پوشش متفاوتی که به ساختمان‌های دیپلماتیک رسید
کد خبر: ۲۵۹۵۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 October 15    -    ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
به نظر می‌رسد قوانین استایل و پوشش در حال نزدیک شدن به سلیقه نسل جدید (نسل زد) است چراکه به غیر از صاحبان غول‌های فناوری در سیلیکون، ولی کالیفرنیا، دیپلمات‌ها و حتی بانکدار‌های وال استریت هم به کفش‌های کتانی تمایل پیدا کرده‌اند.

«تابناک با تو» - به نظر می‌رسد قوانین استایل و پوشش در حال نزدیک شدن به سلیقه نسل جدید (نسل زد) است چراکه به غیر از صاحبان غول‌های فناوری در سیلیکون، ولی کالیفرنیا، دیپلمات‌ها و حتی بانکدار‌های وال استریت هم به کفش‌های کتانی تمایل پیدا کرده‌اند.

پوشش متفاوتی که به ساختمان‌های دیپلماتیک رسید

سیاستمداران به مدیران اجرایی «سیلیکون‌ولی» ملحق شده‌اند و کفش‌های کتانی به پا می‌کنند؛ مدتی است به دیدن صاحبان غول‌های فناوری جهان در کفش‌های ورزشی عادت کرده‌ایم، اما دیدن شخصی مانند لیز تراس، سیاستمدار بریتانیایی، با کفش‌های کتانی آن هم در محل کار عجیب است.

نماد استایل سیلیکون‌ولی کفش کتانی است؛ سرزمینی که در آن شلوار جین، تی‌شرت و هودی همیشه مد است و کفش‌های کتانی بهترین کفش هستند. البته این موضوع نباید شما را فریب دهد؛ کفش‌های کتانی می‌توانند به اندازه ساعت‌های ظریفی که بر مچ بانکداران وال استریت می‌درخشد یا کیف‌های دستی خاصی که در دست دلالان هنری می‌بینید، گرانقیمت و خاص باشند.

پوشش متفاوتی که به ساختمان‌های دیپلماتیک رسید

برخی از شیک‌ترین، گران‌قیمت‌ترین و ساده‌ترین کفش‌های ورزشی توسط بنیان‌گذاران فناوری و مدیران اجرایی غول‌های فناوری پوشیده می‌شوند. راحتی غیر قابل انکار این کفش‌ها سبب شده اخیرا سیاستمداران نیز به آن‌ها تمایل پیدا کنند.

پوشش متفاوتی که به ساختمان‌های دیپلماتیک رسید

نخست وزیر جدید بریتانیا، لیز تراس، در هفته گذشته وارد این بازی شد. او در یک بازدید صبحگاهی از کنفرانس سالانه حزب محافظه کار، و به دنبال آن مصاحبه‌ای مطبوعاتی، کفش‌های پاشنه بلند خود را با کتانی‌های سفید عوض کرد.

این کار او، اما به عنوان یک سنت شکنی قلمداد نشد. قبل از او ترزا می، دیگر سیاستمدار انگلیسی، نیز کتانی‌های پلنگی می‌پوشید. بوریس جانسون هم که در زمان قدرت با آن کت و شلوار‌های مچاله شده‌اش سوژه رسانه‌ها بود بار‌ها با یک جفت ترینر ۴میلیونی معمولی (!) دیده شده بود.

پوشش متفاوتی که به ساختمان‌های دیپلماتیک رسید

رؤسای جمهور ولودیمیر زلنسکی و امانوئل مکرون و حتی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده هم بار‌ها و البته در حالی که خارج از محل کار خود بودند، با کفش‌های کتانی دیده شده‌اند و به نظر می‌رسد قانون رسمی «بدون کتانی، بدون شلوار جین» روز به روز بیشتر مشروعیت خود را از دست می‌دهد.

به گفته یکی از کارمندان ارشد بانک شهری که نخواست نامش فاش شود گفت حتی کارمندان بانک‌های جهانی نیز پس از پایان قرنطینه‌های همه گیری کرونا، اجازه دارند با کفش‌های راحت به محل کار خود بروند؛ به نظر می‌رسد سلیقه نسل جدید، نسل زی (نسل زد)، در حال تسری به بخش‌های رسمی و با دسیپلین جامعه است.

پی‌نوشت: بخش اعظم اعضای نسل زد برای تمام عمر خود از ارتباطات و رسانه‌های دیجیتال استفاده خواهند کرد. نسل زد از وقتی که چشم به جهان گشوده‌اند در اطراف خود به‌طور گسترده‌ای با فناوری‌های پیشرفته‌ای نظیر وب جهان‌گستر، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسانی فوری، خدمات پیام‌کوتاه، ام‌پی‌تری پلیرها، تلفن‌های همراه، و یوتیوب مواجه بوده‌اند. به همین دلیل برخی به این نسل نام «شهروندان دیجیتال» داده‌اند.

همشهری آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
1
19
جناب مهندس میرسلیم را فراموش کردید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار