با افراد خسیس این گونه رفتار کنید
کد خبر: ۲۶۳۱۶۸
تاریخ انتشار: 2022 November 23    -    ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
اگر در اطرافیان خود فرد خسیسی دارید لازم است نحوه صحیح برخورد با وی را بدانید در این مطلب به موضوع مناسب‌ترین رفتار با افراد خسیس پرداخته ایم. افراد خسیس از خرج کردن مال خود در زمانی که ضرورتی وجود دارد، خودداری می‌کنند رفتار با اینگونه افراد و زندگی با فرد خسیس بسیار چالش برانگیز است در این مطلب همراه ما شوید تا درباره بهترین رفتار با افراد خسیس بخوانید.

با افراد خسیس اینگونه رفتار کنید(پرشین وی)

با افراد خسیس اینگونه رفتار کنید(پرشین وی)«تابناک با تو» - اگر در اطرافیان خود فرد خسیسی دارید لازم است نحوه صحیح برخورد با وی را بدانید در این مطلب به موضوع مناسب‌ترین رفتار با افراد خسیس پرداخته ایم.

افراد خسیس از خرج کردن مال خود در زمانی که ضرورتی وجود دارد، خودداری می‌کنند رفتار با اینگونه افراد و زندگی با فرد خسیس بسیار چالش برانگیز است در این مطلب همراه ما شوید تا درباره بهترین رفتار با افراد خسیس بخوانید.

رفتار با افراد خسیس

خسیس یعنی کسی که از خرج کردن مال خودداری می‌کند آن هم زمانی که به چیزی خودش ویا اطرافیانش نیاز دارند.

همه ما آدم‌هایی را سراغ داریم که پول به جانشان بند است و آنقدر ناخن خشکی می‌کنند و سخت می‌گیرند که نفس اطرافیانشان را می‌برند و از زندگی سیرشان می‌کنند. زندگی با کسی که همه فکرش در خرج نکردن و لذت نبردن از زندگی خلاصه شده کار واقعا سختی است. کسی که خسیس است نه خودش از زندگی لذت می‌برد و نه می‌گذارد کسانی که با او هستند طعم خوش زندگی را بچشند مثل این‌که آن‌ها نه فقط در پول خرج کردن که از دیدن خوشی دیگران هم تنگ نظری می‌کنند.

شاید زمان مجردی، خساست مشکلات فراوانی را برای فرد خسیس ایجاد کند که مهم‌ترین آن، جدا ماندن از جمع و تنها ماندن است. در واقع خساست اجازه نمی‌دهد اندکی از درآمد شخصی‌مان را صرف رفت و آمد یا خرید هدیه برای دیگران کنیم و در برنامه‌های دسته‌جمعی حاضر شویم. به این ترتیب، هر لحظه بیش از قبل از جمع فاصله می‌گیریم و در نهایت به فردی منزوی تبدیل می‌شویم. تا اینجای قضیه، فقط خودمان ضرر می‌کنیم؛ ولی بعد از ازدواج، وضعیت کاملا فرق می‌کند، چون پای نفر دیگری هم در میان است.

خسیس بودن در زندگی مشترک

بعد از تشکیل خانواده، خسیس بودن یکی از طرفین، به شدت بر روابط زوجین و رابطه آن‌ها با یکدیگر تاثیر می‌گذارد؛ تا حدی که شاید به جدایی بینجامد؛ مگر آنکه هر دو نفر (زن و شوهر) مبتلا به مشکل خساست باشند تا بتوانند از بودن در کنار هم لذت ببرند.

مهم‌ترین مشکلات زندگی افراد خسیس با خانواده (همسر و فرزندان):- ناتوانی در برقراری ارتباط عاطفی؛ این افراد حتی نمی‌توانند از ساده‌ترین کلمات محبت‌آمیز برای بیان احساسات خود استفاده کنند. جالب اینکه اگر هم از این کلمات استفاده کنند، آزادی و آرامش در رفتارشان دیده نشده و همیشه حالتی از گرفتگی و ناراحتی در رفتار آن‌ها مشاهده می‌شود.

– به نظر آن‌ها خرید هر چیزی غیر ضروری است و بهتر است به جای آن در بانک پول پس‌انداز شود. خرید هدیه هم که اصلا محلی از اعراب ندارد و دور ریختن پول به حساب می‌آید. در مواقع اجبار هم پرداخت نقدی، بهتر از هر هدیه‌ای است.

– فاصله عمیقی در روابط زن و شوهر دیده می‌شود؛ سایه دائمی خساست در زندگی مشترک، باعث جدایی آن‌ها از هم می‌شود، چون یکی از طرفین نمی‌تواند نیاز‌های عاطفی و روحی- روانی طرف مقابل را برآورده کند. بگذریم از اینکه رفع نیاز‌های دیگر به طور کامل از یاد رفته است.

برخورد با فرد خسیس

– ارتباط زن و شوهر به بحث‌ها و رفع نیاز‌های مالی محدود می‌شود. در نهایت نیز برای رفع هر نیاز- پس از یک جدال طولانی – باید همه افراد خانواده از چهارچوبی که فرد خسیس تعیین می‌کند، پیروی کنند.

– والد یا والدین (بسته به اینکه کدام‌یک به بیماری خساست دچار باشند) همواره از رفتار‌ها و تلاش‌های فرزندشان در هر زمینه‌ای ناراضی هستند. این نارضایتی از مسائل درسی تا کار‌ها و رفتار‌های روزمره آن‌ها را شامل می‌شود. اما این والدین برخلاف والدین کمال گرا – که برای موفقیت فرزندشان هزینه کرده و آن‌ها را همراهی می‌کنند – هیچ تلاش و کمکی برای پیشرفت بیشتر فرزندشان نمی‌کنند و فقط توقع دارند.

با افراد خسیس اینگونه رفتار کنید(پرشین وی)

– مردان یا زنان خسیس هر مسئله‌ای را با مسائل مالی می‌سنجند و «پول و درآمد» مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده در زندگی آنهاست. مثلا معیار محبتشان، مبلغ، کیفیت یا نوع هدایای خریداری شده است، نه زیبایی این کار.

– تصمیم‌گیری برای خرید هر وسیله ساده‌ای برای منزل باید با اجازه زن یا شوهر خسیس باشد. برای صدور این اجازه هم باید همیشه دلیل قانع‌کننده‌ای وجود داشته باشد؛ دلیلی که بتواند فرد خسیس را قانع کند. به این ترتیب، طرف مقابل از هر خریدی منصرف می‌شود.

رفتار با شوهر خسیس

– رفتار‌ها آزادانه نیست؛ ترس از بروز واکنشی نامطلوب از سوی فرد خسیس بر همه رفتار‌ها و روابط سایه افکنده و آزادی عمل را از همه افراد خانواده – به ویژه همسر – سلب کرده است.

– این افراد در برآوردن نیاز‌های فردی‌شان هم امساک می‌کنند؛ تا حدی که سلامتی‌شان هم در معرض خطر قرار می‌گیرد.

به‌خاطر بسپاریم که بیماری فرد خسیس هیچ گاه درمان نمی‌شود

راهکار‌هایی برای رفتار با همسر خسیس

– اول از همه به‌خاطر بسپاریم که بیماری همسر خسیس ما هیچ گاه درمان نمی‌شود؛ بنابراین فقط باید تلاش کنیم تا رفتار او را تعدیل و ترمیم کنیم. درمان قطعی‌ای برای این بیماری وجود ندارد؛ فقط با این شیوه‌ها می‌شود با او مدارا کنیم:

– طبیعت افراد خسیس را باور کنید و بپذیرید که به بیماری خساست دچار هستند. این باور باعث می‌شود تا رفتار‌های آن‌ها برایتان قابل تحمل باشد.

– پیش از خرید هر وسیله‌ای برای منزل با همسرتان مشورت کنید. با وجود اختلاف نظر، مشورت کردن ضروری است تا پس از خرید با لجبازی او روبه رو نشویم. به این ترتیب، مانع از بروز جنجال می‌شویم.

– بعضی افراد مبتلا به خساست، تلاش می‌کنند تا این صفت نامناسب را اصلاح کنند. در این صورت با درک مشکل شان باید به آن‌ها کمک کنیم. نباید این افراد را مسخره کنیم یا دائم از آن‌ها ایراد بگیریم. بلکه باید کنارشان باشیم تا با کمک هم به تدریج بر مشکل غلبه کنیم.

خساست در خانواده

– افراد خسیس با وجودی که ممکن است سلیقه خوبی داشته باشند، اما برای خرید هر چیزی، ابتدا به مبلغ آن توجه می‌کنند؛ بنابراین به جای دلخور شدن یا مسخره کردن همسرتان، از او تشکر کنید.

– همین که او هزینه‌ای را بابت خرید چیزی پرداخت کرده، کافی است. تشکر شما نوعی تشویق برای تکرار این رفتار‌های مثبت و از بین رفتن برخی مشکلات رفتاری همسرتان است.

– زمانی که از رفتار همسرتان غمگین و عصبانی می‌شوید، ناراحتی تان را ابراز کنید، البته نه با دعوا و جنجال بلکه به او توضیح دهید که از رفتار‌های او ناراحت می‌شوید و خجالت می‌کشید. این توضیح و ابراز ناراحتی ما به شکل منطقی، تلنگری برای تجدیدنظر در رفتار‌های نامناسب اوست.

با افراد خسیس اینگونه رفتار کنید(پرشین وی)

زندگی با فرد خسیس

به دنبال انجام کار‌های ارزان یا رایگان با او باشید.

در موضوع رفتار با افراد خسیس اگر فرد خسیسی که با او ارتباط دارید دوست خوبی است یا عضوی از خانواده‌ی شما می‌باشد، دوری از او و قطع رابطه نمی‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شما باشد. حالا موضوع کاری که باید انجام دهید نیست بلکه آن فرد برایتان مهم است. می‌توانید برای فعالیت‌های رایگان با دوستان خسیس برنامه ریزی کنید.

باهم پارک بروید.

با هم آشپزی کنید.

به مکان‌های زیبا در اطراف شهر بروید.

در خانه باهم به تماشای تلویزیون بنشینید.

اگر می‌خواهید کاری با او انجام دهید که فکر نمی‌کنید بخواهد برای آن پولی بدهد می‌توانید آن را به عنوان هدیه به او بدهید. این کار به شما فرصت می‌دهد تا زمانی را در کنار فردی باشید که دوستش دارید بدون اینکه پول برایتان مشکل ساز شود.

با افراد خسیس این گونه رفتار کنید

منبع: پرشین وی

برچسب ها: خسیس ، افراد ، رفتار ، خسیسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار