چرا حذف یارانه نقدی به تاخیر افتاد؟
کد خبر: ۲۵۸۷۳۱
تاریخ انتشار: 2022 October 06    -    ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
در حالی این شائبه از سوی برخی از کارشناسان مطرح می‌شود که احتمالا اجرای طرح کالابرگ منتفی خواهد بود که وزیر اقتصاد اعلام کرد: این طرح لغو نشده و همچنان در دستورکار قرار دارد.

در حالی حدود ۵ ماه از اجرای جراحی اقتصادی دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گذرد که قرار بود پس از واریز دو مرحله یارانه معیشتی، طرح کالابرگ الکترونیکی اجرا شود، اما تاکنون ۵ مرحله یارانه نقدی پرداخت شده و این طرح اجرایی نشده است.

 
 

بر همین اساس، این شائبه از سوی برخی از کارشناسان مطرح می‌شود که احتمالا اجرای طرح کالابرگ منتفی خواهد بود، اما وزیر اقتصاد در یک نشست خبری در تازه‌ترین اظهارنظر درباره اختصاص کالابرگ به جای یارانه نقدی اعلام کرده است: این طرح لغو نشده و همچنان در دستورکار قرار دارد.

چرا حذف یارانه نقدی به تاخیر افتاد؟

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه کالابرگ الکترونیکی گفته است: بنا بود گزارش عملکرد دوره آزمایشی به دولت ارائه شود که خوشبختانه این اتفاق صورت گرفت.

به گفته او، دوستان حوزه اجرایی و فنی در حوزه وزارت کار که مسوولیت کالابرگ بر دوش آنان قرارداده شده است، پیشنهاد دادند تا در ماه مهر بار دیگر طرحی آزمایشی را در این خصوص داشته باشند که پس از تعمیم آن به کل کشور برای مردم مشکلی پیش نیاید و مردم همچنان مراجعه نکنند و شکایت نکنند که دستگاه‌های خرید همچنان متصل نیست یا در فروشگاه‌ها امکان خدمات‌دهی وجود ندارد.

خاندوزی متذکر شده است: در همین راستا، کار قدری به تاخیر افتاد تا وزارت کار بتواند مرحله جدید آزمایشی را انجام دهد و امیدوارم زودتر از پایان سال عملی شود.

پیش از این، محمدرضا پورابرهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره طرح کالابرگ گفته بود: مجلس خواستار این بود که کالابرگ ارائه شود، اما دولت برای اینکه کار خود را آسان کند، یارانه نقدی پرداخت کرده است؛ ما می‌خواستیم دولت مابه‌التفاوت قیمت‌ها را به صورت کالابرگ پرداخت کند.

در این میان، براساس نتایج به دست آمده موسسه افکارسنجی ملت، ۵۸.۵ درصد از مردم ترجیح می دهند دولت هفت قلم کالای اساسی را به قیمت سال قبل و از طریق کالابرگ عرضه کند و در مقابل ۲۸.۶ درصد ترجیح می دهند به ازای هر فرد ماهانه مبلغ ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزارتومان نقدی اختصاص یابد.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار