رویای نیمه شبِ ایران ناکام ماند؛ خداحافظ قطر
کد خبر: ۲۶۴۰۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 November 30    -    ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۹
ملی‌پوشان فوتبال ایران مقابل آمریکا با باخت یک بر صفر از صعود جا ماند.

ملی‌پوشان فوتبال ایران مقابل آمریکا با باخت یک بر صفر از صعود جا ماند.

 

رویای نیمه شبِ ایران ناکام ماند؛ خداحافظ قطر

 

جام جهانی 2022 قطر - گروه B - دور سوم

 سه‌شنبه: 1401/09/08 - ساعت 22:30
داور: آنتونیو متئو لاهوز(اسپانیا)/ کمک‌ها: پائو سبریان دیویس و روبرتو دیاز پرز دِل‌پالومار(اسپانیا)/ داور چهارم: کوین اورتگا(پرو)/ داور ویدئویی: مارتینز مونوئرا(اسپانیا)؛ کمک داور ویدئویی: د بورگوس بنگوئچه‌آ(اسپانیا)/ داور پشتیبانی ویدئویی: هرناندز هرناندز(اسپانیا)/ کمک داور آفساید: اورتگا کوین(برزیل)

تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، علی قلی‌زاده، احسان حاج‌صفی، مهدی طارمی و سردار آزمون
سرمربی: کارلوس کی‌روش

 

 تیم ملی آمریکا

مت ترنر، کامرون کارتر ویکرز، تیم ریم، سرجینو دست، آنتونی رابینسون، تیلر آدامز، وستون مک‌کنی، یونس موسی، تیموتی وه‌آ، کریستین پولیشیچ و جاش سارجنت
 سرمربی: گرگ برهالتر

لحظات حساس

دقیقه یک: بازی را سفیدپوشان ایران آغاز کردند و از جناح راست رامین رضاییان با دریبل دوطرفه قصد عبور از بازیکن مستقیم خود را داشت که با خطا متوقف شد اما ضربه ارسالی او روی دروازه حریف برگشت داده شد. 

دقیقه ۵: ملی پوشان ایران پشت محوطه جریمه برای ثانیه هایی توپ را به گردش درآوردن و به دنبال ایجاد موقعیت بودند که تلاش آنها برای به خطر انداختن دروازه حریف ثمری نداشت. بازیکنان ایران در این دقایق محتاط بازی می کردند تا اول دروازه شان را بسته نگه دارند. 

 دقیقه ۱۰: پس از چند حمله تیم ملی فوتبال ایران، حریف جلو کشید و برای دقایقی روی دروازه حریف فشار آورد تا بتواند به گل برسد اما دفاع تیم ملی ایران با آرامش اجازه رسیدن به دروازه بیرانوند را ندادند. با این حال یک بار به سمت دروازه شلیک کردند که بیرانوند توپ را گرفت. 

 دقیقه ۱۷: آمریکایی ها که چند دقیقه ای روی دروازه ایران فشار آورده بودند در این دقیقه به یک موقعیت خطرناک رسیدند که بیرانوند مانع از رفتن توپ درون دروازه شد و با دفع آن یک حمله خطرناک حریف را خنثی کرد. در این لحظات ایران با تعداد نفرات بیشتری دفاع کرد و تنها آزمون و طارمی در مرکز زمین حضور داشتند.

 دقیقه ۲۰: طارمی در یکی از ضد حملات ایران درون محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت شد اما در آخرین ضربه زمانی که خواست توپ را به سردار آزمون برساند، مدافع آمریکا ارتباط را قطع کرد تا یک فرصت عالی از تیم ملی گرفته شود. 

 دقیقه ۲۷: آمریکایی ها صاحب یک موقعیت خطرناک دیگر درون محوطه جریمه شدند اما مهاجم این تیم در زدن ضربه آخر عجله کرد و بیرانوند با جاگیری مناسب با کمترین زحمت توپ را در اختیار گرفت. 

 دقیقه ۳۸:تیم ملی آمریکا که بخش عمده زمان بازی تاکنون را در اختیار داشت در این دقیقه یک توپ درون محوطه جریمه ارسال کرد که ضربه سر «سرجینو دست» در آستانه دروازه به «پولیشیچ» رسید و این بازیکن هم با ضربه ای دقیقه دروازه ایران را باز کرد.

دقیقه ۴۲: جاش سرجنت با شوت روی پا قصد گلزنی داشت که ضربه او از مقابل دروازه ایران رد شد.

دقیقه ۴۵: جاش سارجنت موقعیت عالی گلزنی برای آمریکا را در موقعیت سه به دو هدر داد و پاس پشت پای او برای تیموتی وه‌آ را مجید حسینی و در ادامه میلاد محمدی به خوبی دفع کردند.

 در پنج دقیقه اضافه نیمه اول داور دو دقیقه دیگر هم اضافه گرفت که در این وقت ها ایران گل دوم را در ضد حمله دریافت کرد اما کمک داور به نشانه آفساید این گل را نپذیرفت.

نیمه دوم این دیدار در شرایطی آغاز شد که کارلوس کی روش دومین تعویض خود را انجام داد و سامان قدوس را به جای سردار آزمون به زمین فرستاد تا مرکز زمین را مستحکمتر کند و خط میانی آمریکا را از کار بیندازد.

دقیقه ۵۲: سامان قدوس در یکی از موقعیت هایی که درون محوطه جریمه صاحب موقعیت شد با سر به توپ ضربه زد که توپ با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت. 

 دقیقه ۶۰:آمریکایی ها که در نیمه اول یک گل به ثمر رسانده بودند با شروع نیمه دوم احتیاط را در دستور کار قرار دادند و با تدبیر بهتری توپ را به گردش در آوردند. در مقابل شاگردان کی روش برای رسیدن به گل تلاش می کردند اما برنامه مشخصی برای رسیدن به دروازه حریف نداشتند.

 دقیقه ۶۵: سامان قدوس در موقعیتی که می توانست دروازه آمریکا را باز کند از درون محوطه جریمه ضربه محکمی را به توپ زد که این توپ با فاصله کمی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت. این حمله تا حدودی ایران را از زیر فشار خارج کرد. 

دقیقه ۷۱: کی روش تصمیم به دو تعویض گرفت و مهدی ترابی و ابوالفضل جلالی را به جای نورالهی و حاجی صفی وارد زمین کرد تا بتواند گل خورده را جبران کند. 

دقیقه ۸۳: توپ ارسالی روی دروازه آمریکا و ضربه علی کریمی به راحتی در اختیار مت ترنر قرار گرفت.
دقیقه 2+90: نزدیک بود ارسال ابوالفضل جلالی با اشتباه مدافع آمریکا وارد دروازه این تیم شود که این توپ دفع شد.
دقیقه ۳+۹۰: خطایی که سید ابوالفضل جلالی در سمت چپ زمین گرفته بود را سامان قدوس با یک سانتر تماشایی به مقابل تیرک اول فرستاد که ضربه سر مرتضی پورعلی‌گنجی پس از برخورد به پای مدافع آمریکا به بیرون رفت که داور در این صحنه اعتقادی به اعلام کرنر نداشت.

ورزش سه

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید کلباسی
|
United States
|
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
3
1
ایران در صورت صعود از مرحله گروهی باید با هلند مسابقه می داد ؛ هلندی که با 7 گل ، اکوادور را در هم کوبید . کی روش و مهدی تاج با توجه به باخت افتضاح ایران مقابل انگلیس تصمیم گرفتند تیم ایران مقابل آمریکا ببازد تا جلوی هلند کیسه گل نشود .
ناشناس
|
-
|
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
1
1
هیچ برنامه ای داخل زمین نداشتند شانس آوردیم بچه ها آبروداری کردن بیشتر گل نخوردیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار