تصویر نوجوانی که زمانی چاق‌ترین پسر جهان بود
کد خبر: ۲۶۳۰۵۴
تاریخ انتشار: 2022 November 21    -    ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱
آریا پرمانا (Arya Permana) اهل اندونزی، نوجوانی که زمانی چاق ترین پسر جهان نامیده می‌شد، پس از کاهش بیش از نیمی از وزن بدن خود، تغییر ظاهر چشمگیری داشته است و حتی به او لقب خوش تیپ داده‌اند.

آریا پرمانا (Arya Permana) اهل اندونزی، نوجوانی که زمانی چاق ترین پسر جهان نامیده می‌شد، پس از کاهش بیش از نیمی از وزن بدن خود، تغییر ظاهر چشمگیری داشته است و حتی به او لقب خوش تیپ داده‌اند. او آنقدر چاق بود که زیر دوش حمام جا نمی شد و برای استحمام باید بیرون از خانه در استخری که مخصوص او ساخته شده بود خودش را می شست. اما پس از شروع یک رژیم غذایی شدید و تمرین روتین با یک مربی شخصی مشهور، این نوجوان ۱۶ ساله اکنون به وزن مناسب سنش رسیده است.

 

یکی از نمایندگان اندونزی دِدی مولیادی (Dedi Mulyadi) که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ با آریا به دلیل جثه بزرگش ملاقات کرد، تصاویری از این دگرگونی را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک گذاشت. آریا ۹ ساله در آن زمان در سنگین ترین وزن خود یعنی ۱۹۰ کیلوگرم بود که از وزن یک بچه فیل آفریقایی سنگین تر است.

دِدی در اینستاگرام خود گفت که آریا را هنگام دریافت درمان پزشکی در بیمارستان ملاقات کرده است و او در حال بازی پلی استیشن همراه با پدر و مادرش روی تخت بیمارستان دراز کشیده بود.

 

تصویر نوجوانی که زمانی چاق‌ترین پسر جهان بود

تصویر دیگری که دِدی به اشتراک گذاشته آریا جوان را در حال آماده شدن برای شستن توسط مادرش در استخری که مخصوص او در باغچه پشتی خانه ساخته شده است، نشان می دهد.

عکس آخر عکس های جدید آریا هستند. به نظر می رسد او وزن مناسبی برای یک نوجوان ۱۶ ساله دارد و در حالی که دستاوردهای خود را به نمایش می گذارد، مشت هایش را گره می کند.

تصویر نوجوانی که زمانی چاق‌ترین پسر جهان بود

دِدی نوشت: «در ۱۲ جولای ۲۰۱۶، یک بار با آریا پرمانا که در بیمارستان حسن سادیکین، باندونگ تحت درمان بود، ملاقات کردم. آریا در آن زمان ۱۹۰ کیلوگرم وزن داشت حالا بدن آریا به طور کلی مثل بچه ها به حالت عادی برگشته است. این بچه با عینک خوش تیپ به نظر می رسد. سالم باش پسرم، آینده ای روشن در انتظار توست.»

 

تصویر نوجوانی که زمانی چاق‌ترین پسر جهان بود

آریا توسط مربی شخصی مشهور و بدنساز آدی رای (Ade Rai) متحول شد. رای که بیش از ۶۰۰,۰۰۰ دنبال کننده در اینستاگرام دارد، از سال ۲۰۱۶ همکاری با آریا را آغاز کرد. او ویدیویی از آریا از اولین ملاقاتش و حالا منتشر کرد.

رای در آن زمان گفت: «من فقط از او حمایت می کنم. او ورزش را دوست دارد. وقتی هنوز خیلی چاق بود فوتبال را دوست داشت. نوعی حمایتی که می توانم از او انجام دهم این است که با والدینش در مورد اهمیت رعایت یک رژیم غذایی خوب و انگیزه آنها برای حمایت از آریا در ارتباط باشم. آریا اکنون نماد امید است. مردم اکنون می گویند که حتی آریا هم می تواند وزن کم کند، پس چرا من نتوانم؟»

تصویر نوجوانی که زمانی چاق‌ترین پسر جهان بود

تصویر نوجوانی که زمانی چاق‌ترین پسر جهان بود

آریا علاوه بر ورزش و رژیم غذایی، تحت عمل جراحی چاقی نیز قرار گرفت تا سایز معده‌اش را کاهش دهد و اشتهای زیادش را مهار کند. امروز او حدود ۸۷ کیلوگرم وزن دارد که کمتر از نیمی از وزنی است که در سنگین ترین زمان خود داشت.

والدین آریا گفتند که اشتهای او در سال ۲۰۱۴ پس از اینکه هشت ساله شد از کنترل خارج شد. تنها در دو سال، او لقب «چاق ترین پسر جهان» را به خود اختصاص داد. پدرش آده سومانتری گفت که درمان پزشکی، رژیم غذایی و تمرینات ورزشی سخت به تغییر پسرش کمک کرده است.

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار