تولید خودروی پرطرفدار ایرانی متوقف شد
کد خبر: ۲۵۸۳۹۴
تاریخ انتشار: 2022 October 02    -    ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
 مراسم ویژه پایان تولید خودرو سمند معمولی و ال ایکس و پژو ۴۰۵ در سایت ایران‌ خودرو تبریز با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ خودرو و استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.

 مراسم ویژه پایان تولید خودرو سمند معمولی و ال ایکس و پژو ۴۰۵ در سایت ایران‌ خودرو تبریز با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌ خودرو و استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.

 
 

خودروهای سمند و پژو ۴۰۵ به ترتیب پس از حدود ۳۰ و ۲۰ سال تولید به موزه خودرو و حافظه تاریخ پیوست، خودروهایی که خودباوری در تولید خودرو را برای نخستین بار به عنوان خودروی ملی برای کشورمان به ارمغان آوردند تا اکنون به نسل دنا و تارا برسیم.  

تولید خودروی پرطرفدار ایرانی متوقف شد

استاندار آذربایجان شرقی در آیین پایان تولید خودروی سمند در تبریز خطاب به مدیرعامل ایران خودرو، گفت: توان تکمیل زنجیره تولید در شرکت ایران خودروی تبریز وجود دارد و با راه اندازی خط رنگ و بدنه این هدف محقق می‌شود.

عابدین خرم اظهار کرد: آذربایجان شرقی قابلیت آن را دارد که قطب دوم قطعه سازی پس از تهران در کشور شود و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در استان برای تحقق این هدف موثر است.  

وی با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی ۴۵ شرکت قطعه ساز دانش بنیان وجود دارد که می تواند به توانمندسازی بیشتر این صنعت در استان کمک کند، افزود: ظرفیت های خودروسازی در تبریز بالاست.

خرم با بیان اینکه آذربایجان شرقی توان تولید بیش از ۳۰درصد قطعات مورد نیاز خودروی کشور را دارد،  افزود: ۱۷۰ واحد قطعه سازی با پنج هزار نفر اشتغال در استان فعال هستند و اکنون ۳۵ میلیون قطعه خودرو در این استان تولید می کنند.

وی افزود: در کنار این ظرفیت ها هشت واحد خودروسازی با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس و غیره وجود دارد.  

خرم ادامه داد: برای ساخت موتور، گیربکس اتوماتیک، اکسل و سایر قطعات خودرویی آمادگی لازم در استان وجود دارد.  

وی با بیان اینکه عدالت محوری شعار دولت سیزدهم است، گفت: در ایران خودرو نیز باید این شعار محقق شود و در خصوص آذربایجان شرقی نیز نیاز هست ایران خودرو، توان خودروسازی تبریز را دریابد تا ایران خودروی تبریز تبدیل به محوری ترین ایران خودروی کشور شود.  

وی با اشاره به تولید خودروی سورن در ایران خودروی تبریز به جای سمند، از مدیرعامل ایران خودرو خواست تا خط تولید دنا را در تبریز راه اندازی کند.  

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به ضرورت ارتقای کیفیت خودروسازی در ایران، گفت: باید برای رفع گلایه ها از مشتریان و مردم اقداماتی انجام شود چون انتقاداتی در خصوص کیفیت خودروهای ایران خودرو مطرح می شود.  

خرم ادامه داد: تیراژ تولید خودرو مهم است اما باید رضایتمندی مشتری را به دنبال داشته باشد تا با مشتری مداری تناقضی پیش نیاید در واقع اتهام کم کیفیتی برای محصولات ایران خودرو مطرح می شود که باید آن را با قدرت از خود مبرا سازد.   

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه خودرو در تمام دنیا کالای مصرفی است و نباید کالای سرمایه ای باشد، گفت: مردم ایران می خواهند خودروی ایرانی بخرند که قیمت و کیفیت مناسبی داشته باشد.  

مدیرعامل ایران خودروی تبریز نیز در این آیین گفت: از سال ۱۳۸۶ تاکنون ۳۴۶هزار دستگاه سمند در ایران خودروی تبریز تولید شده است که از این تعداد ۲۱هزار و ۸۵۱ دستگاه در سال جاری بوده است.  

اصغر خوش فهم اظهار کرد: با ارتقای بهره وری در ایران خودروی تبریز تعداد خودروی های سواری تولید شده از ۱۹دستگاه در ساعت به ۲۳دستگاه افزایش یافته و بر اساس هدف گذاری انجام شده این تعداد به ۲۸ دستگاه در ساعت خواهد رسید.  

وی افزود: شرکت ایران خودروی تبریز از بدو تاسیس تاکنون یک میلیون و ۲۱هزار و ۱۹ دستگاه خودرو سمند، آریسان و سورن تولید کرده است.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار