رواج یک عمل زیبایی خطرناک و پرهزینه؛ شکستن پاها برای افزایش قد!
کد خبر: ۲۶۲۷۴۲
تاریخ انتشار: 2022 November 20    -    ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
این روزها بسیاری از زنان و مردان کوتاه قد به سراغ یک درمان دردناک می روند که به آن ها وعده ی بلندتر شدن قدشان را می دهد، به شرط آنکه حاضر به پرداخت ۲۸۳ هزار دلار باشند. جراحانی در آمریکا، انگلیس و ترکیه به انجام یک عمل زیبایی مشغول اند که می تواند ۱۵ سانتیمتر به قد فرد اضافه کند.

«تابناک با تو» - این روزها بسیاری از زنان و مردان کوتاه قد به سراغ یک درمان دردناک می روند که به آن ها وعده ی بلندتر شدن قدشان را می دهد، به شرط آنکه حاضر به پرداخت ۲۸۳ هزار دلار باشند. جراحانی در آمریکا، انگلیس و ترکیه به انجام یک عمل زیبایی مشغول اند که می تواند ۱۵ سانتیمتر به قد فرد اضافه کند.

رواج یک عمل زیبایی خطرناک و پرهزینه؛ شکستن پاها برای افزایش قد!

برخی مردانی که این عمل جراحی را انجام داده اند مدعی هستند که این کار را برای بالا بردن شانس موفقیت شان در برقراری روابط عاشقانه انجام داده اند. زنانی هم که این جراحی را انجام داده اند گفته اند از اینکه با آن ها مثل بچه ها رفتار می شد خسته شده بودند.

در این روش، استخوان ران یا درشت نی ساق را در هر دو پا می شکنند. بعد از آن، پیچ های مخصوصی را به همراه یک میله ی تلسکوپی (میله ای که قابلیت افزایش طول دارد)، به مغز استخوان در هر دو سر شکستگی متصل می کنند. با استفاده از یک دستگاه الکترومغناطیسی طول میله را به تدریج افزایش می دهند. در این مدت، شکستگی به طور طبیعی ترمیم می شود و فضای خالی با بافت استخوانی پر می شود. در نتیجه، طول استخوان بلندتر می شود و در انتهای کار، میله را از بدن خارج می کنند.

بعد از عمل، دستیابی به نتیجه ی دلخواه هفته ها زمان می برد. در این مدت بیمار در رنج و عذاب و ویلچرنشین خواهد بود. به علاوه، بعد از این عمل به ماه ها فیزیوتراپی نیاز است.

و به ادعای برخی کارشناسان، کسانی که پیش از سال ۲۰۲۱ به این عمل دست زدند حالا ممکن است به خاطر جنس پیچ های به کار رفته، دچار ناهنجاری هایی در بافت اطراف استخوان خود شده باشند.

علیرغم نگرانی ها در خصوص ایمنی این عمل جراحی، کلینیک های زیادی درمان های مشابهی را ارائه می کنند و گزارش ها از افزایش تقاضا برای انجام این عمل زیبایی طی سال گذشته حکایت دارد.

آمار رسمی ای درباره ی میزان انجام عمل جراحی افزایش طول پا در دنیا وجود ندارد اما طبق ارزیابی کارشناسان هر ساله هزاران مورد از این عمل جراحی صورت می گیرد.

این عمل جراحی اولین بار در دهه ی ۱۹۵۰ به عنوان روشی برای درمان جراحات سربازان توسط یک پزشک اهل شوروی به نام گاوریل ایلیزاروف انجام شد.

دهه ها بعد پزشکان ایتالیایی این تکنیک را یاد گرفتند و در انگلیس نیز اولین بار در سال ۱۹۸۹ از آن استفاده شد.

در حال حاضر، عمل های جراحی مشابهی با استفاده از بریس های خارجی ثابت برای افرادی که دچار ناهنجاری های استخوانی یا آسیب دیدگی هستند، انجام می شود. اما تنها کلینیک های خصوصی از این روش با هدف زیبایی استفاده می کنند.

یک جراح ارتوپد به نام درو پالی در دهه ی ۱۹۸۰ زیر نظر پزشکان روس و ایتالیایی به بررسی این روش پرداخت و در سال ۱۹۸۷ آن را در کانادا و بعدتر در آمریکا اجرا کرد.

در سال ۲۰۲۱ سازمان غذا و داروی آمریکا درباره ی جنس پیچ هایی که برای انجام عمل افزایش طول پا در این کشور به کار می روند، ابراز نگرانی کرد.

برخی بیماران گفته بودند به خاطر پیچ ها متحمل درد شده اند و بافت اطراف استخوان شان دچار تغییراتی شده است.

دیگر روش های افزایش طول پا هم می توانند عوارض خطرناکی داشته باشند، از جمله: جا به جا شدن مفصل ها و لخته شدن خون. علاوه بر این ممکن است روغنی که از انتهای میله ها نشت می کند به ریه ها برسد، امری که می تواند کشنده باشد.

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار