قانون طلایی ۲۰-۲۰-۲۰ برای کاهش فشار چشم
کد خبر: ۲۵۸۶۶۵
تاریخ انتشار: 2022 October 06    -    ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
محققان دانشگاه آستون دریافته اند که روش ۲۰-۲۰-۲۰ می تواند به کاهش برخی از علائم چشمی مرتبط با استفاده طولانی مدت از کامپیوتر از جمله فشار ، خشکی و سوزش کمک کند. بسیاری از افراد پس از مدت‌زمان طولانی استفاده از صفحه نمایش کامپیوتر، ناراحتی چشم و مشکلات بینایی را تجربه می‌کنند، اما امروزه در مشاغل بی‌شماری این امر اجتناب‌ناپذیر است.

قانون طلایی ۲۰-۲۰-۲۰ برای کاهش فشار چشم ناشی از کار با کامپیوتر و گوشی

قانون طلایی ۲۰-۲۰-۲۰ برای کاهش فشار چشم ناشی از کار با کامپیوتر و گوشی«تابناک با تو» - محققان دانشگاه آستون دریافته اند که روش ۲۰-۲۰-۲۰ می تواند به کاهش برخی از علائم چشمی مرتبط با استفاده طولانی مدت از کامپیوتر از جمله فشار ، خشکی و سوزش کمک کند.

بسیاری از افراد پس از مدت‌زمان طولانی استفاده از صفحه نمایش کامپیوتر، ناراحتی چشم و مشکلات بینایی را تجربه می‌کنند، اما امروزه در مشاغل بی‌شماری این امر اجتناب‌ناپذیر است.

به توصیه محققان، اگر افراد باید به طور مرتب به صفحه نمایش نگاه می‌کنند، بهتر است قانون ۲۰-۲۰-۲۰ را رعایت کنند.

این استراتژی شامل یک استراحت ۲۰ ثانیه ای برای مشاهده چیزی در فاصله ۲۰ فوتی هر ۲۰ دقیقه است. در این مدت، باید به طور مرتب پلک بزنند تا چشم ها راحت باشد.

نویسندگان مطالعه توضیح دادند که این رویکرد می تواند به کاهش برخی از علائم چشمی مرتبط با استفاده طولانی مدت از رایانه کمک کند.

قانون طلایی ۲۰-۲۰-۲۰ برای کاهش فشار چشم ناشی از کار با کامپیوتر و گوشی

روش انجام آزمایش کاهش فشار چشم

آزمایش کاهش فشار چشم شامل استفاده از نرم‌افزار ویژه برای ردیابی نگاه ۲۹ شرکت‌کننده به مدت دو هفته و همین طور اندازه‌گیری علائم چشمی قبل و بعد از آزمایش قانون ۲۰-۲۰-۲۰ بود.

شرکت کنندگان در این مطالعه همه نوعی از فشار چشم را تجربه می کردند.

نرم‌افزار ویژه‌ای روی لپ‌تاپ هر شرکت‌کننده دانلود شد محققان از دوربین رایانه برای بررسی نشستن آنها در مقابل صفحه و نظارت بر جهت نگاه آنها هر چند ثانیه استفاده کردند.

پس از هر ۲۰ دقیقه، پیامی بر روی صفحه نمایش آنها ظاهر می شود که به کاربران می گوید به مدت ۲۰ ثانیه به چشمان خود استراحت دهند. این پنجره بازشو تا زمانی که “جلسه استراحت” کامل نشده است حذف نمی شود.

قانون طلایی ۲۰-۲۰-۲۰ برای کاهش فشار چشم ناشی از کار با کامپیوتر و گوشی

نتیجه تحقیقات

محققان علائم فشار چشم را قبل و بعد از دو هفته استفاده از روش ۲۰-۲۰-۲۰ و همچنین یک هفته پس از پایان مطالعه اندازه گیری کردند.

این یافته ها که در نشریه Contact Lens and Anterior Eye منتشر شد، کاهش علائم فشار چشم از جمله ناراحتی، خشکی و حساسیت را نشان داد.

پروفسور جیمز ولفسون، استاد بینایی‌سنجی در دانشگاه استون، که این تحقیق را با همکاری دانشگاه والنسیا رهبری کرد، گفت:

«مطالعه قبلی صرفاً از مردم خواسته بود تا پیشنهادات را انجام دهند. اما در اینجا کنترل دسترسی بر روی نرم افزار به این معنی بود که می توانستیم مطمئن باشیم که شرکت کنندگان واقعاً هر ۲۰ دقیقه یکبار نگاه خود را به دور انداخته بودند. ما شاهد بهبودی متعاقب در علائم کل گروه بودیم.»

قانون طلایی ۲۰-۲۰-۲۰ برای کاهش فشار چشم ناشی از کار با کامپیوتر و گوشی

محققان پی بردند که پس از مطالعه، علائم چشمی شرکت کنندگان تا حد زیادی به حالت قبل از مداخله بازگشته است.

تحقیقات قبلی نشان داده است که حدود نیمی از افرادی که از رایانه برای شغل خود استفاده می کنند، از خستگی چشم، خشکی، سوزش، سردرد یا تاری دید رنج می برند.

ما معمولاً حدود ۱۵ بار در دقیقه پلک می‌زنیم، اما وقتی به صفحه خیره می‌شویم، این رقم به حدود نصف این میزان یا کمتر می‌رسد. همین امر می تواند خطر خشکی، تحریک و خستگی چشم ها را افزایش دهد.

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار