درآمد دو میلیاردی برخی از پزشکان!
کد خبر: ۲۶۰۵
تاریخ انتشار: 2015 June 19    -    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
مسعود پزشکیان در حاشیه برگزاری سی‌امین محفل انس تیم‌های اضطراری دفاع مقدس با ارزیابی وضعیت پزشکی کشور در مقایسه با خدمات سلامت در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: دوران دفاع مقدس جهاد اصغر بود ولی امروز جهاد اکبر است. متأسفانه امروز برخی‌ها گرفتار پول و مقام شده‌اند.

وی با نقد طرح تحول سلامت عنوان کرد: طرح تحول سلامت نیز یکی از این طرح‌هاست، متأسفانه یک پزشکی 100میلیون درآمد پیدا می‌کند و دیگری مشابه همان کار را انجام می‌دهد و فقط دومیلیون می‌گیرد، برخی‌ از پزشکان نیز در بازار آزاد درآمد یک‌میلیاردی دارند.

وزیر اسبق بهداشت تصریح کرد: جنگ برای آن بود که این ناعدالتی‌ها از بین برود تا امروز پوشش همگانی سلامت در کشور گسترش یابد. متأسفانه برخی‌ها برای مردم کار نمی‌کنند و اکثر دعواها نیز برای پول و مقام است.

وی ادامه داد: روش کار ما در بهداشت و درمان کشور خلاف مکانیزم است و پرداختی‌ها نیز غیرعادلانه است زیرا چیزی که ما در مجلس مصوب کردیم درباره یک درصد ارزش افزوده از مالیات برای حوزه سلامت و همچنین 10 درصد مابه‌التفاوت یارانه‌ها برای این حوزه را باید در حوزه‌های بهداشت و رفع شکاف دسترسی مردم به خدمات سلامت هزینه می‌شد نه اینکه این پول بین دیگران (پزشکان) پخش شود.

پزشکیان با بیان اینکه این پرداختی‌ها غیرعلمی و غیراسلامی است عنوان کرد: متأسفانه به هر طریقی هم که شده رسانه‌ها را بایکوت می‌کنند، از طرف دیگر نیز صدای مردم در مناطق محروم به گوش مسئولان نمی‌رسد و همه خیال می‌کنند کارها به‌درستی در حال انجام است.

وی درباره اینکه مقصر این نابسامانی در وهله نخست چه‌کسانی هستند، گفت: مقصر اصلی ما نمایندگان مجلس هستیم که در بحث نظارت ضعیف عمل کردیم، از طرف دیگر نیز دولت باید قانون را اجرا کند.

وزیر اسبق بهداشت درباره مشکلات صنف پرستاران نیز عنوان کرد: صنف پرستاران مشکل ندارند، حداقل آنها گروه تیمی دارند که می‌‌تـواند در برخی مواقع تجمع کنند و صدایشان را به جایی برسانند ولی دیگران این پتانسیل را ندارند، به هر حال ما تلاش داشتیم تا فاصله پرداختی‌ها و درآمد در حوزه پزشکی بیشتر از 7 برابر نشود ولی امروز این‌گونه نیست.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار