۱۳ محصول آرایشی و بهداشتی زیر ذره بین وزارت بهداشت
کد خبر: ۲۶۴۱
تاریخ انتشار: 2015 June 19    -    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
کتر مصطفی اسماعیلی، اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم در این اداره ایمنی محصولات آرایشی و بهداشتی است و برای دستیابی به امر مهم طرح PMS (نظارت و بررسی محصولات در سطح عرضه) در این اداره در حال پیگیری و انجام است.

۱۳ محصول آرایشی و بهداشتی زیر ذره بین وزارت بهداشت

وی گفت: این برنامه هر ساله انجام می شود که در این طرح یک سری از محصولات آرایشی و بهداشتی در سه محور از لحاظ حساسیت، میزان مصرف و مخاطراتی که برای مصرف کننده دارند، انتخاب می شوند.

اسماعیلی اظهار داشت: در سال جاری تعداد محصولات از ۸ محصول به ۱۳ محصول افزایش یافته است.

معاون نظارت و ارزیابی فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: این محصولات طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان غذا و دارو که به دانشگاه ها ابلاغ می شود از سطح عرضه خریداری می شوند و بر اساس نوع محصول آزمایشات خاصی روی محصولات در آزمایشگاه های قطب انجام می شود و در قالب یک برنامه هر سه ماه یکبار نتایج به سازمان غذا و دارو ارسال می شود.

اسماعیلی گفت: از این محصولات می توان به ریمل، خط چشم مایع، رژلب، رنگ مو، پودر لباسشویی، مایع ظرفشویی، صابون، ژل بهداشتی بانوان، شامپو بچه، انواع برق لب، خمیر دندان، انواع کرم های دست و صورت و لوازم کودک خمیر بازی اشاره کرد.

وی گفت: در سال گذشته PMS محصولات آرایشی و بهداشتی وارداتی و تولید داخل صورت گرفت و تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی منطبق با نتایج آزمایشات بوده اند و هیچ گونه مشکلی از لحاظ ایمنی محصولات وجود نداشته است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار