۵توصیه برای بهبود «زخم»
کد خبر: ۲۶۲۸۲۶
تاریخ انتشار: 2022 November 18    -    ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
برای بهبود زخم، از وعده‌های غذایی سالم و متعادل که شامل مقادیر مناسب مواد غذایی از همه گروه‌های غذایی مانند پروتئین، میوه، سبزیجات، لبنیات و غلات است، استفاده کنید.

همه ما «زخم» را تجربه کرده‌ایم؛ بیشتر زخم‌ها در افراد سالم هنگامی که تمیز و عاری از عفونت باشند، به سرعت بهبود می‌یابند، اما برخی زخم‌ها نیز برای بهبودی به مداخله پزشکی نیاز دارند. برای بهبودی سریع‌تر زخم می‌توان یکسری نکات تغذیه‌ای را مورد توجه قرار داد.

 

 

 همه ما زخم  را تجربه می‌کنیم. بیشتر زخم‌ها در افراد سالم هنگامی که تمیز و عاری از عفونت باشند، به سرعت بهبود می‌یابند. در حالی که انواع دیگر زخم‌ها جدی‌تر هستند و اغلب به مداخله پزشکی نیاز دارند. خوشبختانه انتخاب مواد غذایی سالم با تأمین انرژی، ویتامین، مواد معدنی و پروتئین لازم به بهبودی این زخم‌ها کمک می‌کند.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، مصرف برخی مواد غذایی می‌تواند به بهبود سریع‌تر زخم کمک کند که در ادامه می‌آید:

- برای بهبود زخم، از وعده‌های غذایی سالم و متعادل که شامل مقادیر مناسب مواد غذایی از همه گروه‌های غذایی مانند پروتئین، میوه، سبزیجات، لبنیات و غلات است، استفاده کنید.

- سبزیجات و میوه‌های سرشار از ویتامین C مانند توت فرنگی یا اسفناج را مصرف کنید. برای دریافت روی کافی، غلات کامل را انتخاب کرده و موادغذایی پروتئینی مانند تخم مرغ، گوشت، لبنیات یا غذاهای دریایی مصرف کنید. برخی از زخم‌ها ممکن است نیاز به مصرف بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی خاص برای بهبود داشته باشند. قبل از شروع مکمل‌ها با کارشناس تغذیه مشورت کنید.

- در هر وعده غذایی یا میان وعده یک منبع پروتئین مصرف کنید. یک منوی نمونه ممکن است شامل تخم مرغ برای صبحانه، خوراک لوبیا یا عدسی برای ناهار، ماست یا پنیر برای میان وعده و خوراک مرغ یا گوشت کبابی برای شام باشد.

- آب زیاد بنوشید.

  • مبتلایان به دیابت برای کنترل زخم‌شان، باید سطح قند خون را کنترل کنند تا از پیشرفت زخم‌ها جلوگیری کرده و بهبودی حاصل شود.
  • ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار