نازک‌ترین آسمان‌خراش جهان تکمیل شد
کد خبر: ۲۶۳۷۷۰
تاریخ انتشار: 2022 December 01    -    ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
ساخت برج استاینوی، نازک ترین آسمان خراش در جهان و یکی از بلندترین سازه‌ها در نیم‌کره غربی به پایان رسید. در ادامه شاهد تصاویر چشمگیر آن باشید.

ساخت برج استاینوی، نازک ترین آسمان خراش در جهان و یکی از بلندترین سازه‌ها در نیم‌کره غربی به پایان رسید. در ادامه شاهد تصاویر چشمگیر آن باشید.

 
 
نازک‌ترین آسمان‌خراش جهان تکمیل شد

شرکت «استودیو سوفیلد» (Studio Sofield) مستقر در نیویورک ساخت برج استاینوی (Steinway) را تکمیل کرده و تصاویر فضای داخلی آن را به اشتراک گذاشته است. این آسمان خراش ۴۳۵ متری ۹۱ طبقه، در محلی در میدتاون منهتن ساخته شده است که زمانی شرکت مشهور سازنده پیانو «استاینوی و پسران» (Steinway & Sons) آن را به خود اختصاص داده بود. این ساختمان که همچنین تحت نام ۱۱۱ West ۵۷th Street شناخته می‌شود، به خاطر نسبت ارتفاع به عرض ۲۴:۱ «نازک ترین آسمان خراش در جهان» لقب گرفته است.

برج استاینوی که بر فراز پارک مرکزی نیویورک قرار دارد، ۴۶ محل سکونت تمام‌طبقه و دوبلکس را در بر می‌گیرد. در تصاویری از آن هم که طراحان به اشتراک گذاشته‌اند، می‌توان لابی‌های پر زرق و برق تزئین شده با سنگ آهک، مرمر، فولاد و مخمل سیاه را دید. علاوه بر این، چوب خالص بلوط خاکستری دودی به کف طبقات زیبایی چشمگیری بخشیده است و حتی در این بینابین آثاری از پیکاسو و ماتیس به چشم می‌خورند. به گفته سوفیلد، این آسمان خراش باریک را با هدف بازنمایی شکوه عصر طلایی نیویورک طراحی کرده‌اند. عصر طلایی نیویورک، به قرن ۱۹ میلادی بر می‌گردد که در جریان آن بلوارهای نیویورک را عمارت‌های مجلل اشرافیان آن زمان فرا گرفته بودند.

جذابیت‌های نازیک ترین آسمان خراش جهان در همین‌جا به پایان نمی‌رسد. برج استاینوی همچنین دارای استخری ۲۵ متری داخل اتاقی پرنور به همراه پنجره‌های از کف تا سقف و ردیفی از نخل‌های کنتیا است. نسخه‌ای امروزی از بار تاریخی کینگ کول نیویورک در کنار بالکن تزئینی و طرح‌های دیواری ویژه طلایی و نقره‌ای هم پیش روی ساکنان ثروتمند این آسمان خراش قرار دارند. سالن‌های غذاخوری به علاوه فضای پذیرایی سرآشپز، شبیه‌ساز گلف و تراس تزئین شده هم بقیه ویژگی‌های لازم به ذکر فضای داخلی نازک ترین آسمان خراش جهان هستند.

گفتنی است که این محل‌های سکونت مجلل در نازک ترین آسمان خراش جهان با قیمت ۷.۷۵ میلیون تا ۶۶ میلیون دلار به فروش می‌رسند. گذشته از فضای داخلی، برج استاینوی که حالا بین آسمان خراش‌های «راسته میلیاردرها» در منتهن جا گرفته است نمای بیرونی شیشه‌ای با بلوک‌های تراکوتا دارد. تراکوتا ماده‌ای است که بسته به میزان نور و زاویه تغییر رنگ و بافت می‌دهد.

استاینوی به جز اینکه نازک ترین آسمان خراش در جهان در نظر گرفته می‌شود، یکی از بلندترین سازه‌های موجود در نیم‌کره غربی است. فقط دو ساختمان دیگر در نیویورک هستند که در زمینه ارتفاع جلوتر از آن قرار می‌گیرند. یکی مرکز تجارت جهانی با ارتفاع ۵۴۰ متری و دیگری برج سنترال پارک با ارتفاع ۴۷۰ متری است.

گجت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار