ترفندهایی برای تشخیص جنس خوب از بد
کد خبر: ۲۵۸۵۱۵
تاریخ انتشار: 2022 October 05    -    ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
گاهی سخت می‌شود جنس مورد نیاز خود را پیدا کرد. به همین دلیل خرید کردن می‌تواند بسیار زمان بر باشد؛ و چقدر ناامید کننده است که جنسی که بالاخره انتخاب کردیم هم کیفیت مورد نظر را نداشته باشد. به همین دلیل، می‌خواهیم راهکار‌هایی به شما معرفی کنیم که می‌توانند خرید کردن را بسیار ساده‌تر و در وقت و هزینه‌ی شما صرفه جویی کنند.

۱۱ ترفند برای تشخیص جنس خوب از بد که خرید کردن را ساده تر می کند

۱۱ ترفند برای تشخیص جنس خوب از بد که خرید کردن را ساده تر می کند«تابناک با تو» - گاهی وقت ها به خاطر تعدد انتخاب ها در هنگام خرید، سخت می شود جنس مورد نیاز خود را پیدا کرد. به همین دلیل خرید کردن می تواند بسیار زمان بر باشد. و چقدر ناامید کننده است که جنسی که بالاخره انتخاب کردیم هم کیفیت مورد نظر را نداشته باشد. به همین دلیل، می خواهیم راهکارهایی به شما معرفی کنیم که می توانند خرید کردن را بسیار ساده تر و در وقت و هزینه ی شما صرفه جویی کنند.

قهوه

۱۱ ترفند برای تشخیص جنس خوب از بد که خرید کردن را ساده تر می کند

اگر می خواهید قهوه ای انتخاب کنید که از نوشیدن آن لذت ببرید، باید به این نکات توجه داشته باشید:

*دو نوع اصلی قهوه، روبوستا / Robusta (تلخ تر و غلیظ تر) و عربیکا / Arabica (ملایم تر و ترش تر) هستند.
*اگر قهوه ی تلخ دوست دارید، قهوه های سینگل اورجین / Single-origin (یعنی تمام محتوای بسته محصول یک منطقه است) انتخاب خوبی برای شما هستند و اگر قهوه را با شیر ترجیح می دهید، قهوه های ترکیبی / Blend (محتوای بسته ترکیبی از قهوه های مناطق مختلف است) گزینه ی بهتری هستند.
*توصیه می شود برای دستیابی به بهترین طعم، از دانه های قهوه ظرف یک تا دو هفته ی بعد از بو دادن قهوه استفاده کنید.
*کافئین قهوه آسیاب شده بیشتر از قوه فوری است. قهوه آسیاب شده هم بر اساس میزان آسیاب شدن انواع مختلفی دارد. نوع خیلی ریز، به شکل پودر است که معمولاً برای قهوه ترک و اسپرسو مورد استفاده قرار می گیرد. نوع نسبتاً ریز برای قهوه فیلتر شده و موکا مناسب است. نوع نسبتاً درشت برای قهوه ی دمی پور اور / Pour-over گزینه ی بهتری است. و نوع درشت برای فرنچ پرس / French press و قهوه دمی سرد / Cold brew خوب است.

گوشت

۱۱ ترفند برای تشخیص جنس خوب از بد که خرید کردن را ساده تر می کند

گوشت تازه این ویژگی ها را دارد:

*بو: تازه و طبیعی.
*رنگ: یک گوشت گوساله یا گوسفند خوب رنگی قرمز – بنفش (گوشت کاملاً تازه) یا قرمز تند (گوشت تازه اما هوا خورده) دارد.
*رنگ چربی: اگر گاو با ذرت تغذیه شده باشد، رنگ چربی آن سفید خواهد بود و اگر علف خورده باشد، چربی آن سفید مایل به زرد می شود.
*خاصیت ارتجاعی: گوشت را محکم با انگشت خود فشار دهید. اگر گوشت تازه باشد، به سر جای اول خود بازمی گردد؛ در غیر اینصورت، جای انگشت تان فرورفته می ماند.

روغن زیتون

۱۱ ترفند برای تشخیص جنس خوب از بد که خرید کردن را ساده تر می کند

بهترین روغن زیتون، نوع فوق خالص آن است. سالم ترین نوع روغن و از کیفیت بالایی برخوردار است و عطری طبیعی دارد. با توجه به این نشانه ها می توانید آن را تشخیص دهید:

*تهیه شده با روش روغن گیری سرد: این بدان معنی است که برای گرفتن روغن از زیتون ها از هیچ حرارتی استفاده نشده. استفاده از حرارت این امکان را به تولیدکنندگان می دهد که روغن بیشتری از زیتون ها استخراج کنند، اما این امر در عین حال باعث از بین رفتن طعم و عطر ملایمی می شود که روغن زیتون فوق خالص خوب به آن مشهور است. لازم به ذکر است که عبارت «تهیه شده با روش روغن گیری سرد» به این معنا است که میزان حرارت به کار رفته در فرآیند تولید از ۲۷ درجه سانتیگراد فراتر نرفته است.
*سن: روغن زیتون با گذشت زمان بهتر نمی شود. معمولاً از زمان روغن گیری تا زمان منقضی شدن روغن، یک سال فاصله است. توصیه می شود روغن را ظرف یک ماه، تا تازگی آن از میان نرفته، مصرف کنید.
*طعم: توصیه می شود در صورت امکان روغن را قبل از خرید بچشید. یک روغن زیتون فوق خالص باکیفیت می تواند طعمی تند، گل مانند، آجیل مانند، میوه مانند، کره ای یا گیاهی داشته باشد، اما تنها با بوییدن یا چشیدن روغن می توان به این موضوع پی برد، نه با نگاه کردن. بعد از بلعیدن روغن زیتون فوق خالص، یک مزه ی فلفلی احساس می کنید که از روی زبان آغاز می شود تا انتهای دهان ادامه می یابد.
*رنگ: متأسفانه از روی رنگ روغن نمی توان به کیفیت آن پی برد چون یک روغن زیتون فوق خالص می تواند رنگ های مختلفی، از سبز تیره گرفته تا زرد طلایی داشته باشد.
*محل تولید: روغن زیتون فوق خالصی خوب است که همه ی مراحل تولید آن، از کشت تا روغن گیری و بسته بندی در یک کشور انجام شده باشد. برای مثال اگر روی بسته بندی روغنی عنوان شده «محصول ایتالیا»، لزوماً بدان معنی نیست که زیتون هایی که این روغن از آن گرفته شدند در ایتالیا کشت شده بودند یا روغن گیری در ایتالیا انجام شده؛ تنها معنایش این است که این روغن در ایتالیا بسته بنده شده است.

موز

۱۱ ترفند برای تشخیص جنس خوب از بد که خرید کردن را ساده تر می کند

*اگر پوست موز به رنگ زرد و مقدار اندکی از هر دو سر آن به رنگ سبز بود، با خیال آسوده آن را بخرید. این بدان معنی است که میوه درست در میانه ی فرآیند رسیدن قرار دارد و می توانید بعداً آن را بخورید.
*اگر پوست موز به رنگ زرد بود و لکه های قهوه ای رنگ کوچکی داشت، می توانید فوراً آن را بخورید. این لکه ها نشان دهنده ی رسیدن موز هستند.
*اگر سر پوست موز به راحتی جدا شد، یعنی رسیده است.
*موزهایی که کندن پوست آن ها سخت است و رنگی سبز مانند دارند، احتمال اینکه مزه ی تلخ تری داشته باشند بیشتر است و همچنین ممکن است باعث سوء هاضمه شوند.
*موزهایی را انتخاب کنید که پوست آن ها به رنگ زرد تند است، حجیم و عاری از تورفتگی و هر نوع نشانه ای از آسیب اند.
*اگر رنگ پوست موز کدر و خاکستری بود یعنی در زمان نگهداری، یا آن را سرما زده یا حرارت بیش از حد دیده است.

ماهی

۱۱ ترفند برای تشخیص جنس خوب از بد که خرید کردن را ساده تر می کند

*ماهی ای که در سرمای مناسبی نگهداری شده باشد، بویی تازه و ملایم دارد، نه بویی ماهی مانند، تند یا آمونیاک مانند.
*چشمان ماهی باید شفاف و درخشان باشد.
*گوشت ماهی تازه، سفت است. اگر آن را فشار دهید، به سر جای اول خود بازمی گردد. ماهی ای که گوشت آن نرم یا خاکستری باشد، کهنه یا فاسد است.
*اگر باله های ماهی خیس و آبشش هایش قرمز تند باشند، یعنی ماهی تازه است. اگر خشک و لزج باشند و بوی بدی داشته باشند، یعنی ماهی کهنه است.
*لبه های فیله های ماهی نباید تیره یا خشک باشد.
*ماهی منجمد همیشه چشمانی براق یا گوشتی سفت ندارد. اما باید بویی تازه و نه تند داشته باشد.
*ماهی اگر تازه باشد، پوست آن اثری از صدمه ندارد و پولک هایش محکم به بدنش چسبیده اند. سطح بدن ماهی تازه به قدری سفت و براق است که ماهی از دست سُر می خورد. اگر ماهی شروع به از دست دادن پولک هایش کرده و پوستش ترک برداشته باشد، یعنی ماهی کهنه یا فاسد است.

ماهیتابه

۱۱ ترفند برای تشخیص جنس خوب از بد که خرید کردن را ساده تر می کند

ما معمولاً بر اساس اندازه ی شعله های گاز خود و حجم غذایی که می خواهیم بپزیم، ماهیتابه انتخاب می کنیم. اما به ندرت به جنس ماهیتابه که می تواند مزیت های خاصی به آن ببخشد، توجه می کنیم. شما باید به این فکر کنید که می خواهید یک ماهیتابه چه مزایایی داشته باشد. این ها چیزهایی است که هنگام خرید ماهیتابه باید به خاطر داشته باشید:

*ماهیتابه استیل ضد زنگ: از این نوع ماهیتابه ها افراد حرفه ای استفاده می کنند. بادوام اند و در هنگام پخت غذا هیچ واکنش شیمیایی ای با غذا نمی دهند و غذا در آن ها به صورت یکنواخت می پزد. اما پخت غذا بدون روغن در آن ها ممکن نیست.
*ماهیتابه چدنی: این نوع ماهیتابه ها را می توان درون فر گذاشت، به طور یکنواخت داغ می شوند و حرارت را تا مدت زیادی در خود نگه می دارند. اگر درست از آن ها استفاده کنید غذا در آن ها نمی سوزد. بسیار بادوام اند و برای گاز برقی رومیزی هم مناسب اند. اما وزن زیادی دارند.
*ماهیتابه آلومینیومی: این نوع ماهیتابه ها گزینه ی مقرون به صرفه ای هستند. زنگ نمی زنند، سبک اند، راحت تمیز و سریع داغ می شوند اما برای استفاده روی گاز برقی رومیزی مناسب نیستند.
*ماهیتابه سرامیکی: این نوع ماهیتابه ها با محیط زیست سازگارند، می توان تا دمای بالایی آن ها را حرارت داد، تمیز کردن شان ساده است و می توانید بدون روغن در آن ها غذا بپزید. نچسب هم هستند (به خصوص اگر ماهیتابه نو باشد). با این حال، این ماهیتابه ها به طور یکنواخت داغ نمی شوند، در مقایسه با گزینه های دیگر، دوام کمتری دارند و برای گازهای برقی رومیزی مناسب نیستند.

بالش

۱۱ ترفند برای تشخیص جنس خوب از بد که خرید کردن را ساده تر می کند

انتخاب بالش به حالت دلخواه شما برای خوابیدن بستگی دارد. کار اصلی بالش این است که بدن احساس راحتی کند. بالش مناسب بالشی است که سر، گردن و ستون فقرات را در حالتی خنثی نگه دارد.

این موضوع را به این شکل می توانید چک کنید: مطمئن شوید گوش ها و شانه هایتان با یکدیگر و چانه و استخوان جناغ سینه تان هم با یکدیگر در یک تراز قرار دارند.

بنابراین بالش را باید بر اساس حالت خوابیدن خود انتخاب کرد.

*خوابیدن به پشت: توصیه می شود از خوابیدن به این حالت خودداری کنید اما برای به حداقل رساندن ضرر آن برای سلامتی تان، به یک بالش نرم با حدوداً ۶ سانتیمتر ارتفاع نیاز دارید که با کُرک، پَر یا الیاف مصنوعی فشردنی پُر شده باشد.
*خوابیدن به پهلو: شما به بالشی نیاز دارید که ارتفاع زیادی داشته باشد تا فشار را از روی شانه های شما بردارد (اگر بخش زیادی از شانه هایتان در تشک فرو می رود، معنایش این است که بالش تان به اندازه ی کافی بلند نیست). بالش شما باید سفت یا نسبتاً سفت باشد و جنس محتویات آن به گونه ای باشد که شکل پذیر باشد. توصیه می شود یک بالش هم بین زانوهایتان بگذارید تا پایی که بالا قرار گرفته در تراز درستی قرار بگیرد.
*خوابیدن به پشت: بالش ایده آل برای شما بالشی نسبتاً بلند و نسبتاً سفت است. چنین بالشی سرتان را در همان وضعیتی نگه خواهد داشت که باید نسبت به ستون فقرات تان داشته باشد.

مسواک

۱۱ ترفند برای تشخیص جنس خوب از بد که خرید کردن را ساده تر می کند

سر مسواک اگر یک سانتیمتر عرض و ۲/۵ سانتیمتر طول داشته باشد، می توانید قسمت هایی از دندان ها که دسترسی به آن ها دشوار است را هم تمیز کنید.
موهای مسواک می توانند نرم، معمولی و سفت باشند. اگر دندان های حساسی دارید یا برای یک کودک می خواهید مسواک بخرید، نوع نرم را انتخاب کنید. اگر تارتار دندان دارید (جرم سفت شده)، از نوع سفت استفاده کنید، اما توصیه نمی شود هر روز از آن استفاده کنید. بهترین گزینه که برای بسیاری از افراد مناسب است، نوع معمولی است.
مسواک هایی که موی مصنوعی دارند، کم ضررترند چون مانع رشد باکتری ها می شوند، اما مسواک هایی که موی طبیعی دارند، باکتری ها را در خود جمع می کنند. علاوه بر این، تمیز کردن و خشک کردن نوع مصنوعی هم ساده تر است. نوع طبیعی را باید هر ۶ هفته یک بار و نوع مصنوعی را باید هر ۳ تا ۴ ماه یک بار عوض کرد.
مسواک هایی که موهای آن ها در اندازه های مختلفی هستند، دندان ها را بهتر تمیز می کنند، اما برآمدگی های پشت مسواک بی فایده اند.

سوتین

۱۱ ترفند برای تشخیص جنس خوب از بد که خرید کردن را ساده تر می کند

برای انتخاب سوتینی که کاملاً اندازه تان باشد، به این نکات توجه کنید:

بند پشت سوتین باید کاملاً اندازه ی قفسه سینه باشد چون این بخش از سوتین است که سینه ها را نگه می دارد. به همین دلیل نباید به بندهای بالای سوتین اکتفا کرد. سوتین را بپوشید، ۲ تا از انگشتان دست خود را زیر بند پشت سوتین قرار دهید و بند را به سمت بیرون بکشید. باید بتوانید حدود دو و نیم سانتیمتر بند را به بیرون بکشید. علاوه بر این، وقتی بند پشت را روی آخرین قلاب آن می بندید، سوتین باید راحت و اندازه باشد، چون سوتین بر اثر شستشو و استفاده ی مکرر به تدریج گشاد و گشادتر می شود.
بندهای بالای سوتین باید به شکلی راحت روی شانه ها قرار گیرند و نباید خیلی تنگ باشند یا به دلیل گشاد بودن از روی شانه به پایین بیافتند.
کاپ سوتین هم باید کاملاً اندازه تان باشد. اگر سینه هایتان از سوتین بیرون می زنند، معنایش این است که کاپ های سوتین بیش از حد کوچک اند. و اگر کاپ ها چین می خورند یا سینه ها تمام کاپ را پر نمی کنند و مقداری از کاپ خالی می ماند، یعنی کاپ ها بیش از اندازه بزرگ اند.

منبع: روزیاتو 

 

برچسب ها: ترفند ، جنس ، جنس خوب ، جنس بد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار