اسکن عکس های قدیمی با جعبه نور
کد خبر: ۲۶۰۸
تاریخ انتشار: 2015 June 19    -    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
برای اسکن عکس کافی است جعبه را باز و کابل منبع تغذیه را به آن متصل کرد و اسمارت‌فون را به‌گونه‌ای که لنز دوربین آن منطبق بر روزنه بالای جعبه باشد، روی آن قرار داد. دوازده ال‌ای‌دی فضای داخل جعبه را به‌طور مناسبی روشن می‌کنند.
استفاده از دوربین‌های دیجیتال آن‌چنان گسترش پیدا کرده است که عکس‌های سنتی و چاپی دیگر از رواج افتاده‌اند و با وجود حس خوبی که این عکس‌ها منتقل می‌کنند، مردم ترجیح می‌دهند به‌جای چاپ عکس، عکس‌های خود را روی ابزارهای ذخیره‌سازی نگهداری کنند.

 با همه این‌ها، هنوز می‌توان در بسیاری از خانه‌ها عکس‌های چاپی قدیمی را دید. تهیه آرشیوی از این عکس‌ها فرآیندی پرهزینه و زمان‌بر است؛ به‌ویژه این‌که شخصاً بخواهیم این ‌کار را با یک دستگاه اسکنر معمولی انجام دهیم.

شرکت QromaScan راه‌کاری ارائه کرده است که فرآیند تهیه آرشیو دیجیتال از عکس‌ها را بسیار ساده می‌کند و برای کسانی مناسب است که تصاویری با کیفیت خیلی بالا لازم ندارند. راه‌کار این شرکت جعبه نور ساده‌ای است که به‌سادگی تا می‌شود و می‌توان آن ‌را در کمد یا کتابخانه گذاشت.




برای اسکن عکس کافی است جعبه را باز و کابل منبع تغذیه را به آن متصل کرد و اسمارت‌فون را به‌گونه‌ای که لنز دوربین آن منطبق بر روزنه بالای جعبه باشد، روی آن قرار داد. دوازده ال‌ای‌دی فضای داخل جعبه را به‌طور مناسبی روشن می‌کنند. نکته مهم این ابزار نرم‌افزار آن است که روی اسمارت‌فون نصب می‌شود و قابلیت تشخیص گفتار را دارد. با کمک این قابلیت کاربر مشخصات و توضیحات لازم درباره عکس را بیان می‌کند و نرم‌افزار با تبدیل گفتار به متن، این توصیفات را به‌عنوان برچسب متنی برای عکس در نظر می‌گیرد. بعد از این‌ کار با قرار دادن عکس در جعبه، نرم‌افزار از آن عکس می‌گیرد و آن‌ها را به‌طور خودکار و براساس برچسب‌ها آرشیو می‌کند. حتی یادداشت‌هایی که معمولاً پشت عکس‌های چاپی نوشته می‌شود (نظیر مکان عکس، افراد حاضر در عکس، تاریخ وغیره) را نیز می‌توان با این ابزار اسکن کرد.



در این صورت، در گوشه تصویر نمادی نمایش داده می‌شود که بیان‌کننده وجود توضیحات در پشت عکس است و با زدن دکمه‌ای می‌توان این یادداشت را دید. در حال حاضر، این نرم‌افزار روی ابزارهای مبتنی بر سیستم‌عامل آی‌‌او‌اس کار می‌کند، ولی نسخه‌ای برای آندرویید هم در راه است. این ابزار هنوز به بازار عرضه نشده است.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار