درمان التهاب آپاندیس با مصرف آنتی بیوتیک
کد خبر: ۲۶۱۱
تاریخ انتشار: 2015 June 19    -    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
 اگرچه جراحی برداشتن آپاندیس روش درمانی استانداردی به حساب می‌آید بررسی‌ها نشان می‌دهد در سه چهارم افراد مشکل التهاب آپاندیس با مصرف آنتی بیوتیک درمان پذیر است.

دکتر «پاولینا سالمینن» از بیمارستان دانشگاه تورکو در فنلاند گفت: بیش از یک قرن است که جراحی برداشتن آپاندیس روش درمانی معمول و استاندارد در نظر گرفته می‌شود اما حدود 80 درصد از بیماران مبتلا به التهاب آپاندیس نیازی ندارند تا تحت عمل جراحی قرار گرفته و آپاندیسشان برداشته شود.

به اعتقاد سالمنین این مطالعه و همچنین بررسی‌های دیگر چگونگی روند درمان التهاب آپاندیس را تغییر می‌دهد. اکنون مشخص است تنها تعداد کمی از بیماران مبتلا به این التهاب به عمل جراحی اورژانسی نیاز دارند.

این پزشک گفت: دو نوع از التهاب آپاندیس وجود دارد. یک نوع از آن تحت هر شرایطی به عمل جراحی نیاز دارد و نوع خفیف‌تر آنکه با مصرف آنتی بیوتیک قابل درمان است. اکثریت موارد التهاب آپاندیس نوع خفیف‌ آن است که 80 درصد را شامل می‌شود. نوع شدیدتر التهاب آپاندیس موجب ترکیدن آن می‌شود که درمان این نوع از التهاب آپاندیس تنها از راه عمل جراحی و برداشتن عضو ممکن است.

سالمینن همچنین افزود: با انجام سی‌تی اسکن می‌توان تشخیص داد وضعیت التهاب آپاندیس بیمار به چه شکل است.

در این بررسی جدید 530 بیمار مبتلا به التهاب آپاندیس تحت دوره درمانی مصرف آنتی بیوتیک قرار گرفته یا عمل جراحی روی آنان انجام شد و مشخص گردید عمل جراحی برداشتن آپاندیس در 99.6 درصد از آنان موفقیت‌آمیز بوده است. همچنین در میان بیمارانی که برای دوره‌ای یک ساله آنتی بیوتیک مصرف کرده بودند، مشاهده شد 73 درصد آنان نیاز به عمل جراحی ندارند. هرچند 27 درصد از این بیماران پس از گذشت یک سال مجبور شدند تحت عمل جراحی قرار گیرند.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی‌نیوز، به گفته پزشکان آنتی بیوتیک‌های موجود در از بین بردن هرآنچه که موجب آلودگی در آپاندیس می‌شود موثر هستند و تغییرات حاصل شده در نحوه درمان می‌تواند در نوع مواجهه پزشک و بیمار با التهاب آپاندیس تغییر ایجاد کند.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار