آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران
کد خبر: ۲۵۸۶۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 October 04    -    ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
رئیس دانشگاه تهران آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی این دانشگاه را تشریح کرد.

رئیس دانشگاه تهران آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی این دانشگاه را تشریح کرد.

 

سید محمد مقیمی:

(با اشاره به ناآرامی‌ها و تجمع‌های اخیر در دانشگاه تهران): فرض اصلی و اساسی ما این است که دانشگاه تهران جای بحث و نقد و نظر است و رهبر عزیزمان نیز این افق روشن را برای ما ایجاد کرده است که دانشگاه اگر جای نقد نباشد، کارایی لازم را نخواهد داشت. شورای عالی انقلاب فرهنگی زیرساخت‌های قانونی خوبی را برای نقد در محیط علمی فراهم کرده است، هم کرسی‌های آزاداندیشی و هم مشوق‌هایی که برای این حوزه فراهم شده است. رئیس‌جمهوری هم در صحبت‌های اخیر خود به این امر اشاره داشته و تاکید می‌کنند که وزرا همواره پاسخگو باشند.

(درباره اقدامات دانشگاه برای آزادی دانشجویان): اولین دانشجویان دانشگاه تهران در روز چهارشنبه 30 شهریور ماه یعنی پس از آنکه چند روز از برگزاری تجمعات در دانشگاه می‌گذشت، از سوی یک مرجع مسئول دستگیر شدند.

بر اساس پیگیری که از بالاترین مقام مسئول آن مرجع داشتم، درخواست آزادی دانشجویان را مطرح کردم ولی پاسخ روشنی دریافت نشد. تا اینکه درخواست کردم زمینه حضور بنده در محل نگهداری دانشجویان را فراهم آورند. در پی این درخواست و به حرمت دانشگاه، گفتند دانشجویان را به دفتر بنده منتقل می‌کنند. ساعت یک بامداد پنج‌شنبه 31 شهریور ماه، 14 دانشجو را به دفتر آوردند. تا ساعت 4 صبح با آنها گفتگو می‌کردم. در نهایت نظر مرجع مسئول این شد که این دانشجویان به خانواده‌هایشان سپرده شوند.

مراجع دستگیرکننده در پی پیگیری‌ها می‌گویند از برخی دانشجویان دستگیرشده اطلاعاتی دارند که فعلاً قابل طرح نیست. می‌گویند اگر این اطلاعات را بازگو کنیم، خودتان دنبال آزادی برخی از آنها را نمی‌گیرید.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
0
0
حتما بعضیهاشون 100 میلیارد اختلاس کردن نمیتونید بگین. البته الان دزدی 100 میلیاردی هم برای بعضیها کلاس داره.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار