تصاویر ۲ خودروی کراس‌اوور پرطرفدار بازار ایران
کد خبر: ۲۶۳۱۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 November 21    -    ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
قصد داریم دو رقیب چینی و پرطرفدار کشورمان، هایما S۷ پلاس و ام وی ام X۵۵ پرو را با یکدیگر مقایسه و مشخصات فنی، طراحی ظاهری و امکانات رفاهی‌شان را حلاجی کنیم.

 قصد داریم دو رقیب چینی و پرطرفدار کشورمان، هایما S۷ پلاس و ام وی ام X۵۵ پرو را با یکدیگر مقایسه و مشخصات فنی، طراحی ظاهری و امکانات رفاهی‌شان را حلاجی کنیم.

 
 

یکی از برتری‌های ام وی ام ایکس ۵۵ پرو، طراحی ظاهری زیبایی است که نسبت به محصول ایران خودرو دارد. خوشبختانه مدیران خودرو پس از نسخه قبلی این کراس اوور سعی کرد تغییرات قابل قبولی روی بدنه و المان‌های ظاهری آن اعمال کند و موفق عمل نمود. با این اوصاف طبیعی است که مشتریان از نظر ظاهری به سمت خرید MVM X۵۵ Pro متمایل شوند نه هایما اس ۷ پلاس!

تصاویر ۲ خودروی کراس‌اوور پرطرفدار بازار ایران

نقطه ضعف هایما S۷ پلاس در طراحی ظاهری، قدیمی بودن آن است. متاسفانه مهندسان طراحی ظاهری این خودرو را حدود ۹ سال پیش انجام داده‌اند و طبیعتا نسبت به رقیب ام وی ام ایکس ۵۵ پرو کاستی‌هایی دارد و زبان طراحی‌اش کلاسیک محسوب می‌شود. شاسی بلند مدیران خودرو سال گذشته وارد بازار شده و از زبان طراحی جدید این شرکت بهره می‌برد.

وضعیت نمای داخلی کابین هم به همین صورت خواهد بود. برای مثال می‌توان به داشبورد زیبا و مدرن ام وی ام X۵۵ پرو اشاره کرد که نسبت به داشبورد خودروی رقیب چهره جذاب‌تری به خودرو بخشیده است. در خصوص متریال و مواد به کار رفته درون کابین نقاط مشترک زیاد و تفاوت‌ها اندک و نادر به نظر می‌رسد. البته باز هم گوی سمت میدان مدیران خودرو است.

ردیف سرنشینان عقب هر دو کراس اوور چینی بازار طوری است که فضای اندکی دارد و به احتمال زیاد این افراد بلندقامت هستند که از نشستن روی صندلی‌های عقب اذیت می‌شوند. یکی دیگر از نقاط ضعف هایما اس ۷ پلاس، ظرفیت کم صندوق عقب آن است. ظرفیت ۴۰۰ لیتری این صندوق دور از انتظار بوده و متاسفانه ام وی ام ایکس ۵۵ پرو نیز با ظرفیت ۳۷۰ لیتری حتی از رقیب چینی خود کمتر گنجایش بار دارد.

نگاهی به مشخصات فنی ام وی ام X۵۵ پرو و هایما S۷ پلاس

شاید بتوان گفت که کراس اوور جذاب ایران خودرو، هایما S۷ پلاس از نظر مشخصات فنی بهتر از کراس اوور مدیران خودرو است. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوشارژ تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را تولید کند. همچنین نیروی محرکه این خودرو از طریق یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به محور جلو انتقال می‌یابد.

اما MVM X۵۵ پرو مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که می‌تواند قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را تولید کند و مجموع نیرو محرکه را از طریق یک گیربکس سی وی تی با ۹ دنده مصنوعی به محور جلو منتقل کند. تنها نکته مثبت این گیربکس نقاط ضعفی است که مدیران خودرو آنها را تبدیل به نقطه قوت کرده است.

تصاویر ۲ خودروی کراس‌اوور پرطرفدار بازار ایران

البته در نظر داشته باشید که هایما S۷ Plus اگرچه وضعیت فنی روی کاغذ بهتری از رقیب خود دارد، اما در عوض سنگین‌تر بوده و همین سبکی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو می‌تواند توان پایین موتورش را جبران کند. به طور رسمی نه، ولی غیر رسمی مشاهده شده که محصول مونتاژی ایران خودرو می‌تواند در عرض ۱۰ الی ۱۰.۵ ثانیه از سکون مطلق به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، در حالی که این رقم برای محصول مونتاژی مدیران خودرو به ۱۱ ثانیه می‌رسد.

در مجموع همان‌طور که ملاحظه کردید، هایما اس ۷ پلاس کمی چابک‌تر از ام وی ام است، ولی این تفاوت اندک به نظر می‌رسد. همچنین هایما به لحاظ نرمی از رقیب خود بهتر ظاهر شده و می‌تواند در ردیف عقب به کمک صندلی‌هایش جلوی ضربات سنگین را بگیرد.

 

تصاویر ۲ خودروی کراس‌اوور پرطرفدار بازار ایران

یکی از نقاط ضعف ام وی ام X۵۵ پرو سیستم تعلیق غیر مستقل این خودرو است. متاسفانه به دلیل داشتن چنین سیستم تعلیقی این خودرو با ضعف در هندلینگ و پایداری خودرو روبه‌رو شده است. اگر از مسیرهای منحنی شکل با سرعت عبور کنید متوجه این نکته خواهید شد. ولی این موضوع‌ها در هایما S۷ پلاس اندکی بهبودیافته و تعادل و پایداری مناسبی به وجود آورده است.

نگاهی به امکانات رفاهی هایما S۷ پلاس و ام وی ام X۵۵ پرو

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خودرویی، آپشن‌های رفاهی آن است. به طور کلی هایما اس ۷ پلاس و ام وی ام ایکس ۵۵ پرو از نظر سطح امکانات رفاهی و آپشن‌ها تفاوت چندان زیادی با یکدیگر ندارند و تنها برخی موارد در هایما S۷ بیشتر از رقیب مدیران خودرویی خود است. امکانات رفاهی ام وی ام X۵۵ پرو به شرح زیر است:

کروز کنترل، سانروف، تودوزی چرمی، دوربین عقب، حسگر پارک عقب، صفحه کیلومتر دیجیتال ۷ اینچی، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت، نمایشگر لمسی مالتی مدیا ۱۰.۲۵ اینچی، پورت‌ USB برای ردیف جلو و عقب، شش بلندگو، پایش فشار باد تایرها TPMS، آینه‌های کناری تاشونده برقی با گرم کن، اتولایت یا چراغ خودکار، چراغ‌های LED، ترمز پارک برقی با اتوهلد، کنترل کشش و کنترل پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی، سامانه کنترل سرعت در سرازیری، ترمز کمکی، چهار کیسه هوای جلو و جانبی جلو، تنظیم شش حالته برقی صندلی راننده با تنظیم برقی چهار حرکته گودی کمر، گرمکن صندلی‌های جلو، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک با پنل لمسی، دوربین ۳۶۰ و دوربین عقب.

امکانات اضافی هایما اس ۷ پلاس ایران خودرو عبارتند از: نمایشگر مولتی مدیا لمسی ۸ اینچی، تنظیم برقی ۸ حالته صندلی راننده و سنسور باران. سایر موارد با یکدیگر یکسان هستند.

با تمام این اوصافی که برای دو محصول کراس اوور ایران خودرو و مدیران خودرو برشمردیم به نظر می‌رسد خرید هر یک از این دو بستگی تامی با سلیقه مشتریان دارد. اغلب مشخصات این دو خودرو نزدیک به یکدیگر است و تنها تفاوتی که بسیار واضح است، تفاوت در ظاهر خواهد بود. این اختلاف به حدی است که به احتمال زیاد مشتریان ترجیح می‌دهند ام وی ام ایکس ۵۵ پرو را در نسخه اکسلنت اسپرت خریداری کنند.

از طراحی ظاهری که بگذریم، هایما S۷ پلاس از نظر شتاب و چابکی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی خودرویی بهتر است. نکته مهم بعدی بازار خرید و فروش بهتر محصول ایران خودرو است. بنابراین اگر فروش خودرو برایتان مهم‌تر است بد نیست به فکر بازار کارکرده بهتر هایما ایران خودرو باشید.

هندلینگ و پایداری بهتر، سواری لذت‌بخش‌تر و مصرف سوخت بیشتر از جمله ویژگی‌های هایما اس ۷ پلاس خواهد بود. همچنین در طول زمان استهلاک این خودرو بیشتر خواهد شد. در مجموع این‌طور جمع‌بندی کنیم که هم هایما S۷ پلاس و هم ام وی ام X۵۵ پرو در رده قیمتی خود جزو گزینه‌های مونتاژی خوبی محسوب می‌شوند.

گجت نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
1
9
ورود خودرو را آزاد کنید بعد ببینیم چی پر طرفداره! اگرنه بنجل چینی و طرفدار؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار