رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان از دانشجویان عذرخواهی کرد
کد خبر: ۲۶۳۶۹۵
تاریخ انتشار: 2022 November 27    -    ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با عذرخواهی از دانشجویان و خانواده‌های آنها بابت اتفاق پیش‌آمده در این مرکز و شیوع بیماری گوارشی، گفت: دلیل شیوع این بیماری به طور رسمی توسط رییس مرکز بهداشت استان اعلام می‌شود و ما همه تمهیدات لازم را متناسب با آن انجام می‌دهیم.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با عذرخواهی از دانشجویان و خانواده‌های آنها بابت اتفاق پیش‌آمده در این مرکز و شیوع بیماری گوارشی، گفت: دلیل شیوع این بیماری به طور رسمی توسط رییس مرکز بهداشت استان اعلام می‌شود و ما همه تمهیدات لازم را متناسب با آن انجام می‌دهیم.

 

 

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان از دانشجویان عذرخواهی کرد
 

سیدعلی‌محمد میرمحمدی میبدی شامگاه شنبه در فیلمی که توسط روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان منتشر شد، اظهار داشت: در ابتدای شیوع بیماری، تشخیص پزشکان بیشتر مبنی بر ویروس گوارشی بود و کمتر سراغ بحث غذا رفتند اما با بیشتر شدن تعداد دانشجویان مبتلا، شائبه آلودگی های دیگر میکروبی با منشاء باکتری مطرح شد.

 

وی با بیان اینکه همه اقدامات لازم انجام و ظرفیت های ممکن به کار گرفته شد تا دانشجویی دچار مشکل حاد نشود، افزود: چهارشنبه هفته گذشته ۱۶۱ نفر مراجعه کننده داشتیم و با کمبود دارو مواجه شدیم که آن را از منابع مختلف تامین کردیم.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه پنجشنبه ۲۱۵ نفر به مرکز درمانی دانشگاه مراجعه کردند که تعدادی از آنها افراد مراجعه کننده روز قبل بودند، ادامه داد: جمعه نیز ۱۸۲ نفر مراجعه کردند که آخرین پیک مراجعان بود و برخی از آنها نیز بیماران تکراری بودند که بدلیل حاد بودن شرایط باز هم به مرکز درمانی مراجعه کردند.

میبدی خاطرنشان کرد: روز شنبه با تعداد مراجعات کمتری مواجه شدیم که حدود ۷۰ نفر بود هرچند تعدادی از آنها نیز از مراجعه کنندگان قبلی بودند.

وی با بیان اینکه مرکز درمانی دانشگاه یک پزشک و ۲ پرستار داشت، گفت: در چند روز گذشته بدلیل شرایط پیش آمده ۲ پزشک و سه پرستار دیگر به این مجموعه اضافه شدند.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه نقطه ضعف هایی داشتیم اما همه تلاش خود را به‌کار گرفتیم، افزود: بدنبال تماس با مسوولان استان، تیم بهداشت وارد دانشگاه شد و از آب و مواد غذایی رستوران های متنوع دانشگاه نمونه برداری به عمل آمد.

وی اضافه کرد: از بیماران نیز در محل های مختلف نمونه گرفته شد تا بتوان منبع این بیماری را کشف کرد و در جهت مقابله با آن اقدامات لازم را انجام داد.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: همزمان با آن با رییس مرکز بهداشت استان اصفهان نیز تماس گرفته شد و تیم ۹ نفره ای از مرکز بهداشت به دانشگاه وارد شدند و در جلسه ای که با آنها داشتیم توصیه های لازم را در این زمینه ارائه کردند تا این اتفاق ادامه نیابد.

میبدی با بیان اینکه این بیماری تحت کنترل است، تصریح کرد: وضعیت بیشتر دانشجویان مبتلا به این بیماری رو به بهبود است و فقط ۲ نفر بستری داریم البته یک نفر دیگر هم بدلیل مشکل آپاندیس در بیمارستان ۹ دی خمینی شهر بستری است.

وی با بیان اینکه دانشجویان اعتراض به‌حقی درباره این مشکل داشتند، اظهار داشت: از ابتدای ترم تحصیلی همه تلاش ما بر این بود که با تنوع بخشی به غذاها و استفاده از رستوران های متنوع کیفیت غذایی را بالا ببریم.

میبدی با اشاره به اینکه تصمیمات خوبی برای نحوه سرو غذا در رستوران های مختلف دانشگاه گرفته شد، خاطرنشان کرد: در این قضیه اکثر دانشجویان درباره سلف های مکمل رضایت نسبی داشتند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس اطلاع دقیقی که داریم آب دانشگاه سالم بوده است، گفت: دورنمایی که وجود دارد احتمالا منشاء این مشکل یک نوع میکروب باکتریایی بوده که از منبع واحد دنبال شده است و رییس مرکز بهداشت استان دلیل این بیماری را بطور رسمی اعلام می کند.

میبدی ادامه داد: لازم است نحوه تغذیه دانشجویان در بعدازظهر و شب سه شنبه هفته گذشته بررسی شود.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با عذرخواهی از دانشجویان و خانواده های آنها، گفت: این باور و اراده در تیم مدیریت دانشگاه وجود دارد که با به‌کارگیری همه ظرفیت ها شرایط آسان و راحتی برای دانشجویان بمنظور آموزش و پژوهش فراهم شود اما این اتفاق ناگوار نیز رخ داد و امید است بتوانیم با اقدامات مضاعف و تا حدی که در توانمان است آن را جبران کنیم.

به گزارش ایرنا، از چهارشنبه هفته گذشته شماری از دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان که عمده آنها را دانشجویان تشکیل می‌دهند دچار مشکلات گوارشی شدند و به مراکز درمانی از جمله مرکز بهداشت این دانشگاه و بیمارستان های خمینی‌شهر مراجعه کردند.

مسوولان این دانشگاه و همچنین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کردند که ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی، بررسی‌ها و آزمایش های لازم برای مشخص شدن دلایل احتمالی این موضوع در حال انجام است.

بدنبال وقوع این مساله، امروز شنبه شماری از دانشجویان در اعتراض به بروز بیماری گوارشی در بین برخی از دانشگاهیان از خوردن غذای سلف دانشگاه امساک کردند و ظرف‌های غذای خود را از محل سِلف به سمت ساختمان مرکزی دانشگاه بر روی زمین قرار دادند و با حضور در مقابل دفتر رییس دانشگاه، خواهان مشخص شدن و اعلام دلیل اصلی شیوع این بیماری شدند.

دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار