ویژگی‌های دکوراسیون منزل به سبک نئوکلاسیک
کد خبر: ۲۵۸۶۷۲
تاریخ انتشار: 2022 October 07    -    ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
دکوراسیون داخلی به سبک‌های گوناگونی اجرا می‌شود؛ نئوکلاسیک، مدرن، کلاسیک و مینیمالیست انواع مختلفی از این سبک‌ها هستند. در قرن ۱۸ ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن شکل گرفت که و به دوره رنسانس روم و یونان باستان مربوط است. نئوکلاسیک به معنای کلاسیک جدید می‌باشد، کلاسیک واژه‌ای با ریشه یونانی است...

دکوراسیون منزل به سبک نئوکلاسیک چه ویژگی‌های دارد؟

دکوراسیون منزل به سبک نئوکلاسیک چه ویژگی‌های دارد؟«تابناک با تو» - طراحی دکوراسیون دارای ابعاد گوناگونی است، یکی از انواع آن طراحی به سبک نئوکلاسیک می باشد. نئوکلاسیک سال ها است که مورد استفاده قرار می گیرد و یک سبک غنی، لوکس و قابل احترام محسوب می شود. در ادامه این مقاله به توصیف این سبک و نمونه های مربوط به آن می پردازیم.

طراحی دکوراسیون به سبک نئوکلاسیک:

دکوراسیون داخلی به سبک های گوناگونی اجرا می شود؛ نئوکلاسیک، مدرن، کلاسیک و مینیمالیست انواع مختلفی از این سبک ها هستند. در قرن ۱۸ ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن شکل گرفت که و به دوره رنسانس روم و یونان باستان مربوط است.

نئوکلاسیک به معنای کلاسیک جدید می باشد، کلاسیک واژه ای با ریشه یونانی است و به معنی بهترین و بالاترین می باشد. در حقیقت نئوکلاسیک یک مکتب و گرایش اطلاق می شود که بازگشتی دوباره و اشتیاقی عمیق به دوران اوج فرهنگی یونان باستان را نشان می دهد، این موضوع نشانگر این است که به ۴ تا ۸ قرن پیش از میلاد مسیح برمی گردد.

در سال های اخیر کشورهایی مانند فرانسه و انگلستان گرایشی جدید درباره استفاده از المان‌هایی که یادآور شکوه فلسفه، منطق، دانش، هنر و ادبیات یونان برای معماری، ادبیات، هنر و موسیقی هستند پیدا کرده اند. در حقیقت مکتب نئوکلاسیک به سبکی اشاره می کند که رنگ و بوی هنر و معماری قرن هجدهم فرانسه را توصیف می کنند، این سبک مظهر مد و زیبایی در اروپا محسوب می شد.

همانطور که اشاره شد، این هنر و معماری از یونان و روم باستان الهام گرفته شده البته شوق بازگشت به شکوه گذشته از وقایع رنسانس و تغییرات ناشی از آن تاثیر گرفته است.

دکوراسیون منزل به سبک نئوکلاسیک چه ویژگی‌های دارد؟

ویژگی های سبک دکوراسیون نئوکلاسیک:

نئوکلاسیک در حقیقت از سبک دکوراسیون کلاسیک گرفته شده است و به تعبیر مدرن اشاره دارد، اما می توان گفت تقریبا ویژگی های مشخص کلاسیک بدون تغییر مانده اند، البته از لحاظ دیداری ساده تر شده اند اما هنوز هم یک سبک غنی ، لوکس و قابل احترام با مواد و دکوراسیون گران قیمت محسوب می شود.

در سبک نئوکلاسیک به فضای زیادی نیاز است، زیرا کل دکوراسیون به این فضا بستگی دارد. نئوکلاسیک به سمت تقارن و حضور مراکز برجسته ای که در قسمت داخلی هستند، گرایش پیدا کرده است. برای مثال یک میز ناهارخوری لوکس در آشپزخانه، شومینه ای در اتاق نشیمن یا تختی چهارنفره در اتاق خواب می تواند مظهر نئوکلاسیک باشد.

دکوراسیون منزل به سبک نئوکلاسیک چه ویژگی‌های دارد؟

نسبت های خالص ، خطوط روشن و هندسه ساده اساس طراحی نئوکلاسیک می باشد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون نئوکلاسیک اشاره می شود:

رنگ ها در دکوراسیون نئوکلاسیک:

غالبا از رنگ هایی در دکوراسیون نئوکلاسیک استفاده می شود که لحنی خنثی مانند خاکستری، آبی کم‌رنگ و البته گاهی کرم یا سبز لایت دارند. رنگ های سبز با قرمز، سیاه یا طلایی ترکیبی زیبا می سازد. در این سبک می توان از کاغذ دیواری یا دیوارپوش با رنگ‌های خنثی که در عین حال که با همدیگر کنتراست رنگی دارند، استفاده می شود، این موضوع از گذشته در سبک نئوکلاسیک متداول بوده است. یکی دیگر از رنگ‌هایی که امروزه در سبک نئوکلاسیک بسیار استفاده می شود رنگ بژ است.

دکوراسیون منزل به سبک نئوکلاسیک چه ویژگی‌های دارد؟

مبلمان در سبک نئوکلاسیک:

مبلمانی که برای سبک نئوکلاسیک استفاده می شود؛ معمولا متقارن و ساده هستند. یکی از خصوصیات این مبلمان تنوع شکل و طرح می باشد. معمولا مبلمان به صورت موازی در دو سمت فضای اتاق نشیمن چیده می شوند،

در قرن ۱۸ از سنگ و مرمر و همین طور چوب‌های تیره برای طراحی دکوراسیون بسیار استفاده می شد، این موضوع برا مبلمان نیز صادق بوده است. البته لازم به ذکر است امروزه برای ساختن مبلمان و همچنین صندلی‌های سبک نئوکلاسیک از مواد و متریال مختلفی بهره می گیرند.

بخش مهمی از دکوراسیون و چیدمان مبلمان سبک نئوکلاسیک؛ استفاده از فرش، به خصوص فرش دستباف و کلاسیک ایرانی می باشد.

دکوراسیون منزل به سبک نئوکلاسیک چه ویژگی‌های دارد؟

دکوراسیون در سبک نئوکلاسیک:

تزئینات مورد استفاده در سبک نئوکلاسیک جزئیات زیاد و فرمی کاملا لوکس دارند. غنا و زیبایی بیشتر چیدمان منزل با ظروف و وسایل تزیینی و دکوری از جنس چینی یا سفالی ممکن می شود. از المان های مشهور دیگری که در دکوراسیون سبک نئوکلاسیک استفاده می شود؛ صنایع دستی، تابلو‌های فاخر و آینه‌های قدی و بزرگ است

نورپردازی و انواع آباژورها هم به عنوان المان‌های دیگر سبک نئوکلاسیک شناخته می شود در صورتی که می خواهید از این سبک استفاده کنید این المان ها را فراموش نکنید.

دکوراسیون منزل به سبک نئوکلاسیک چه ویژگی‌های دارد؟

طرح های رنگی در طراحی نئوکلاسیک:

رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک بسیار اهمیت دارد. طرح های رنگی که در نئوکلاسیک استفاده می شوند گسترده و متنوع اند و به پالت رنگ کلاسیک بسیار شبیه هستند، البته روند کلی وضوح مشخص است. رنگ های مورد استفاده در پس زمنیه می تواند هم روشن و هم تاریک باشد برای مثال؛ سفید، بژ ، خاکستری ، سایه های قهوه ای ، ماسه ای و ترکیبی از همه ی این ها می تواند استفاده شود.

رنگ های روشن و اشباع بیشتر هم برای دکوراسیون استفاده می شوند برای مثال مبلمان ، پارچه ، لامپ ، نقاشی و...

دکوراسیون منزل به سبک نئوکلاسیک چه ویژگی‌های دارد؟

استفاده از برخی رنگ ها مانند بود ، زمرد ، خردلی ، زیتونی نباید به صورت یکباره صورت بگیرد، استفاده از ۱ یا ۲ وسیله به این رنگ ها کافی است. در صورتی که سبک کلاسیک را می پسندید و به رنگ های گرم گرایش بیشتری دارید؛ لازم نیست در فضای داخلی نئوکلاسیک هم از این ترکیبات استفاده شود بلکه استفاده از پالت سرد و تیره و حتی دو رنگ متضاد در اینجا رایج می باشد.

نکته ای که باید در این زمینه به آن توجه داشت؛ اندازه اتاق است، در صورتی که ابعاد به ما اجازه دهد از این رنگ ها استفاده می کنیم، تا زمانی که فضای داخلی بیش از حد پر و تاریک به نظر نرسد.

راحت باشید و همه سایه های طبیعی را باهم ترکیب کنید. کنار هم قرار گرفتن رنگ هایی مانند نقره ای ، کرم ، طلایی ، آبی و شکلاتی خوب می شود و همراه زیبا و گران به نظر خواهد رسید.

دکوراسیون منزل به سبک نئوکلاسیک چه ویژگی‌های دارد؟

سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون فضای داخلی:

نئوکلاسیک خیلی جهانی تر از کلاسیک گرایی سنتی، باروک یا روکوکو نیست، به همین دلیل می توان به راحتی و با هماهنگی آن را در هر اتاقی استفاده کنید. کافی است با اصول کلی این سبک هماهنگ باشید، در ادامه به بررسی این سبک در فضاهای مختلف خانه اشاره می شود:

دکوراسیون اتاق نشیمن نئوکلاسیک:

استفاده از نئوکلاسیک در اتاق نشیمن؛ فضایی بسیار لوکس و راحت و مدرن را ایجاد خواهد کرد، این اتاق می تواند شب های دلپذیر و آرام خانواگی را ایجاد کند، از آنجایی که نشیمن قلب خانه را می سازد، در طراحی فضای داخلی آن باید با دقت برنامه ریزی کرد. سبک دکوراسیون نئوکلاسیک توانایی این را دارد که به طرز ظریفی بین تجملات و ساده گرایی تعادل برقرار کند.

دکوراسیون منزل به سبک نئوکلاسیک چه ویژگی‌های دارد؟

دکوراسیون آشپزخانه نئوکلاسیک:

آشپزخانه های نئوکلاسیک شیک، تازه و کاربردی به نظر می‌آیند. پختن غذاها، صرف شام های خانوادگی و ملاقات با مهمان در این نوع آشپزخانه ها عالی خواهند بود. برای ساختن این فضا در ابتدا باید یک میز ناهارخوری در نظر داشته باشید. این میز به طور طبیعی باید در مرکز آشپزخانه نئوکلاسیک قرار بگیرد. در انتخاب جنس آن توجه داشته باشید زیرا آشپزخانه همیشه در معرض رطوبت ، دما ، چربی و بوی مواد غذایی قرار دارد، پس به نظر می رسد استفاده از میزهایی با جنس سنگ مصنوعی یا کابینت های چوبی و تخته سنگ موزاییکی انتخاب های خوبی هستند.

دکوراسیون منزل به سبک نئوکلاسیک چه ویژگی‌های دارد؟

دکوراسیون اتاق خواب نئوکلاسیک:

استفاده از طراحی نئوکلاسیک برای اتاق هایی که روشن هستند و هوا به خوبی رو بدل می‌شود بسیار کاربردی هستند. در مرکز اتاق باید یک تخت خواب زیبا و گسترده بگذارید و هر دوطرف آن را توسط میزهای کوچک به همان سبک قاب بندی شده اند؛ بپوشانید.

در صورتی که فضاهای خالی در اتاق دارید یک گوشه را با کمد لباس پر کنید. استفاده از یک مبل تیره و چوبی در گوشه ی اتاق بسیار زیبا و شیک به نظر می رسد.

دکوراسیون منزل به سبک نئوکلاسیک چه ویژگی‌های دارد؟

دکوراسیون منزل به سبک نئوکلاسیک چه ویژگی‌های دارد؟

منبع: سرپوش

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار