کاهش وزن با پرخاصیت‌ترین میوه جهان
کد خبر: ۲۶۲۹۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 November 20    -    ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
 انبه یکی از پرخاصیت‌ترین میوه‌های جهان است که با طرز صحیح مصرف آن می‌توانید لاغری و کاهش وزن را با آن تجربه کنید.

 انبه یکی از پرخاصیت‌ترین میوه‌های جهان است که با طرز صحیح مصرف آن می‌توانید لاغری و کاهش وزن را با آن تجربه کنید.

 

 

کاهش وزن با پرخاصیت‌ترین میوه جهان
 

انبه یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های مناطق استوایی است و به‌ دلیل خواص فراوان درمانی و زیبایی که دارد، لقب پرخاصیت‌ترین میوه جهان را به خود اختصاص داد.

میوه پر از خاصیت انبه حاوی مقدار قابل توجهی از انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی است که حس سیری و رفع گرسنگی را به افراد انتقال می‌دهد و برای کنترل اشتها فوق العاده است. از طرفی انبه به دلیل داشتن فیبر کارکرد گوارشی بدن را افزایش می‌دهد و همین افزایش موجب سوزاندن کالری های اضافی و کمک به کاهش وزن می‌شود.

تاثیر انبه در کاهش وزن

در انبه مقدار قابل توجهی فولیت، ویتامین A، ویتامین B۶ و ویتامین C وجود دارد که باعث می‌شود این میوه را بسیار مغذی بدانند. استفاده از انبه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا این میوه سرشار از فیبر است و چگالی انرژی آن (نسبت کالری بر گرم) کم است. تابستان فصل انبه است، پس باید آگاه باشید که در صورت مصرف آن، اضافه وزن یا کاهش وزن پیدا می‌کنید و این اضافه و کم شدن وزن شما توسط انبه بستگی به میزان مصرف آن دارد.

خاستگاه درخت انبه (منگیفرا) جنوب آسیا است؛ هند، چین و تایلند بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انبه‌اند. انبه فقط به خاطر قند طبیعی موجود در آن مفید نیست، بلکه در کنار طعم دلپذیر استوایی خود دارای مواد مغذی بسیاری است.

بسیاری از مردم استفاده از انبه را محدود کرده‌اند، زیرا گمان می‌کنند که استفاده روزانه از انبه باعث افزایش وزن آن‌ها می‌شود. بر اساس تحقیقات انبه فاقد چربی، کلسترول و نمک است و برای بدن بسیار مفید؛ اما به این معنی نیست که استفاده بیش از حد از این میوه ضرری ندارد.

فواید درمانی انبه

همانند هر ماده غذایی دیگری که موجب افزایش وزن می‌شود، استفاده بی رویه از انبه هم تناسب بدن را به هم می‌ریزد اما این تصور که انبه در هر صورت موجب افزایش وزن می‌شود، غلط است و در صورت کنترل مصرف مشکلی پیش نمی‌آید. انبه در صورتی که به صورت محدود مصرف شود، به کاهش وزن کمک می‌کند.

انبه حاوی ویتامین A، C، آهن، مس و مقدار زیادی پتاسیم است که برای بدن بسیار مفید است. همچنین قند خون را بالا می‌برد و باعث می‌شود در طول روز سرحال و پرانرژی باشید. البته باید به مقدار مصرف توجه داشته باشید، زیرا مصرف نادرست می‌تواند موجب نفخ و مشکلات گوارشی شود.

یک انبه متوسط ۲۰۰ گرمی ۱۵۰ کالری دارد و حاوی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، پروتئین و چربی است. استفاده از انبه به دلیل حس تازگی و سرحالی که ایجاد می‌کند، نیم ساعت قبل از کار توصیه می‌شود. هندی‌ها انبه را بعد از وعده غذایی مصرف می‌کنند، که در این صورت کالری بیشتری جذب بدن می‌شود.

چطور با انبه کاهش وزن را تجربه کنیم؟

بهترین زمان مصرف انبه پیش از ظهر و یا هنگام غروب است (به عنوان میان وعده). تحقیقات نشان می‌دهد به‌طور کلی کاهش وزن کسانی که میوه را در وعده غذایی خود دارند، سریع‌تر از کسانی است که میوه مصرف نمی‌کنند.

طبق یک تحقیق، به ازای مصرف هر ۱۱۰ گرم میوه در روز شاهد ۴۲۰ گرم کاهش وزن خواهید بود (البته پس از یک دوره شش ماهه). غذاهایی که چگالی انرژی کمی دارند کاهش وزن را تسریع می‌کنند، زیرا کالری کمی از طریق آن‌ها وارد بدن می‌شود.

چگالی انرژی انبه ۶/۰ کالری بر گرم است پس بهتر است ظرف غذای خود را با انبه و مواد مغذی مانند آن پر کنید تا به کاهش وزن نزدیک شوید.

انبه به دلیل وجود فیبر احساس سیری ایجاد می‌کند و جذب مواد مضر مانند کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها را کاهش می‌دهد. هر وعده انبه ۶/۲ گرم فیبر دارد؛ یعنی حدود ۱۰ درصد از نیاز روزانه را شامل می‌شود. با مصرف انبه به تنهایی نمی‌توانید انتظار کاهش وزن را داشته باشید، بلکه باید در کنار آن غذای خود را کم و فعالیت‌تان را زیاد کنید.

برای ۴۵۰ گرم کاهش وزن باید ۳۵۰۰ کالری بسوزانید. استفاده از انبه و سبزیجات با چگالی انرژی کم فقط می‌تواند با القای احساس سیری به کاهش وزن شما کمک کند، پس در واقع خوردن انبه به دلیل ایجاد حس سیری و کاهش مصرف غذا راهی است برای تسریع کاهش وزن شما در صورتی که همراه با ورزش و رعایت نکات رژیم لاغری باشد.

نمناک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
0
0
کیلویی چنده؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار