رازهای باورنکردنی در پس عکس مشهور بازی شطرنج رونالدو و مسی
کد خبر: ۲۶۳۵۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 November 27    -    ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
در این تصویر، فوتبالیست های افسانه ای در حین یک بازی سخت و نفس گیر شطرنج دیده می شوند که روی یک چمدان شطرنجی مربوط به برند لویی ویتون انجام می شود. در عنوان این عکس آمده است: پیروزی تنها یک وضعیت ذهنی است.

رازهای باورنکردنی در پس عکس مشهور بازی شطرنج رونالدو و مسیاختصاصی تابناک باتو ــ پیش از بازی های جام جهانی، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی با انتشار عکسی غوغایی در فضای مجازی برپا کردند.

یک روز پیش از افتتاحیه جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، هردو ستاره بزرگ فوتبال عکسی را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کردند که نشان می‌داد این دو در حال بازی شطرنج با یکدیگر در تبلیغی از برند Louis Vuitton هستند.

پست کریستیانو رونالدو از زمان انتشار، ۳۹ میلیون لایک در اینستاگرام به دست آورد و به سرعت به دومین عکس پرلایک در تاریخ اینستاگرام تبدیل شد. با توجه به اینکه این مهاجم پرتغالی با بیش از ۵۰۰ میلیون دنبال کننده، بیشترین فالوور را در اینستاگرام از آن خود کرده است، چنین رکوردشکنی دور از انتظار نبود.

جالب اینجاست که ویدئویی از پشت صحنه این عکس توسط Louis Vuitton به اشتراک گذاشته شده است که نشان می‌دهد تصویری که توسط عکاس پرتره مشهور، آنی لیبوویتز گرفته شده است، در واقع فتوشاپ شده است و این دو ورزشکار بزرگ هرگز در یک اتاق رو به رو یکدیگر نبوده اند و عکس‌ها به طور جداگانه از این دو بازیکن مشهور فوتبال گرفته شده است.

رازهای باورنکردنی در پس عکس مشهور بازی شطرنج رونالدو و مسی

این تصویر مملو از معانی و جزئیات پنهان است و از زمان انتشار آن، ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است.

در این تصویر، فوتبالیست‌های افسانه‌ای در حین یک بازی سخت و نفس گیر شطرنج دیده می‌شوند که روی یک چمدان شطرنجی مربوط به برند لویی ویتون انجام می‌شود. در عنوان این عکس آمده است که "پیروزی تنها یک وضعیت ذهنی است".

اما طرفداران شطرنج به سرعت متوجه شدند که موقعیت مهره‌های شطرنج به صورت تصادفی روی صفحه قرارداده نشده اند؛ بلکه چینش مهره‌ها در واقع شبیه مسابقه‌ای است که توسط استادان بزرگ شطرنج مگنوس کارلسن و هیکارو ناکامورا در مسابقات شطرنج نروژ در سال ۲۰۱۷ انجام شده است.

این مسابقه نمادین شطرنج در نهایت به تساوی بین دو استاد بزرگ منجر شد و شباهت‌هایی را بین رقابت طولانی مدت و مناظره بی پایان بین رونالدو و مسی به عنوان دو رقیب از بهترین بازیکنانی که تاریخ فوتبال آن‌ها را به خود دیده است، ایجاد کرده است.

یکی دیگر از جزئیاتی که بسیاری از افراد در اینترنت به آن پی برده اند این است که چمدان لویی ویتون که بازی شطرنج روی آن انجام می‌شود، معنایی نمادین‌تر از آنچه به نظر می‌رسد دارد.

تصاویری از جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه در حال پخش است که نشان می‌دهد از چمدان لویی ویتون برای اهدای جایزه جام جهانی پیش از بازی افتتاحیه و در فینال مسابقات در مسکو استفاده شده است. این موضوع یک نماد باورنکردنی به این عکس پربازدید می‌افزاید؛ زیرا هر دو ستاره فوتبال در جام جهانی امسال که بسیاری آن را «آخرین نبرد» این دو بازیکن می‌خوانند، در مسابقات شرکت خواهند کرد.

مسی و رونالدو علیرغم دریافت جوایز بزرگ فوتبال، هرگز قهرمان جام جهانی نشده اند. اما اکنون این دو رقیب به طور بالقوه می‌توانند در فینال با یکدیگر روبرو شوند.

با این حال، تیم آرژانتین که یکی از محبوب ترین تیم‌های حاضر در مسابقات است، در بازی اول خود شروع فاجعه‌باری داشت و مغلوب تیم عربستان سعودی شد؛ تیمی که حتی در لیست ۵۰ تیم برتر فوتبال جهان نیز جای ندارد.

مسی در پاسخ به این سوال که پس از شکست چه احساسی داشت، گفت: «حقیقت را بگویم؟ این شکست ضربه بسیار سختی بود؛ زیرا انتظار نداشتیم اینگونه بازی‌ها را شروع کنیم.»

رونالدو که اخیراً پس از مصاحبه جنجالی خود با پیرز مورگان راه خود را از منچستریونایتد جدا کرده است، در اولین بازی این تیم، خود را در برابر تیم غنا به چالش کشید.

او در کنفرانس مطبوعاتی اخیر در جام جهانی به تصویر نمادین لویی ویتون اشاره کرد و گفت که "دوست دارد بازیکنی باشد که مسی را مات کند". رونالدو با لبخند گفت: «این اتفاق در بازی شطرنج رخ می‌دهد، اما در فوتبال جادو خواهد بود.»

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
4
32
دو رقیب از دو کشور در قاره های متفاوت ولی احترام متقابل بین آنها وجود دارد. این یعنی فرهنگ و تمدن خوب.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
بخون بعد مطلب بزن
فتوشاپه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار