تفاوت علائم حمله قلبی با رفلاکس معده چیست؟
کد خبر: ۲۶۳۰۳۵
تاریخ انتشار: 2022 December 08    -    ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
نیمی از کسانی که دچار حمله قلبی شده اند علائم جزئی داشته یا اصلاً علائمی نداشته اند و به دنبال مراقبت‌های پزشکی جدی نبوده اند. از طرفی بسیاری از افراد دچار رفلاکس معده به مری (GERD) می‌شوند. مشکل این است که حمله قلبی و رفلاکس معده علائم مشابهی مانند درد قفسه سینه دارند و رفلاکس نیز نشانه اولیه حمله قلبی است.

تفاوت علائم حمله قلبی با رفلاکس معده چیست؟

تفاوت علائم حمله قلبی با رفلاکس معده چیست؟«تابناک با تو» - نیمی از کسانی که دچار حمله قلبی شده اند علائم جزئی داشته یا اصلاً علائمی نداشته اند و به دنبال مراقبت‌های پزشکی جدی نبوده اند. از طرفی بسیاری از افراد دچار رفلاکس معده به مری (GERD) می‌شوند. مشکل این است که حمله قلبی و رفلاکس معده علائم مشابهی مانند درد قفسه سینه دارند و رفلاکس نیز نشانه اولیه حمله قلبی است. بنابراین، برای بسیاری دشوار است که آن‌ها را از هم تشخیص دهند.

تفاوت علائم حمله قلبی با رفلاکس معده چیست؟

درد قفسه سینه پس از خوردن یک وعده غذایی سنگین باعث می‌شود جریان خون از قلب برای هضم منحرف شود. افرادی که دچار حمله قلبی می‌شوند اغلب بر این باورند که این فقط سوزش سر دل است و برخی حتی به خوردن یک آنتی اسید اکتفا می‌کنند.

اگر مشکل مربوط به سیستم گوارشی مانند رفلاکس معده باشد، درد قفسه سینه به دنبال خوردن غذا‌های محرک مانند یک وعده غذایی تند تشدید می‌شود.

اسید معده به سمت مری حرکت می‌کند و طعم ترش را در دهان ایجاد می‌کند. با این حال، این علائم نباید به عنوان رفلاکس معده یا در نظر گرفته شود.

علائم در قفسه سینه مربوط به حمله قلبی

تفاوت علائم حمله قلبی با رفلاکس معده چیست؟

درد قفسه سینه مربوط به حمله قلبی با سفتی، سوزش یا احساس فشار در قفسه سینه همراه است. این درد ممکن است به پشت، گردن، فک یا بازو‌ها بزند و بعد از ورزش بدتر شود. در کنار این علائم در قفسه سینه، سرگیجه، تعریق، حالت تهوع، مشکل در تنفس یا داشتن ضربان نامنظم نیز ممکن است مشهود باشد.

اگر از دیابت، چاقی یا کلسترول بالا رنج می‌برید، سیگاری هستید یا سابقه خانوادگی مشکلات قلبی دارید، قطعا نباید این علائم را نادیده بگیرید.

سن یکی دیگر از عوامل مهم است و در صورت داشتن سن بالای ۴۵ سال و درد قفسه سینه یا سوزش سر دل، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

زمان درد

زمان سوزش سر دل یکی دیگر از عناصر کلیدی است. درد قفسه سینه معمولاً ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا کاهش یابد و اگر علامت حمله قلبی باشد، این مدت طولانی‌تر خواهد بود. رفلاکس اسید یا سوزش سر دل از طرف دیگر می‌تواند ساعت‌ها ادامه داشته باشد.

علائم حمله قلبی در زنان و سالمندان

تفاوت علائم حمله قلبی با رفلاکس معده چیست؟

کارشناسان هشدار می‌دهند که علائم حمله قلبی ممکن است با علائم رایج در زنان و سالمندان متفاوت باشد.

زنان بیشتر دچار حالت تهوع، خستگی و در کل احساس بی حالی پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، افراد مسن ممکن است احساس ضعف، تنگی نفس و به طور کلی احساس بیماری را در این شرایط تجربه کنند.

شایع‌ترین علائم حمله قلبی

تفاوت علائم حمله قلبی با رفلاکس معده چیست؟

در اینجا برخی از رایج‌ترین علائم حمله قلبی ذکر شده است:

– درد قفسه سینه؛ احساس فشار، سنگینی، فشردگی قفسه سینه
– درد در سایر قسمت‌های بدن؛ پخش شدن درد از قفسه سینه به بازوها، فک، گردن، پشت و شکم
– احساس سبکی سر یا سرگیجه
– تعریق
– تنگی نفس
– احساس تهوع یا استفراغ
– احساس شدید اضطراب (شبیه به حمله پانیک)
– سرفه یا خس خس سینه

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار