راهکارهای ساده برای اینکه پولی برای دندانپزشکی هزینه نکنید
کد خبر: ۲۶۲۷۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2022 November 20    -    ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
تغییر عادات غذایی و روی آوردن به یک رژیم غذایی سالم همواره به تقویت سلامت شما کمک می‌کند. مطالعه‌ی جدیدی که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است نشان می‌دهد که تغییر در رژیم غذایی، بسته به وضعیت فعلی پوسیدگی دندان، می‌تواند از پوسیدگی بیشتر آن جلوگیری یا حتی روند آن را معکوس کند.

راهکارهای ساده برای اینکه پولی برای دندانپزشکی هزینه نکنیداختصاصی تابناک باتو ــ به همه ما گفته شده است که برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، مسواک بزنیم و نخ دندان بکشیم. با این حال، پوسیدگی دندان یک مشکل بسیار رایج است. در ادامه 8 راهکار ساده پیشنهاد شده است که می تواند به راحتی از پوسیدگی دندان های شما جلوگیری کند و شما را از درد دندان و خرج های بالای دندانپزشکی خلاص کند!

8 راهکار ساده برای اینکه پولی برای دندانپزشکی خرج نکنید!

1. عادات غذایی خود را تغییر دهید

تغییر عادات غذایی و روی آوردن به یک رژیم غذایی سالم همواره به تقویت سلامت شما کمک می کند. مطالعه ی جدیدی که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است نشان می دهد که تغییر در رژیم غذایی، بسته به وضعیت فعلی پوسیدگی دندان، می تواند از پوسیدگی بیشتر آن جلوگیری یا حتی روند آن را معکوس کند. مصرف محصولات غنی از قند منجر به پوسیدگی دندان می شود. با این حال، اگر عادات غذایی خود را تغییر دهید، ممکن است هرگز با چنین مشکلی مواجه نشوید.

همچنین کلسیم بیشتری مصرف کنید. کلسیم جزء اصلی ساختمان استخوان ها و دندان های شما است. هر روز لبنیات (شیر، ماست، خامه ترش و پنیر) مصرف کنید.

نوشیدنی های فاقد شیرینی بنوشید. از نوشیدن نوشابه، آب میوه و نوشابه های گازدار خودداری کنید. می توانید آب، اسموتی های میوه ای و چای بدون شیرینی را امتحان کنید. آب اثرات بسیار خوبی از جمله افزایش میزان هیدراتاسیون و میزان بزاق را برای بدن شما به همراه خواهد داشت.

 

2. آدامس بدون قند بجوید

ممکن است طعنه آمیز به نظر برسد، اما جویدن آدامس بدون قند می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کند. به بیان ساده، جویدن آدامس، سلول های دهان شما را برای ترشح بیشتر بزاق تحریک می کند که می تواند به طور طبیعی بقایای غذا را در دهان شما از بین ببرد، اسیدها را خنثی و با بیماری ها مبارزه کند.

بزاق دهان همچنین می تواند به تقویت مینای دندان شما کمک کند. اگر داروهایی مصرف می کنید که باعث خشکی دهان شما می شوند، آدامس های بدون قند می توانند به حل این مشکل کمک کنند.

8 راهکار ساده برای اینکه پولی برای دندانپزشکی خرج نکنید!

3. مسواک خود را مرتب تمیز و تعویض کنید

مهم ترین وسیله ای که برای تمیز کردن دندان ها استفاده می کنیم چیست؟ درست است! مسواک. با این حال، تعداد کمی از مردم می دانند که انتخاب مسواک مناسب چقدر مهم است.

همیشه یک مسواک با سختی متوسط انتخاب کنید و مطمئن شوید که موهای آن می تواند به شکاف دندان های آسیاب شما برسد؛ جایی که باقیمانده غذا بعد از غذا خوردن می تواند پنهان شود.

از روکش برای مسواک خود استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است به رشد میکروارگانیسم ها و باکتری ها بر روی مسواک شما کمک کنند. در عوض، فقط مسواک خود را بعد از هر بار استفاده با آب بشویید و بگذارید تا در هوا خشک شود. مسواک خود را در سرویس بهداشتی قرار ندهید؛ زیرا باکتری های موجود در هوای سرویس بهداشتی می توانند به راحتی بر روی مسواک شما رشد کنند. همچنین مسواک خود را مرتباً عوض کنید؛ زیرا موهای آن با گذشت زمان و استفاده از بین می رود.

4. از یک روال اولیه مراقبت از دندان پیروی کنید

ممکن است به نظر توصیه ناآشنایی به نظر برسد، اما این کار واقعا جواب می دهد. به گفته محققان، 58 درصد از مردم اصلا از نخ دندان استفاده نمی کنند و 38.1 درصد هرگز از دهانشویه استفاده نکرده اند. اگر می خواهید از دندان های خود در برابر پوسیدگی زودهنگام محافظت کنید، مراحل زیر را در برنامه مراقبت از دندان خود در صبح و قبل از رفتن به رختخواب بگنجانید.

دندان های خود را دو بار در روز به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید. سعی کنید تمام سطوح دندان های خود را مسواک بزنید و تا دورترین گوشه ها را نیز تمیز کنید.

8 راهکار ساده برای اینکه پولی برای دندانپزشکی خرج نکنید!

از نخ دندان استفاده کنید. گاهی اوقات حتی مسواک زدن به خوبی نخ دندان کشیدن کار نمی کند. از نخ دندان برای بیرون آوردن مواد غذایی باقیمانده از زیر لثه ها استفاده کنید.

از دهانشویه استفاده کنید. هر دهانشویه ای اثر ضد باکتریایی دارد و به شما کمک می کند تا از شر باکتری های باقی مانده در دهان خلاص شوید.

5. به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

ما می دانیم که مراجعه منظم به دندانپزشک خوشایند نیست، اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. مهم نیست که چقدر خوب مسواک بزنید یا نخ دندان بکشید، همیشه مناطقی وجود دارند که دسترسی به آنها سخت است.

دندانپزشک می تواند نزدیک خط لثه در پشت و جلوی دندان های شما را تمیز کند تا هرگونه پلاک و جرم را از بین ببرد. تمیز کردن منظم یک گام بسیار مهم در مبارزه با پوسیدگی دندان است. بسیاری از مردم می گویند که از تمیز کردن و احساس صاف دوست داشتنی دندان های خود پس از آن لذت می برند. اطمینان حاصل کنید که حداقل یک بار در سال به دندانپزشک خود مراجعه می کنید.

8 راهکار ساده برای اینکه پولی برای دندانپزشکی خرج نکنید!

6. مکمل ها و ویتامین ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

ما قبلاً درباره حذف شیرینی ها و آب نبات ها از رژیم غذایی شما صحبت کرده ایم، اما یک کار دیگر وجود دارد که می توانید برای کمک به ترشح بیشتربزاق خود در مبارزه با پلاک دندان انجام دهید. شما می توانید با افزودن ویتامین به رژیم غذایی خود از دندان های خود در برابر پوسیدگی حفاظت کنید.

قند برای دندان‌های شما بسیار مضر است. بنابراین خوردن غذاهای شیرین و چسبناک مانند ژله گزینه خوبی برای داشتن دندان‌های سالم نیست. هر بار که مواد شیرین می خورید تا 20 دقیقه بعد از مصرف، دندان هایتان در خطر حمله باکتری ها است. پس سعی کنید بعد از خوردن شیرینی دندان هایتان را مسواک بزنید.

غذاهای سبوس دار بخورید. این غذاها حاوی مقدار زیادی ویتامین B و آهن هستند. علاوه بر این، غلات کامل حاوی منیزیم هستند؛ ماده معدنی که به جذب کلسیم و تقویت دندان ها کمک می کند.

اگر می خواهید ویتامین D بیشتری از وعده های غذایی خود دریافت کنید، غذاهای دریایی بیشتری بخورید. ماهی سالمون، شاه ماهی، ماهی تن منابع عالی ویتامین D هستند.

8 راهکار ساده برای اینکه پولی برای دندانپزشکی خرج نکنید!

7. از روغن نارگیل استفاده کنید

روغن نارگیل فواید سلامتی مختلفی برای بسیاری از قسمت های بدن دارد. وقتی نوبت به دندان‌هایتان می‌رسد، می‌توانید کشیدن روغن نارگیل را بر روی دندان هایتان امتحان کنید تا به طور طبیعی از دندان‌هایتان در برابر پوسیدگی محافظت کنید. این روغن،  باکتری ها را می کشد و به طور طبیعی پوسیدگی دندان ها را بهبود می بخشد. به سادگی یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به مدت 20 دقیقه با دست داخل دهان خود بمالید اما آن را قورت ندهید.

 

استفاده از روغن نارگیل، اثرات پوسیدگی دندان را معکوس نمی کند؛ اما می تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. به هر حال، اگر این کار را علاوه بر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن انجام دهید، دو برابر موثرتر خواهد بود.

8. خودتان خمیردندان معدنی را بسازید

این دستور خمیر دندان ساده فقط به چند ماده طبیعی نیاز دارد که می توانید از هر فروشگاهی خریداری کنید. از آنجایی که خودتان آن را درست می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که تمام اجزای آن طبیعی هستند و به سلامت شما آسیبی نمی‌رسانند. برای تهیه خمیر دندان به مواد زیر نیاز دارید:

2 قاشق غذاخوری پودر کلسیم: افزودن کربنات کلسیم می تواند به بهبود دندان ها کمک کند و مواد معدنی را به آن اضافه کند و باعث از بین رفتن حفره ها شود.

8 راهکار ساده برای اینکه پولی برای دندانپزشکی خرج نکنید!

2/1 قاشق چایخوری شکر برگ مایع

1 قاشق غذاخوری نمک

1/2 فنجان جوش شیرین

1/2 فنجان روغن نارگیل: روغن نارگیل دارای ترکیبات ضد باکتریایی زیادی است که می تواند دهان را از آلودگی ها و حفره ها خلاص کند.

1 قاشق غذاخوری طعم دهنده نعناع

همه مواد را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیری در آید. باید یکنواخت و بدون ذرات ریز باشد. از آن به عنوان جایگزینی برای خمیر دندان معمولی خود استفاده کنید.

 

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید اسماعیل سبحانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
0
21
همه اینها قبول اما ته دیگ را چه کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
به علاوه دندون را برای خوردن شیرینی می خواهیم
اگر شیرینی نخوریم دندون می خواهیم چکار
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
1
2
بهترین کار اینه که از خمیر دندان استفاده نکنید بلکه از نمک استفاده کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار