده‌هایی که به پلتفرم‌های اجتماعی اعتیاد دارند، وقتی محدودیتی در استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای آنها تعیین می‌شود، واکنش بدی از خود نشان می‌دهند.

این تیم تحقیقاتی می‌‌گوید رویکرد دولت‌ها می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد. در واقع باید برای جلوگیری از بروز چنین رفتارهایی تدابیری زیرساختی داشت. محققان بر این باور هستند که در مدارسی که فاصله طبقاتی زیاد است و دانش‌ آموزان خانواده‌های با درآمد بالا و مرفه در کنار آنهایی قرار می‌گیرند که سطح اقتصادی ضعیفی دارند، این مشکل اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی خود را بیشتر نشان می‌دهد و نوجوانان خانواده‌های کم درآمد می‌توانند به الگوی بدی برای بقیه تبدیل شوند.

دیجیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار