معجزه‌های موز را بشنا‌سید!
کد خبر: ۲۶۰۱
تاریخ انتشار: 2015 June 19    -    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵
موز حاوی ۳ نوع قند (فروکتوز، ساکاروز و گلوکز) است که انرژی را بالا برده و بدن را تقویت می‌کند. هر یک موز تقریبا ۱۰۰ تا ۱۱۰ کالری دارد و این یعنی یک میان وعده خوب برای ورزشکاران است.

موز همچنین پتاسیم بالایی دارد و خوردن آن بعد از ورزش کمک می‌کند زودتر بتوانید پتاسیم ازدست‌رفته از طریق تعریق را تامین کنید و گرفتگی عضلاتتان بهبود یابد. موز حدود ۵۰۰ میلی‌گرم پتاسیم به بدن می‌رساند و حدود یک‌ششم نیاز روزانه به این ماده معدنی را تأمین می‌کند.

مصرف روزانه یک عدد موز باعث کاهش ۴۰ درصدی خطر سکته قلبی می‌شود.

موز سرشار از ویتامین B6 است و می‌تواند حدود ۲۵ درصد نیاز روزانه ما به این ویتامین را تأمین کند. ویتامین B6 نقش موثری در کنترل سیستم عصبی و خلق‌وخوی افراد دارد. بنابراین بیراه نیست اگر بگوییم موز، خوشحالتان می‌کند!

موز همچنین دارای آهن و پروتئین است و به رفع خستگی کمک می‌کند. میزان بالای آهن موجود در این میوه باعث تحریک ترشح گلبول‌های قرمز خون شده و به تسکین و بهبود برخی علائم کم‌خونی کمک می‌کند.

موز اما بیشتر از هر چیزی به رفع مشکلات گوارشی شما کمک می‌کند. این میوه حاوی ترکیبات ضداسید طبیعی است که نقش موثری در پانسمان طبیعی مشکلات معده دارد. موز گرم است و در مواردی که دچار سردی و اسهال شده اید، می‌تواند مشکل بیرون روی شما را برطرف کند.

موز تنها میوه‌ای است که در صورت وجود مشکل ورم معده و روده تجویز می‌شود. به خاطر اینکه تسکین‌دهنده است و باعث تقویت معده و روده می‌شود.

موز به رشد و تقویت سلامت استخوان‌های بدن کمک می‌کند و این امر از دیگر اثرات وجود پتاسیم در موز است زیرا پتاسیم با افزایش از دست رفتن کلسیم بدن از طریق ادرار (که در نتیجه مصرف نمک زیاد این اتفاق می‌افتد)، مقابله می‌کند و مانع از این می‌شود که استخوان‌ها به سرعت نازک شده و تحلیل بروند.

موز نارس برای افرادی که می‌خواهند مقدار قند خون خود را ثابت نگه دارند، مفید است. یک موزی که غالبا سبز بوده و نواحی زرد کمتری در پوست خود دارد، دارای ۲ گرم قند و ۲۳ گرم نشاسته است. نشاسته آن که تحت عنوان «نشاسته مقاوم» شناخته شده است، به خوبی در روده کوچک هضم نمی‌شود. این ماده از روده بزرگ عبور نموده و پس از تجزیه توسط باکتری‌های روده، وارد جریان خون شده و به عنوان منبع انرژی به کار می‌رود. این تجزیه آهسته مواد نشاسته‌ای در موز نارس منجر به افزایش تدریجی و آهسته مقدار قند خون می‌گردد.

ماسک موز برای پوست

برای از بین بردن چین و چروک گردن یک عدد موز کاملاً رسیده ، نصف استکان روغن بادام شیرین و یک قاشق عسل را خوب له و روی باند پهن نموده دور گردن بپیچید و به مدت ۲ ساعت بگذارید بماند.

برای باز شدن رنگ چهره و از بین بردن لکه‌های سیاه موز را با تخم خربزه مخلوط نموده به روی لکه‌ها بما لید.

برای التیام زخم‌ها و جلوگیری از سوختگی پوست موز را سوزانده گرد آن را روی زخم بریزید.

قرار دادن قسمت داخلی پوست موز روی جای نیش حشرات بر پوست، خارش و سوزش آن را از بین می‌برد.

موز یک ماده حفاظت‌کننده می‌باشد و اثر آن بر روی زخم بیش از هر داروی گران‌قیمتی است.

ضماد موز برای سوختگی در اثر آتش مفید است و اگر بلافاصله بکار رود از تاول زدن جلوگیری می‌کند.
منبع: اطلاعات


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار