تصمیم جنجالی کاپیتان انگلیس برای بازی ایران
کد خبر: ۲۶۳۱۲۳
تاریخ انتشار: 2022 November 21    -    ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
تیم ملی فوتبال انگلیس در نخستین دیدار خود در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز به مصاف ایران می‌رود. این بازی از ساعت ۱۶:۳۰ آغاز می‌شود.

تیم ملی فوتبال انگلیس در نخستین دیدار خود در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز به مصاف ایران می‌رود. این بازی از ساعت ۱۶:۳۰ آغاز می‌شود.

 

یکی از اتفاقات حاشیه‌ای این بازی، تصمیم «هری کین» کاپیتان تیم ملی انگلیس برای بستن بازوبند OneLove در حمایت از همجنسگرایان است. این تصمیم در روزهای گذشته جنجال زیادی به پا کرد چرا که فیفابا بستن این بازوبند در جام جهانی مخالفت کرده است.

هری کین روز گذشته در نشست خبری پیش از بازی با ایران گفت: به وضوح اعلام کرده‌ایم که می‌خواهیم بازوبند را ببندیم. من می دانم که اتحادیه فوتبال انگلیس با فیفا صحبت می‌کند و تا زمان بازی آنها تصمیم خود را خواهند گرفت.

این در حالی است که به نوشته نشریات انگلیس، این تصمیم ممکن است با جریمه اتحادیه انگلیس و همینطور هری کین روبرو بشود. «دیلی میل» در این ارتباط اظهار نگرانی کرد که هری کین ممکن است به خاطر این اقدام، از داور مسابقه با ایران کارت زرد بگیرد و در نهایت محروم بشود.

تصمیم جنجالی کاپیتان انگلیس برای بازی ایران

این نگرانی‌ها از این جهت افزایش یافته که هری کین در صورت گرفتن دومین کارت زرد در بازی مقابل آمریکا، بازی سوم انگلیس با ولز را در جام جهانی از دست بدهد.

مدیران فوتبال انگلیس به دنبال شفاف سازی از فیفا در مورد مجازات‌هایی هستند که در صورت رعایت تصمیم خود ممکن است اعمال شود.

فیفا قوانین دقیقی در مورد لباس‌های استفاده شده توسط بازیکنان در طول مسابقات دارد و پوشیدن بازوبند کین با مقررات آنها مطابقت ندارد.

اتحادیه فوتبال انگلیس به دلیل نقض قوانین فیفا انتظار جریمه را دارد، اما احتمال جریمه شدن کین - مسلماً مهمترین بازیکن انگلیس - و در نتیجه محرومیت، سناریویی است که بدنه حاکمه فوتبال انگلیس نگران آن است.

«گرت ساوتگیت» سرمربی انگلیس هم پیش از بازی با ایراین گفت: می دانم که صحبت‌هایی در جریان است. تعدادی از کشورهای اروپایی صحبت کرده‌اند. ما موضع خود را روشن کرده‌ایم، بنابراین امیدوارم همه چیز قبل از بازی حل شود.

علاوه بر انگلیس، بازیکنان کشورهای دیگر از جمله هلند و آلمان هم تصمیم به بستن این بازوبند دارند و بازیکنان آنها هم طی روزهای اخیر اظهار نظرهای مختلفی داشته‌اند.

همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار